29 juni Pensacola Fl. - Reisverslag uit Pensacola, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 29 juni Pensacola Fl. - Reisverslag uit Pensacola, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

29 juni Pensacola Fl.

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

30 Juni 2017 | Verenigde Staten, Pensacola

Gisteravond vertelde men ons dat de zonsopkomst hier aan de Pensacola Bay prachtig was. De zon zou zo tegen zessen opkomen en dus hadden we de wekker op kwart voor zes gezet. Helaas, het was bewolkt dus geen foto’s van de zonsopkomst, we hopen dat we morgenvroeg nog een kans krijgen.

We hadden enkele dagen geleden al besloten om hier in Pensacola een rustdag in te lassen. We hadden ook gezegd dat als het regende we zouden gaan shoppen in plaats van te gaan toeren. Het was vanochtend de eerste ochtend, van onze hele vakantie, dat het regende. Dus vandaag werd het onze eerste shopdag.

Tijdens het ontbijt begon het te onweren en wel heel erg hard te regenen, het viel er met bakken uit, maar voor we klaar waren met eten was het weer bijna droog. Het is erg druk in dit hotel, met een hele rij voor het buffet, maar dit geeft wel een gezellige sfeer in de ontbijtzaal.

We besloten eerst wat gewone winkels te bezoeken, en in de middag naar de Mall. Als eerste was K Mart aan de beurt en wij stonden verbaasd dat er geen enkel K Mart in de omgeving meer aanwezig was. We hebben nog enkele andere winkels gehad maar konden niets naar onze zin vinden. Dus op naar de Mall.

Er bleken 2 Mall’s met dezelfde naam te zijn, wij vonden dat raar want ze waren ook dicht bij elkaar. Het bleek dat de ene een soort outlet plaza te zijn en dat de andere, die er schuin tegenover lag, de echte overdekte mall was. Toen we binnenkwamen reden er kinderen op pluche dieren langs het winkelend publiek (foto). Het was geen grote maar ook geen drukke Mall, we mistte JC Penney, Sears, Macy’s. Alle andere van Victoria Secret’s tot Maurice en Belk’s waren er wel.

Lekker even mensen bekijken met een lekker bakje bij Starbucks (foto). Uiteindelijk bleven de investeringen achter en we denken dat we met ons shopgedrag de Amerikaanse economie geen echte boost hebben gegeven. Dit is in andere jaren wel anders geweest.

Toen we weer buiten kwamen scheen weer de zon, en was het weer warm 30 gr. Misschien een stille wenk voor morgen, dan gaan we naar Mobile in Alabama. Hoe dat uitpakt, lezen jullie morgen weer. Tot morgen.

Toedeloe!

• 30 Juni 2017 - 12:15

Antoinette:

Er was toch wel een Taco Bell ;-)
    klinkt als een relaxed dagje alhoewel je van slenteren best moe kunt worden. Veel plezier verder en hopelijk morgen meer geluk met de zonsopgang.
    Liefs Antoinette