8-8 Walker (Minnesota) - Reisverslag uit Grand Rapids, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 8-8 Walker (Minnesota) - Reisverslag uit Grand Rapids, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

8-8 Walker (Minnesota)

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

09 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Grand Rapids

Om 10 uur alles weer in de auto en klaar om te vertrekken. Eerst even naar de lobby om met de general manager te spreken i.v.m. het niet schoonmaken van onze kamer. Hij was op de hoogte van de situatie, maakte zijn excuses en vroeg hoe hij ons een beter gevoel over Motel 6 kon geven. Wij vroegen het geld van 1 nacht terug en dat was geen enkel probleem. Even wat papiertjes tekenen en het geld werd teruggestort. Zo kan het dus ook in de USA.

Eerst tanken, ramen wassen, klaar om met een omweg richting Grand Rapids te gaan. Het was bewolkt en 18 graden, maar het zou vandaag 22 graden worden. We hadden wel ons noodrantsoen maar nog geen koffie hadden gehad, dus de eerste halte was Mc Donalds. Nou is een Mac vinden in the States geen probleem, je struikelt er bijna over.

We hebben geleerd dat als je senior koffie besteld je een beker koffie met flinke korting krijgt en als je wilt nog een refill. Er is altijd een krant aanwezig en vele senioren komen daar voor dat krantje te lezen met een beker koffie. Toen een van onze leeftijdgenoten zijn krantje had gelezen gaf hij het door aan ons. Dus wij de krant doorbladeren en kwamen een advertentie van de plaatselijke krant tegen die om bezorgers vroeg.

De volgende eisen worden dan gesteld, je moet een goede auto hebben, je moet verzekerd zijn, zelf voor eten zorgen, 7 dagen per week willen werken en eventueel ook ’s nachts. De verdiensten zijn dan $ 950 dollar per periode, wat dat inhoud moeten we nog navragen. Als we ons paleisje verkopen en hier een huisje kopen, die hier heel betaalbaar zijn, en Piet neemt een krantenwijkje dan hoeven we hier niet meer op vakantie.

Toen we bij McDonalds buiten kwamen regende het en door deze bui werden heel even onze illusies weggespoeld. Het buitje was weer zo over en het zonnetje kwam weer door. Bij Island Lake zijn we even van de route afgeweken om de benen te strekken en enkele foto’s te maken. Je ziet bij al deze openbare plaatsen toiletten en afvalbakken en soms is er ook een bak bij voor blikjes en plastic flesjes ( foto). Wat opvalt, is dat er nergens, ook niet op zo’n afgelegen plaats, afval gedropt wordt, je ziet er nog geen prulletje op de grond liggen. Trouwens als ze je betrappen krijg je een fikse bekeuring.

Island Lake is een meer met heel veel eilandjes waar de weg dwars doorheen loopt. Een prachtige omgeving waar we nogal eens van de route afweken en vaak op een zandpad terecht kwamen. Tommetje riep dan telkens dat we om moesten keren. Bij Aurora volgenden we precies de instructies van onze Tom en na enkele mijlen hield de weg op,(foto) je stond plotseling voor een bord met dead end en de weg hield ter plaatse op terwijl Tom aangaf dat de afslag nog 400 yards verder was. Dus wij omdraaien en net zo lang doorrijden tot onze Tom van mening veranderde.

Bij Gilberd was de Iron Range Recreation Area. Een park voor quads, je kon hier met een quad of
4 wheel met hoge wielen routes rijden. Ons werd ontraden deze route met onze auto te rijden maar er werd wel een picknick plaats toegewezen, waar we ook gebruik van gemaakt hebben om ons broodje gezond te eten.

We zijn daarna eerst naar Grand Rapids gereden maar vonden daar geen geschikt motel, dus wij doorrijden naar Walker, zo’n 50 mijl verder, dat waren de extra mijlen zeker waard, we zitten in prachtig motel aan Leech Lake ( foto avondluchten). Het koelt vannacht weer goed af tot zo’n 8 graden, dus een heerlijke temperatuur om te slapen.

Morgen gaan we richting Fergus Falls, hoe dat verloopt, kunnen jullie morgen lezen.

Tot morgen!

• 09 Augustus 2013 - 10:14

Joske En William:

hallo amerika hier italie. als jullie daar gaan wonen ,zie ik piet niet om 5 uur opstaan voor een krantenwijk. maar er niets zo veranderlijk als een mens. die vuurtoren en avondrood zijn hele mooie foto,s.heb alweer genoten van jullie verslag. we wachten in spanning af , wat we morgen te lezen krijgen.een groet uit italie van joske en william.

• 10 Augustus 2013 - 11:06

Christiane:

eindelijk weer vanalles (druk druk) kunnen lezen. wat een reis en wat een avonturen. Jullie zijn nou in het gebied waar ik 40 jaar geleden ook ben geweest. Ik vond het toen zeer indrukwekkend en je kwam bijna niet 'bij' van al die natuur. Ik ben toen doorgereden tot Yellowstone en Bute Montana. Gaan jullie nog wel naar de Black Hills??
    Zeer aan te raden. Nou in ieder geval, ik geniet iedere keer weer.
    Tot volgende keer,
    Christiane

• 10 Augustus 2013 - 21:16

Nico En Petra:

Hallo luitjes.

Ja we volgen jullie nog steeds. Wat hebben jullie alweer veel gezien en ook het lezen van de verhalen is heel leuk.
    Nellie en Piet, jullie maken het daar wel daar twijfelen wij geen moment aan.
    Nog een fijne tijd in the States groetjes van ons, Nico en Petra