24 januari St Petersburg - Reisverslag uit Saint Petersburg, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 24 januari St Petersburg - Reisverslag uit Saint Petersburg, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

24 januari St Petersburg

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

25 Januari 2016 | Verenigde Staten, Saint Petersburg

Wat ons tot nu toe, is opgevallen is dat de prijzen van de hotels sterk verhoogd zijn. Wij vinden dat ze beter de toiletten kunnen verhogen want je zit hier nogal laag bij de grond. Het is inmiddels de 3de keer dat we St Augustine voor de kou ontvlucht zijn. Vannacht heeft het gevroren en vanmorgen, toen we vertrokken was het maar +1 maar wel prachtig zonnig weer en dat hebben we de hele dag zo houden.

De route van vandaag ging via Palatka, Ocala naar St Petersburg, een route van ruim 200 mijl ofwel 320 km. Tot Ocala gingen we binnendoor via de byways. In Ocala hebben we eerst een Mac gezocht om een kopje koffie te drinken. Maar ook hier was het een pruttelpotje, niet echt uitnodigend voor ons dus liever geen koffie, bij de Mac kan je wel altijd even je mail controleren, want ze hebben wel internet.
Met een strakke blauwe lucht liep de temperatuur snel op. Om 14.00 uur was het 16gr. dus hebben we er goed aan gedaan om een andere bocht te maken. Na de rustpauze begonnen we aan deel 2 van de route, vanaf Ocala via de interstate naar St Petersburg. Een racebaan, niet echt ons ding, maar we wilde een beetje op tijd in St Pete zijn. Het was weer echt genieten om over de 7 km lange brug te rijden die over de Tampa Bay gaat (foto). Op het einde een pilaar waarmee je in St Petersburg verwelkomt wordt. Daarna blijft het weer een wirwar van wegen die ons uiteindelijk naar het hotel leidde.

Toen we in onze hotel kamer waren hebben we eerst Bob gebeld dat we in St Pete waren. Bob hebben we 20 jaar geleden leren kennen tijdens een bowlingtoernooi in St Petersburg. Hij zou ons rond half vijf ophalen om samen een glaasje bier te drinken en een hapje te eten. Hoe bijzonder dat je een jaar verder elkaar weer kunt begroeten, niets is vanzelf sprekend. Bob nam ons mee naar “The 3 Daughters” een brouwerijtje met aan de voorzijde een proeflokaal en daarachter een speelhal waar je allerlei spelletjes kon doen zoals horsshoe gooien, darten, een soort sjoelen etc. (foto’s).

Ook was er een bandje aan het spelen en naast al deze activiteiten stond de brouwerij waar we overdondert werden door pallets gevuld tot de nok van het dak met bierblikjes (foto). En daarnaast eiken fusten voor het bier te laten rijpen. Wij zijn weer teruggegaan naar het proeflokaal, waar het een stuk rustiger was, daar hebben we enkele samples gedronken, en daarna onze keuze bepaald. Bob is een genie in het vinden van dergelijke super gezellige gemoedelijke tentjes.

Na samen nog een hapje gegeten te hebben werden we om 8:00 uur weer bij het hotel afgezet. Morgenvroeg gaan we eerst St Petersburg een beetje verkennen, dan worden we tegen 4:00 uur weer door Bob opgehaald, wat we dan gaan doen is nog een verassing maar dat het leuk gaat worden is ons wel duidelijk. Morgen horen jullie weer hoe we de dag hebben door gebracht.

Toedeloe!

• 25 Januari 2016 - 11:59

Marianne :

Hoi Piet en Nellie

Zo te zien hebben jullie en ondanks de Kou het erg naar jullie zin...
    Leuk om te lezen en weer te herkennen van div plekjes in USA, is voor ons erg leuk ..
    Geniet ervan want voor je het weet is het weer voorbij . Iets wat we alle vier uit ervaring weten ..

Nou proost en we volgen jullie zeker groetjes Marianne en Frank