7 januari Fort Pierce - Reisverslag uit Fort Pierce Shores, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 7 januari Fort Pierce - Reisverslag uit Fort Pierce Shores, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

7 januari Fort Pierce

Door: Nellie en Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

08 Januari 2013 | Verenigde Staten, Fort Pierce Shores

Toen we vanochtend 9.30 uur vertrokken, regende het een beetje. Het zou de trend van de dag worden, soms met echt een stortbui waar de ruitenwissers best wel moeite mee hadden, maar tussendoor ook mooie zonnige periodes. Genoten van een heerlijk ontbijt bij Subway, waar we moesten wachten op koffie, die drinken ze hier niet zo dan wij gewend zijn.
De temperatuur kwam niet onder de 20 graden en dat is een mooie temperatuur. De vooruitzichten zijn goed, de komende 14 dagen ( helaas maken wij die niet vol) verwacht men dat het zo’n 28 graden zal blijven. Dus genieten van ons rond toeren. We zullen maar denken dat vandaag een dipje was. Niet dat het ons humeur daardoor beïnvloed wordt want wij hebben het hier wel naar ons zin. Wij kunnen wel tegen een stortbui.
Over stortbui gesproken. Wij rijden een Ford Escape, een heerlijke SUV met alles erop en eraan. In de achterklep zit een ruit die je apart kan openen. Dat openen gaat via de afstandsbediening en zoals iedereen inmiddels wel weet is Piet een grote fan van vreemde knopjes. Tijdens het rijden had hij, in zo’n regenbui voor het stoplicht wachtend, op het bewuste knopje gedrukt. Dus stond de achterraam tijdens zo’n bui open. We vonden wel dat het rumoerig was maar kregen pas na wat getoeter in de gaten wat er aan de hand was. Het bleek dat het dek over de koffers en wat andere spullen die achterin lagen, nat waren geworden. Dus Piet, handjes aan het stuur, en niet meer aan vreemde knopjes zitten.

Bij Jupiter aangekomen (niet die planeet) wilden we wat foto’s maken van de mooie omgeving, boten en het water. Er lag een prachtig uitnodigende aanlegsteiger, maar toen we goed en wel op de steiger stonden en wat foto’s hadden genomen werden we weggejaagd door een chique geklede man. Het bleek dat we op privé terrein stonden en kom in Amerika niet aan privé terrein.
We reden, in Jupiter, in een Hollywood achtige omgeving, een mooie weg met daaraan gigantische villa’s waar de tuinman(nen) in grote getalen de tuinen aan het onderhouden waren. Ongelooflijke prachtige bomen en bloemen, maar nergens een gelegenheid om te stoppen voor foto’s. Langs de afrasteringen sanseveria’s als boompjes, die zo maar in het wild groeien.
We zitten nu in een Best Western Motel en hebben vanavond wel een jackje aangehad om te voet er op uit te gaan, om een hapje te eten. Veel wind maar de temperatuur is nog altijd 18 graden.
Morgen gaan we, met een slakkegangetje naar Daytona Beach waar we voor 2 nachten hebben geboekt, dus tot morgen.

• 08 Januari 2013 - 10:42

Jos En William:

zo jullie hebben nederlands weer ,went heel snel. en ons pietje kan niet van de knopjes afblijven,
    dat is een familie tic. het gaat meestal goed.maar het kan ook heel slecht uitpakken.
    beter was ,een grote knop met met de tekst,afblijven. weer een mooi verslag en mooie foto,s.
    groetjes van ons tweetjes. tot morgen.

• 08 Januari 2013 - 15:18

Nellie Brugel:

Hallo Nellie en Piet .
    Ik volg jullie en geniet mee,van het rulle zand aan de kust ,ik wil daar ook wel doorheen lopen.
    Maar ik geniet ook van het in Eindhoven achter het glas naar de zon en de regen te kijken.
    Ik wens jullie veel plezier en kijk uit naar de volgende berichtgeving
    Groeten Nelly Brugel.

• 08 Januari 2013 - 18:50

Miranda En Rob:

Hoihoi samen, we volgend jullie weer en we zijn ook weer jaloers :-) (maar het is jullie gegund hoor) !
    Geniet er lekker van samen.

Liefs X