17-7 Key Largo - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 17-7 Key Largo - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

17-7 Key Largo

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

18 Juli 2011 | Verenigde Staten, Key Largo

Onze Tom Tom hebben wij geleerd te toeteren bij ieder winkelcentrum dat hij passeert, maar vandaag waren er stukken bij dat hij bleef toeteren, zoveel centra passeerden wij. Wat opvalt, is het aantal benzinepompen, op bijna iedere kruising met een stoplicht staan minstens 2 benzinepompen, en de prijzen wisselen van $ 3,50 in de stad tor $ 4,00 in The Everglades.
Wat ook opvalt dat er steeds meer fietspaden en fietsers zijn. Over het algemeen geen echte fietspaden maar een doorgetrokken streep langs de weg met een bordje fietspad erbij maar er werd wel veel gebruik van gemaakt. Je kon zien dat de stad Naples meer klasse had. Mooie brede wegen, soms 12 baans, tussen de wegen een prachtig bijgehouden groenstrook met planten en bloemen en dat gold ook voor de berm.

We zijn weer vaak van de hoofdweg gegaan om wat foto’s van de natuur te kunnen maken. Toen we bijna bij The Everglades waren is Nellie even uitgestapt om wat foto’s te maken. Ze kreeg toen in de gaten dat ze nog goed in de markt lag. Honderden mosquito’s kwamen op haar af om haar een kusje te geven. Maar omdat ze nogal eenkennig is sloeg ze al haar aanbidders van haar af, hoewel er enkele bij waren die toch wat sporen achter lieten. Ze heeft er ook een borstvergroting aan overgehouden die cosmetisch wel niet verantwoord was maar een gekregen paard moet je niet in zijn mond kijken.
Wij vonden de mensen in The Everglades wat onvriendelijk waren en dat zijn wij in de USA niet gewend. Ook het autorijden is hier veel agressiever dan in de andere plaatsen waar wij geweest zijn. We hebben nu geen boatride door de Everglades gemaakt, misschien doen we dit als we aan de noordzijde van de Everglades zijn, maar dan moeten we ons eerst goed moeten insmeren met antimuggenolie om stille aanbidders van ons af te houden.
Omdat we wat ruim in de tijd zaten zijn we doorgereden tot Key Largo, het eerste eilandje van The Keys, het zuidelijkste gedeelte van Florida. We hebben de hele dag prachtig weer gehad, maar toen we in het motel kwamen begon het plotseling te onweren de temperatuur zakte ineens naar 25 graden, wat een aangename verfrissing was en toch nog een zonsondergang bij regen gemaakt. Morgen gaan we naar Key West maar dat is ons volgend verhaal.

• 18 Juli 2011 - 01:55

Bob Lartz:

Key Largo?
    You sure got there fast!
    Did you change your plans? Nice photos!
    BOB

• 18 Juli 2011 - 07:51

William.:

hier italie we zijn weer in de lucht en genieten van jullie foto,s.
    deze keer geen voedsel wel een bruidspaar. ziet er goed uit.
    en nellie laat je niet op je kop zitten door een paar muggen ,terug steken.
    groetjes uit italie waar weer de zon schijnt.doeiiiiiiiiii
    joske en william.

• 18 Juli 2011 - 09:31

Miranda:

Hahahaha.....ik heb altijd geweten dat mijn moedertje een lekker ding is ;-) !! Moet zeggen dat ik ook altijd nog in de smaak val bij deze irritante aanbidders !!

Ik kan niet wachten tot de foto's die nu komen gaan van de Keys !!

ps....William valt wel heel erg in herhaling.....

XXX