16 januari Fort Myers - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 16 januari Fort Myers - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

16 januari Fort Myers

Door: Nellie en Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

16 Januari 2013 | Verenigde Staten, Fort Myers

Vanmorgen moesten we ons noodrantsoen weer aanspreken, knäckebröd met kaas. We wilde onderweg bij de eerste gelegenheid een bakje koffie. Daarna de TomTom zo geprogrammeerd dat we weer zoveel mogelijk byway en zo weinig mogelijk highway zouden rijden. We zijn echt aan het uitdrijven, nog enkele dagen en dan zit het er op maar we hebben nog enkele doelen te halen.
Rond elf uur, na 1 uur rijden, hadden we al enkele DD’s (Dunkin Donuts) gepasseerd, maar nog steeds geen Starbucks ( lekkere koffie). Bij de 3e DD was het welletjes, we zijn omgedraaid voor een bakje, nou ja bakje meer een beker waarin 3 kopjes passen en je kunt dan ook nog een refill halen. Maar de verleiding was voor Nellie echt te groot om de donuts te weerstaan, ze hoorde ze roepen. Achteraf bleek dat ze nog lekkerder smaakten als ze er uit zagen. De 50+ club was ook aanwezig, begrijpelijk, want je krijgt als senior (klinkt vriendelijker als bejaarde) zo’n 10% korting. Je kunt ook je bestelling doorgeven dan komen ze die bezorgen, en jij blijft in de auto zitten op het parkeerterrein.

In Fort Myers zijn we, op advies van Pat de vriendin van Ranger Bob, naar een Bealls gaan zoeken. Hier zouden we op het gebied van kleding zeker moeten kunnen slagen. Dat bleek ook want Nellie had al meteen al wat leuke dingen gezien voor een redelijke prijs en dan nog 25% korting. En korting is, net als bij DD en DQ is voor ons een toverwoord.
Nu hebben we voor de volgende vakantie in de US in ieder geval meteen een leuke winkel voor kleding ontdekt. Dus…..met lege koffers heen en volle terug. Na al het shoppen zijn we een motel gaan zoeken met de gedachte morgen naar Napels en vrijdag naar Miami om in de buurt van het vliegveld te zitten, waar we zaterdag weer vertrekken. Dus hebben we nog alle tijd.

Volgens het weerbericht zou het naar het einde van deze week kouder worden. We hebben in de gaten gekregen dat hier de weersberichten net zo onbetrouwbaar zijn als bij ons. Het was vandaag ruim 30 graden en volgens ons de warmste dag van onze vakantie. Morgen gaan we naar Naples, we doen het echt op ons gemakje. Niks moet, lekker ons hoofd leegmaken, alles wat we niet meer nodig hebben achterlaten en met volle accu overmorgen in het vliegtuig stappen. We laten ons morgen weer gewoon verrassen hoe het loopt.

Tot morgen allemaal.

• 17 Januari 2013 - 10:42

Jos En William:

goedenmorgen amerika ,weer genoeg gezien en ook beleefd.wel vaak noodransoenen,maar ook
    grote bakken koffie met donuts. het zal wel heel goed smaken,al kijk al naar de foto.die dikke
    boom mag er ook wel zijn,wat een joekel zeg.he het einde komt in zicht. gaat toch vlugger als we
    dachten.dus wachten we morgen af voor het nieuwe verslag.weert groet jullie.doeiiiiiii

• 17 Januari 2013 - 14:59

Christiane:

Hi travellers! het is nog steeds goed te zien dat jullie je uitstekend vermaken. Geweldige foto's enne met jullie bootje wil ik wel eens meevaren hahaha!!!
    Geniet van de laatste dagen en goeie reis terug. Tip: trek een trui aan in het vliegtuig als je boven de Noordzee zit, je zou het eens nodig kunnen hebben na 30 graden in de plus!
    groetjes, Christiane