Dinsdag 21 juli - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu Dinsdag 21 juli - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

Dinsdag 21 juli

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

21 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de electronische kaarten en felicitaties die ik vandaag mocht ontvangen. Wij komen er nu achter dat wij in onze reis door Amerika door velen gevolgd worden.Het is heerlijk de reacties te lezen en de positieve kritiek en adviezen te lezen.

Het was vandaag de eerste dag dat we zonder zonnebrillen op hebben gereden. Bijna de hele dag is het bewolkt geweest en soms vielen er enkele druppeltjes, vaak te weinig om de ruitenwisser aan te zetten. Mochten er sommige foto's wat wazig overkomen dan ligt dat aan de weersgesteldheid en niet aan onze geestelijke toestand.

Maar nu de route van vandaag. Het was een hele route van Cedar City in Utah naar Williams in Arizona. Maar dan zie je ook wat.De eerste 200 km waren saai, een rechte weg die hier en daar wat glooiend was, maar verder eigenlijk slaapverwekkend. Bij Vermillion Cliffs begon het mooi te worden. De rotsen hadden allerlei kleuren, van geel naar donkerrood, soms neigde ze naar zwart. In deze rotsen waren gaten waarin de indianen woonden, maar sommige hadden tegen een rots een huisje gebouwd. Ook de Painted Desert zorgde voor de nodige afwisseling.

En dan, na zo'n 500 km ben je er, Grand Canyon National Park. Jammer was dat het in het begin wat regende. Hierdoor kwamen de kleuren van de rotsen niet tot zijn recht. Maar al snel klaarde het op en liep daarmee ook de temperatuur op. We kunnen wel zeggen dat bijzonder mooi was, adembenemend maar je moet het zien, meemaken en de sfeer proeven. Het was werkelijk prachtig en de lange route meer dan waard.

Soms hadden we, net als in Bryce Canyon, de indruk dat we in Nederland waren. Je staat versteld hoeveel landgenoten hier aanwezig waren.

Vanavond zijn we samen heerlijk gaan dineren in een steakhouse hier in Williams en morgen gaan we richting Venice Beach. Hoever we komen weten we nog niet, maar dat weten we morgenavond.

• 22 Juli 2009 - 12:15

Fam Govers:

Hoi Mooie boom en babbel
    :))

Pas op bij venice beach.
    Hebben wij paar rare dingen meegemaakt en parkeer 500 meter van strand in bewaakte overdekte parkeerplaats

doeiii

• 22 Juli 2009 - 17:16

Kees En Marie-louise:

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Piet!
    Jullie hebben het zo te lezen erg naar jullie zin. Nog een hele fijne reis! Groetjes kees en marie-louise