1 juli Mobile Al - Reisverslag uit Mobile, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 1 juli Mobile Al - Reisverslag uit Mobile, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

1 juli Mobile Al

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

02 Juli 2017 | Verenigde Staten, Mobile

Voor de zoveelste keer werd er weer ‘voorspeld’ dat er grote kans was voor onweer en veel regen. Mensen moesten opletten voor wateroverlast. Dit laatste geld vooral voor de lager gelegen gebieden, maar waar wij zijn zullen overstromingen wel meevallen. Natuurlijk als het aanhoudend regent is dat verre van leuk, maar af en toe een douche van boven is toch nodig.

Tot nu toe hebben we veel meer zon dan regen gehad. Alleen eergisteren is de dag begonnen met regen en zo was het ook vanmorgen, toen we wilde starten regende het, maar je zag dat de zon zijn best deed om erdoor te komen, dus dat komt wel goed vandaag. De planning van vandaag is van Alabama naar de kust van Mississippi te gaan, dat wordt vandaag ons laatste rondje langs de zee, daarna gaan we weer naar het noorden, het binnenland in, want over anderhalve week moeten we weer in Atlanta zijn. Heel langzaam gaan we weer omhoog, maar we hebben nog plannen genoeg voor nieuwe avonturen voor het tijd voor vertrek is.

Dat het eerste gedeelte van de route het regende vonden we niet zo erg. Het klaarde tussendoor geregeld op. We passeerden een truckje waar 2 personen achter in de open bak zaten en dat ziet er voor ons vreemd uit (foto). Ook hier ben je verplicht gordels om te hebben, en riskeer je een boete als je die niet om hebt. Maar gewoon achterin de open bak van een truckje zitten dat mag wel.

Om 11 uur scheen de zon weer, en het was weer 30 gr. Ook hier kan het dagen regenen, maar het kan ook héél snel weer opklaren na heftige buien. Voor Pascagoula vonden we dat het tijd was dat we weer eens langs de kust moesten gaan rijden. De vaste navigatie gaf aan dat er wel een mogelijkheid, maar hij stuurde ons naar een doodlopende weg. Tegen half een hadden we zin in iets lekkers, dus gingen wij op de navigatie naar een IHOP op de route zoeken. Hij vond er diverse waarvan de dichtstbijzijnde in Biloxi was. De route werd nu omgegooid, Tommetje kreeg rust en wij op weg naar Biloxi (foto). Precies zoals wij hoopte ging de route, bij Pascagoula, eerst over een prachtige brug en kwamen we daarna meteen op de weg die langs de Golf van Mexico liep. (foto)

We reden langs de prachtige witte stranden en zagen dat de mensen hier hun auto dichtbij het strand gratis konden parkeren en dat gold voor de hele weg langs de golf. Wat ook opviel dat het hier een stuk rustiger was, minder grote hotels en flats langs de kust en veel open stukken waar je zo naar het strand kon lopen. Na 10 mijl langs de kust gereden te hebben kwamen we bij IHOP en hebben daar lekker gegeten.

Daarna hebben we de route, langs de kust, weer voortgezet, dat hebben we volgehouden tot Long Beach, we hadden weer een prachtige route van 25 mijl gereden langs de Beach. Wij vonden het toen tijd om afscheid van de Golf van Mexico te nemen. We vroegen Tommetje om de weg terug te vinden naar Mobile. Tijdens deze rit vonden we dat we ook weer eens moesten tanken want de benzine was hier wel heel erg goedkoop, $ 1,86 per gallon en dat komt neer op 45 cent per liter. Een lachertje om hier je tank vol te gooien.

Tijdens onze weg terug hebben we Tommetje en de vaste navigatie uitgedaagd en gevraagd om de route terug te bepalen en dat was echt lachen. Tommetje is veel vroeger in het aangeven van de richting en als we dichtbij een afslag waren begonnen ze door elkaar heen te praten. Tommetje in het Nederlands en de vaste in het Engels. Maar het werd helemaal lachen toen we bij een kruising kwamen vond Tommetje dat we linksaf, en de vaste navigatie dat we rechtsaf moesten. We hebben Tommetje toen maar uit gezet en haar de welverdiende rust gegeven.

We staken de Pascagoula River over en zagen dat daar door overmatige regenval van de laatste weken, in deze omgeving, de rivier wel heel ver buiten de oevers was getreden (foto). Bij diverse wegen stonden ook borden dat de weg wegens wateroverlast afgesloten was. Wij konden goed doorrijden en hebben geen last van afgesloten wegen gehad.

Morgen gaan we weer naar Mississippi en hopen in Meridian aan te komen, of ons dat ook gaat lukken kunnen jullie morgen weer lezen. Tot morgen.

Toedeloe!

• 02 Juli 2017 - 10:03

Jos En William :

Na een week van hevige onweersbuien. Zijn we er weer.en hebben we weer Internet. Dus heb ik de verslagen en foto,s weer bekeken. En het gaat goed met de reislustige familie. Wij zijn in ieder geval weer boven water.dus hopen dat we morgen het verslag weer kunnen lezen. Groetjes uit italie. Doei.