13-7 Greenville - Reisverslag uit Greenville, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 13-7 Greenville - Reisverslag uit Greenville, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

13-7 Greenville

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

13 Juli 2012 | Verenigde Staten, Greenville

Rond half 10 zijn we weggereden uit Canton de temperatuur was 24 graden en het regende een beetje maar na een half uur rijden klaarde het op en begon het zonnetje ons weer toe te lachen.
De route die we gepland hadden liep via Bentonia, Roling Fork, Greenville naar Helena in Arkansas.

Het eerste gedeelte van 35 km ging via een 4 baanse weg waarlangs bomen stonden die helemaal waren omstrengeld in klimop, een imponerend beeld, het was of de natuur een dekentje om de struiken en bomen had gelegd. Alles had ronde vormen, prachtig en heel andere natuur. Het was hier voornamelijk vlak en agrarisch. Er waren enorme maïsvelden, afgewisseld met aardappelvelden

Wij, als blanke, vallen hier wel op in Mississippi. Het lijkt wel of 80% van de bevolking tot de negroïde behoren en vaak zijn het big mama’s maar ook big papa’s. Maar ze kunnen ons nog veel leren, ze zijn zeer behulpzaam en vriendelijk. Dat is ook zo in de winkel s, als je grotere stukken, zoals pakken toiletpapier, een tray water of andere, wat grotere stukken in je wagentje hebt, roepen ze al dat je die niet op de band hoeft te leggen,dan komen zij achter de kassa uit om ze in je wagentje te scannen. Trouwens over winkel gesproken, toen we in Greenville kwamen passeerden we een Wal*Mart en was het dus weer tijd om te stoppen en te shoppen. We hadden trouwens er al 200 km op zitten en vonden dat het welletjes was geweest voor vandaag.

We hebben hier geen last van de NMF club maar mochten ze toch komen dan komen ze er wel achter dat we spuitbussen hebben aangeschaft die ze op afstand houdt. Maar het begint er werkelijk toch op te lijken dat Nellie hier bekendheid begint te krijgen, want toen wij het tijd vonden om een motel op te zoeken kwam de sheriff als escort voor ons rijden, een veilig gevoel, hij wees ons zo de weg naar het volgende motel.

Na ingecheckt te zijn, zijn we te voet naar de Big K Mart gelopen, die tegenover het motel lag, de temperatuur was heerlijk. Hebben we toch weer een beetje getrimd vandaag. Daarna zijn we heerlijk gaan eten bij een Amerikaanse Chinees. Het was een groot buffet met allerlei heerlijke gerechten en je kon zo vaak terug als je maar wou. Het was maar goed dat we achteraf de toilet bezochten anders hadden we ons waarschijnlijk wel bedacht om daar te eten.

De route voor morgen is nog niet bekend, het kan zijn dat we in Mississippi blijven maar het is ook mogelijk dat we naar Arkansas gaan, maar dat lezen jullie morgen wel weer.

• 14 Juli 2012 - 08:01

Joske En William:

goeden morgen amerika hier italie. weer het verslag gelezen. toch wel mooi die gekleurde mensen en zo veel. maar de missisipirivier is die er ook? weer leuk om dit gelezen te hebben.we wachten maar af wat morgen komt. tot die tijd. groetjes joske en william.

• 14 Juli 2012 - 13:08

Nellie En Piet:

Tijdens het uploaden van de foto's is waarbenjij.nu met werkzaamheden aan het netwerk begonnen. Hierdoor werden 8 van de 13 te plaatsen foto's niet geupload. Vanmorgen hebben we dit hersteld en is ook de volgorde aangepast.

Gr Nellie en Piet

• 14 Juli 2012 - 13:35

Miranda:

Ziet er weer allemaal goed uit daar ! Jullie genieten lekker samen en dat is fijn om te zien.
    Hier blijft het maar regenen met een temp van 16 gr. Je wordt er niet echt heel blij van !

tot morgen X