7-8 Duluth (Minnesota) - Reisverslag uit Duluth, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 7-8 Duluth (Minnesota) - Reisverslag uit Duluth, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

7-8 Duluth (Minnesota)

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

08 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Duluth

Vandaag lekker geen wekker, dus een kaartje buiten aan de deur gehangen dat we niet gestoord wilde worden. Het was flink afgekoeld vannacht en hebben de raam tegen de morgen dicht gedaan en toen we opstonden even de verwarming aan gezet, het verbaast ons steeds dat het flink afkoelt en ’s morgens toch weer snel oploopt naar prettige temperatuur. Daarna het knäckebröd met pittige kaas belegd en genieten van ons noodrantsoen.

Piet zat vanmorgen op internet zijn krantje te lezen en daar stond dat mensen die pittig eten meer risico’s nemen. Dat verklaard misschien waarom wij zo’n avontuurlijke vakanties ondernemen en de gekste capriolen uithalen. Wij moeten vaak zelf om onze dwaze streken lachen, en lachen is de extra vitaminen in een vakantie.

Eerst naar Mc Donald’s voor koffie, ook ons cafeïne niveau moet op pijl blijven. Je kunt bij de Mac wel ontbijten, heel goed zelfs en voor weinig geld, maar je moet ook de calorieën in de gaten houden, wat niet altijd meevalt, van iedere dag fastfood gaan de kleren strakker zitten. Maar het kan natuurlijk ook aan de wasmachines liggen hier! Shoppen is hier echt fun, we hadden een grote Mall gevonden net buiten Duluth (foto).

Bij JC Penney is dames afdeling zo groot dat je daar nogal wat tijd nodig hebt om alle rekken door te snuffelen op koopjes. Piet had een luxe stoel gevonden om rustig alle veroveringen te bewaken terwijl hij met zijn nieuwe speeltje de mail kon beantwoorden en het laatste nieuws kon lezen. Het is hier normaal dat er in een winkel of Mall Wi-Fi is om op internet te kunnen ( foto). Zo Nellie kon in alle rust op koopjes jacht, want veel lopen is goed voor haar heup, waar het overigens, na de spierpijn van enkele dagen terug, weer heel goed mee gaat.

Toen we de aankopen gingen afrekenen probeerde de kassière een kortingskaart voor ons aan te maken om zo nog meer korting te krijgen. Helaas struikelde ze weer op onze postcode die heel anders is als in de States. Maar de kassière zei, we geven gewoon toch 20% korting voor alle moeite. Dus kregen we op de al afgeprijsde artikelen 20% korting, en daarna nog eens 20% korting voor de moeite voor het invullen van ons persoonlijke gegevens. Wat een land, kicken, het is toch genieten om op deze manier geld uit te geven?

In Mall’s zijn altijd foodcorners waar je lekker kunt eten, allerlei verschillende standjes. Het is er dan ook altijd druk, maar de Amerikaan eet veel meer buitenshuis dan wij doen. Wij vonden een standje die pittige broodjes (on)gezond verkocht. Het was lekker, belangrijker was dat het pittig was zeker nu we weten welke positieve uitwerking het heeft (zie foto). Want we hebben nog 2 weken voor we ons avontuur afronden.

Een dagje winkelen is hier best prettig en je komt altijd tijd tekort. Na de Mall zijn we nog even naar Target en Walmart geweest. Het was maar goed dat we in de voorzorg zijn geweest want bij deze Walmart verkochten ze geen wijn. Piet moest naar het toilet, hij gaat gewoon op de automatische piloot de ingang in zoals hij gewend is bij Walmart. Hij vond het wel vreemd dat er geen urinoir was Komt van de toilet staat een vrouwtje haar handen te wassen, begint te lachen en zegt, ik had gelukkig nog net op tijd in de gaten dat in deze Walmart de toiletten voor dames en heren precies andersom liggen. Het vrouwtje accepteert lachend de excuses van Piet. Piet verlaat snel het damestoilet, vind het eigenlijk wel grappig, belangrijk was dat hij kwijt was wat hij teveel had.

Toen we van het shoppen in het motel kwamen bleek dat men niets aan onze kamer was gedaan. Alles lag er nog bij zoals we de kamer vanmorgen hadden verlaten. Dus Piet naar de lobby, is daar een beetje uit zijn slof geschoten en wilde zijn geld terug, dan konden naar een ander motel. Helaas, het vrouwtje kon en mocht dat niet, kon ook niemand bereiken die onze bedden zou kunnen verschonen, en de manager was er niet. Ze maakte er een aantekening van en morgen als we uit checken krijgen we de manager te spreken. Duizend excuses, Piet kreeg een stapel lakens, handdoeken, zeep en toiletpapier in zijn handen gedrukt, en meer kon ze echt niet voor ons doen. We zijn benieuwd hoe de manager dat aanpakt morgen. Maar we slapen er echt niet slechter door hoor, want de kamer is verder helemaal oké, en de bedden zijn prima. Maar we hebben toch weer een mooie dag gehad, gelachen en genoten.

Morgen gaan we weer een stukje verder, met een omweg naar Grand Rapids in Minnisota, wat we daar weer ervaren hebben laten we morgen weer weten.

Tot morgen.

• 08 Augustus 2013 - 11:01

Joske En William:

hallo amerika hier italie. weer een enorm verslag met wetenswaardigheden. en dat broodje gezond ,is dat zoooooo gezond? weer mooie foto,s, en ja de polite voor je wielen.maar wel lekker om dit te lezen. he familie we gaan voor morgen. dan zijn we er weer.groetjes van joske en william uit italie.