1-8 Escanaba - Reisverslag uit Gladstone, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 1-8 Escanaba - Reisverslag uit Gladstone, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

1-8 Escanaba

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

02 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Gladstone

Vanmorgen eerst lekker wat uitgeslapen, het was weer thuiskomen in the USA en dat geeft rust. We zijn eerst gaan ontbijten in de lobby. Voor de eerste keer deze vakantie was er een schaal voor hardgekookte eieren. Helaas er lag maar een ei op de schaal. Piet was erg resoluut en zei, het laatste ei is voor mij. En zo gebeurde het dat het laatste ei op zijn bord kwam (zie foto). Er konden ook wafels gebakken worden. Trouwens een beetje rekening houden met het eten is hier wel nodig, wat soms best moeilijk is.

Daarna was het tijd om te shoppen want onze voorraad moest aangevuld worden. De water, bier en wijnvoorraad begonnen in een kritisch dieptepunt te raken. Dus gingen we de winkels in de buurt af om alles weer op pijl te brengen.

De dichtstbijzijnde winkel was K-Mart, dus wij naar K-Mart. Maar het was niet meer de winkel zoals het eerst was, erg verlopen en met gedateerde spullen, dus hier waren we snel weg. Daarna naar de buurman Walmart. Eerst spullen kopen voor het picknicken, want het is ons goed bevallen wat we van Miki en Rex hebben geleerd. Gisteren in het winkeltje in Curtis kon je zelf aangeven hoeveel plakjes vlees of kaas je wou, maar bij Walmart is alles verpakt en de hoeveelheid groter. Maar we vragen altijd om een kamer met een koelkast, en de eerste flesjes water die leeg zijn vullen we met kraanwater, leggen die in het vriesvak en zo hebben we de hele dag koud water, en zijn de blikjes bier ook goed gekoeld als we weer in het volgende motel arriveren. Dus met onze koelbox moet het ook lukken om de ham en kaas koel te houden.

Afhankelijk van de staat waar je bent heeft Walmart alcoholische dranken. In New York is er wel bier maar voor wijn moet je naar de liquor store. Zo heeft iedere staat zijn eigen regeltjes en moet je erop voorbereid zijn dat in de volgende staat geen drank in een supermarkt verkocht wordt. Hier in Michigan konden we alles wat we wilden zo in de winkels kopen, dus is onze voorraad weer op een acceptabel pijl, en verassen ze ons niet als we in een andere staat geen alcohol kunnen kopen .

Daarna kijken naar een nieuw tablet, we verwachten niet dat we de andere nog terug zien. We krijgen geen enkele reactie op verschillende mailtjes die we hebben verstuurd naar Microtel. Piet had toch weer zijn zinnen gezet op een Nexus 7, Het bleek dat men daar niet de versie had waar wij in geïnteresseerd waren dus wij weer terug naar Walmart.

Op het moment dat er betaald moest worden kwam er nog de mogelijkheid om extra garantie te kopen. Door de discussie daar omheen en het terugboeken en weer opnieuw boeken werd de creditkaart geblokkeerd. Daar stonden wij, geen tablet en een geblokkeerde creditcard, ook met het normale bankpasje kon in de VS niet betaald worden. En dan is het even schrikken, rustig blijven en handelen.

Wij terug naar het motel en daar, in alle ‘rust’ naar Nederland bellen hoe het kon dat de creditcard geblokkeerd was. Na op de diverse voorkeurtoetsen te hebben gedrukt en een aantal keren in de wacht te zijn gezet kwam het verlossende woord dat binnen een uur de blokkade opgeheven werd en dat we tot 1 september met het gewone bankpasje ook in de VS betaald kon worden, dus nu hebben we een extra pasje, geeft weer meer rust.

Wij weer terug naar Walmart en de verkoopster begon al te lachen toe ze ons zag aankomen. Nadat ze het tablet opnieuw uit de vitrine had gehaald en het op betalen aan kwam begon de kassa weer streken te krijgen maar ditmaal liep het met een sisser af. De ipad was betaald en Piet kon zijn nieuwe speeltje mee nemen.

Op de immense parkeerplaats was het weer zoeken waar de auto staat,( foto) maar wij zijn echt niet de enigen. Ook Amerikanen hoor je vaak op het alarm kopje drukken om te horen waar de auto staat, en dan staan wij te lachen. De temperatuur hier is rond de 23 graden, niet benauwd met een heerlijk windje, en af en toe een bui, vaak blijft de zon schijnen tijdens zo’n warme bui. Wij vinden het een heerlijke temperatuur. Dat is in Nederland héél anders op het moment lezen wij.

Na het shoppen heeft Nellie de was ‘gestreken’ en weer in de koffer gedaan, we zijn weer helemaal klaar voor het volgende avontuur. Het was vandaag in ieder geval weer een leerzame dag, maar met minder foto’s want bij shoppen fotografeer je niet.
Waarschijnlijk zal het morgen Lake Superior worden, in welke plaats we dan overnachten is weer een verrassing.

Tot morgen.

• 02 Augustus 2013 - 10:36

Joske En William:

hallo amerika hier italie. wat een mens allemaal niet meemaakt op zijn vrije dag. en nellie maar srrijken.
    maar shoppen is ook vermoeiend.we gaan het morgen lezen hoe jullie de reis voortzetten.dus tot morgen.
    de groetjes uit italie van joske en william.