Dinsdag 28 juli - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu Dinsdag 28 juli - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

Dinsdag 28 juli

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

28 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zoals gezegd stond vandaag Lombardstreet en Golden Gate Bridge op het programma. Dus onze Tom geprogrammeerd op Lombardstreet en wat doet die Miep, ze zet ons neer aan het einde dus onderaan deze straat en omhoog ging niet want dit gedeelte was eenrichtingsweg. Nou weten velen niet wat Lombardstreet en omgeving inhoud. Om het even populair uit te leggen. In veel Amerikaanse speelfilms waar San Francisco bij betrokken is, zie je vaak auto’s al dan niet achterna gezeten, over een glooiende weg behoorlijk stijl naar beneden racen. Dat gebeurt allemaal in de omgeving van Lombardstreet, dit om een beeld te vormen waar wij mee bezig waren. Maar ik denk dat onze Miep aan vakantie toe is, en dan ook nog de hitte waarin ze heeft moeten werken.

In Lombardstreet is het eerste gedeelte zigzaggend tussen de bloemenperken aangelegd en dat is prachtig om te rijden. Onderaan dit gedeelte staan de toeristen om foto’s te maken en dan waan je je in de Via Gladiola op de laatste dag van de vierdaagse, maar dan zonder fanfare en applaus. Het was een belevenis om in deze omgeving rond te rijden en te zien hoe de mensen aan de tram hingen, om de bult op of af te komen.

Hierna werd een bezoek afgelegd aan Pier 39 en Fishermens Warf. 2 grote publiekstrekkers vlak bij elkaar vol met winkeltjes en eetgelegenheden, waar de mensen kunnen flaneren. Achter Pier 39 ligt het eiland Alcatraz, waar wij de eerste dag van de vakantie naar toe zijn geweest.

Volgende etappe was The Golden Gate Bridge. Het merkwaardige was dat de top van deze brug in de mist hing en keek je de oostelijke kant op daar was het prachtig weer met een rimpelloze blauwe lucht. Omdat we niet over dezelfde brug terugwilde zijn we doorgereden en zijn bij San Rafael de Richmondbridge op gegaan. Dit is een brug die bestaat uit twee lagen, het verkeer in de onderste gaat van west naar oost en de bovenste gaat van oost naar west.

Via Richmond zijn we weer naar Hayward teruggereden en is onze vakantie beeindigd. Morgenvroeg gaan we eerst de auto inleveren, die heeft zijn best gedaan en in deze 4,5 week 10700 km afgelegd en dat zonder mopperen. Nog enkele punten voor de statistiek. Er zijn meer dan 5000 foto’s en 10 uur film gemaakt. Het zal nog een hele puzzel worden om alles tot een goed geheel te monteren, maar dat is werk voor thuis.
Het was een bijzondere ervaring om alle soorten weersgesteldheden mee temaken, maar vooral het verschil in natuur wat we hebben gezien was bijzonder.
Dus een meer dan mooie vakantie, maar weer heel fijn om fam. en vrienden weer dichtbij te hebben.

• 29 Juli 2009 - 05:29

Rob:

Hoi luitjes, leuk hoor om al die verhalen van jullie te hebben kunnen volgen!
    Wat een mooie foto van de brug, toen wij er 2 jaar geleden waren hebben we alleen maar strak blauwe lucht gezien en niets van de beroemde Golden Gate mist!

Groetjes, Rob en Monique

• 29 Juli 2009 - 07:23

William:

beste piet en nellie ook hier komt een eind aan ,maar je kunt terug zien van een geweldige vakantie.goede reis naar huis en tot emails .joske en william uit italie doei.

• 29 Juli 2009 - 08:09

Verie:

dat jullie bedankt zijn voor de reisverlagen en de uitleg en weer welkom thuis (als je Zover bent) En voor ik het vergeet, laat die gymschoenen niet daar hangen. Zijn toch voor of van snelle Nellie
    Groetjes Verie.

• 29 Juli 2009 - 08:12

Ingrid En Henri:

5000 foto's?! Help me eraan herinneren dat we pas na de eerste schifting foto's komen kijken dan ;-)

Goede terugreis!

• 30 Juli 2009 - 06:20