28 januari Kissimmee - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 28 januari Kissimmee - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

28 januari Kissimmee

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

29 Januari 2016 | Verenigde Staten, Kissimmee

Vanmorgen, voor we gingen ontbijten, regende het licht en was het 17 gr. Het ontbijtlokaal was aan de krappe kant, het was behoorlijk druk in het hotel. Maar we kregen een plaatsje, tussen een groep Amerikanen, aan een lange familie tafel. We werden in hun gesprekken betrokken, maar ze hoorde meteen dat wij geen Amerikanen waren. Ze zijn erg geïnteresseerd hoe het aan de andere kant van de oceaan is en hoe men daar over Amerika denkt. Het ging er heel gemoedelijk aan toe, het was een gezellige start van de dag. En iedereen was het er over eens, de beste manier om deze regendag door te komen was naar een Mall gaan.

We hadden eerst gepland om een ritje door de omgeving te maken maar de regen zorgde ervoor dat dit plan aan de kant geschoven werd. Het werd een bezoek aan de Florida Mall in Orlando. Nou is Orlando niet ver weg, de afstand van het hotel tot de Mall is ongeveer 13 mijl, omgerekend zo’n 21 km en dat is niets hier.

Het was in het begin echt miezerregen, er werd buiten de auto meer gezeverd als in de auto, en in de auto kunnen ze er echt iets van, neem dat maar van ons aan. Het was druk rond Orlando, maar dat is niet gek met al die pretparken in de omgeving, wij hebben ze allemaal al gezien ,en zo’n weer nodigt ook niet echt uit om parken te bezoeken. Dat was op de weg echt te merken, het leek wel of heel Orlando naar de Mall wilde

Rond 12 uur was het 22 graden, als je buiten beschut zat was het heerlijk om op een bankje te zitten en de Mall gasten te observeren. Het was er druk en je hoorde de mensen in allerlei talen praten. Het was duidelijk dat veel mensen hadden gekozen om te shoppen, in plaats van de pretparken te bezoeken. Om 1.30 uur begon onze maag te knorren, dus richting foodcorner. Het was er druk, lange rijen, je had volop mogelijkheden, van allerlei fastfood zaakjes, tot restaurantjes. Je staat er van te kijken hoeveel gezinnen er in zo’n foodcorner zitten, de kinderen zijn het gewend om zo de lunch te gebruiken, dat is duidelijk. Ook daarin zie je echt wel het cultuur verschil met ons.

Omdat je hier zo dicht bij de pretparken zit was er ook een Disney winkel waar de mensen allerlei hebbedingetjes konden kopen die men ook in de parken verkoopt. Er was een Microsoft winkel waar de nieuwste producten werden getoond met als buurman een Apple winkel die hetzelfde deden. Even verderop was een M&M winkel met tegen de wand allemaal met buizen met M & M’s op kleur gesorteerd, een schitterend gezicht. Tegen het plafond liepen doorzichtige buizen geheel gevuld met M & M ‘s, en je kunt niet bedenken wat men allemaal te koop had. Van het bevrijdingsbeeld tot motorrijders, en hartjes, alles gevuld met M & M’s. Voor kinderen een grote snoepwinkel, het was er dan ook druk.

Wij hebben niets gekocht, konden niets naar onze zin vinden in de Mall. We hebben maar wat rondgesnuffeld, met op zijn tijd een bakje en een hapje. Maar je staat wel versteld wat ze je allemaal aan willen praten. Van hypoallergene zalfjes, tot je tanden te laten bleken. Wij zijn zelf al hypo, en extra witte tandjes krijg je ook door ze in een sopje te zetten.

Ook op de terugweg richting hotel, was het erg druk, de vele stoplichten stonden telkens op rood en dan was het wachten, en dat duurt langer als in Nederland. We hebben over de te rijden 13 mijl een uur gedaan. En in deze drukte merk je ook dat de mensen hier agressiever rijden, ze snijden je, toeteren als ze het er niet mee eens zijn, maar we hebben geen vingers omhoog zien gaan, maar ja het was al donker en het regende nog steeds, en dan zie je niet alles duidelijk.

Als de weerman gelijk heeft wordt het weer morgen beter, het wordt zonnig maar wel iets frisser, zo’n 19 graden. Maar als de zon schijnt is het toch een stuk plezieriger, je stapt meer uit, en je maakt ook meer foto’s. De bedoeling is dat we weer naar de oostkust gaan, naar welke plaats weten we nog niet precies, misschien St Lucie of Fort Pierce. We hebben geen vaste planning. Maken heel makkelijk een draai, alles zal ook van het weer afhangen. Morgen lezen jullie weer wat de eindhalte is geworden.

Toedeloe

• 29 Januari 2016 - 08:11

Antoinette:

Klinkt weer leuk allemaal, hopelijk gaan de M&Ms niet smelten als het warmer wordt

• 29 Januari 2016 - 13:50

Christiane:

Haha ik heb een foto van die m&m winkel gemaakt om door te sturen naar yara. Zij is nu griepziek en dol op m&m s dus dat zal haar opkikkeren!
    Mooi jurkjes hoor, niks om met Piet uit dansen te gaan Nellie??