2-8 Houghton (Michigan) - Reisverslag uit Copper Harbor, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 2-8 Houghton (Michigan) - Reisverslag uit Copper Harbor, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

2-8 Houghton (Michigan)

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

03 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Copper Harbor

Zo mooi om te zien dat er zo’n 100 mensen ons avontuur gisteren weer hebben gekeken, maar we missen wel reacties, jammer. Is zo leuk voor ons fotoverslag boek.

Vandaag zijn we om half 10 vertrokken uit Escanaba bij een temperatuur van 17 graden, het koelt hier ’s nachts geweldig lekker af. We passeerden een stilstaande goederentrein en waren verbaasd van de lengte, minimaal 3 km. Maar ja met de enorme afstanden en het bevoorraden van zoveel mensen, heb je wel zo’n lange treinen nodig.

Onderweg zagen we een bordje dat bij de eerste afslag een plaats was om boten te water te laten, dus wij het weggetje in. Het weggetje werd een grindpad met wat klinkers ertussen die de weg nog hobbeliger maakte. Maar het weggetje werd ook steeds smaller en Tommetje wist het ook niet. Dit avontuur zijn we maar niet aangegaan. We hebben de wagen, op een wat breder stuk kunnen draaien en zijn teruggekeerd naar de bewoonde wereld.

Enige tijd later kwamen we bij Marquette. Voor we het stadje binnenreden was er een informatiecentrum en hier wilde Nellie couponboekjes halen voor korting op motel overnachtingen. We kregen niet alleen de couponboekjes maar ook een lading VVV brochures van bezienswaardigheden, genoeg voor een vakantie van 3 maanden. Ook kregen we de wegenmappen mee van Minnisota, Wisconsin en Michigan. En van de informatrice daarbij nog zoveel interessante informatie dat we eens rustig gingen nadenken of het niet beter was de route te wijzigen, en aan te passen.

Wij zijn, op advies van de informatrice, eerst langs de kust van Lake Superior bij Marquette gaan rijden. Dit was meer dan de moeite waard, het was een rondje om het Lake. ( zie foto), adembenemend mooi, het water was zo helder dat je vanaf de hoogte die wij stonden de bodem van het water zag. Bij het haventje werd door de vissers gevangen zalm, direct gefileerd en de restanten vermalen. (zie foto). Het was een ongelooflijke prachtige route die ons langs de grillige kust van Lake Superior voerde. Op bepaalde punten werden de rotsen gebruikt om van die hoogte te abseilen. Wat iedere keer weer op viel was het heldere blauwe water (foto).

Het volgende gedeelte ging door de bossen richting L’Ansa (foto). Het verrassende was dat de bossen telkens onderbroken werden door meren die zowel links als rechts van de weg lagen.
Soms kreeg je het idee dat je vanaf de heuvel recht het meer in reed.

De hele weg van L’Ansa tot Houghton reden we langs Portage Lake, we waren verbaasd van zoveel mooie natuur. Wij vonden het de mooiste route die we tot nu toe gereden hebben. En met foto’s is de werkelijk nauwelijks vast te leggen. We hadden nog graag een aantal keren uitgestapt maar het was mooi geweest voor vandaag en tijd om een motel te gaan zoeken.

Normaal gaan we naar Mc Donald’s koffie drinken, nemen het tablet mee en gaan op internet kijken naar de beschikbare motels met de prijzen. Daarna plaatsen we de adressen in Tommetje en gaan we kijken of de motels ook zo zijn zoals ze op internet gepresenteerd worden. Vaak klopt het wel, maar vaak wordt er ook meer beloofd als dat men waarmaakt, soms is de prijs zelfs lager dan vermeld.

We passeerde een reclame bord met een voor ons bekend motel, dus zijn we er rechtstreeks naar toe gereden. Het motel lag aan het water, prachtig, met meerdere steigertjes waar picknicktafels en bankjes op staan. Het is werkelijke een plaatje en genieten om in alle rust aan het heldere kabbelende water te zitten. Je hebt het gevoel dat je op een boot zit. Maar toen we het hotel binnen kwamen en de kamer zagen waren we verkocht en hebben meteen voor 2 nachten geboekt, niet om een dag te shoppen maar morgen gaan we vanuit Houghton in westelijke richting naar Copper Harbour, het meest noordelijke puntje van Michigan, en daarna via een oostelijke weg weer terug naar Houghton.

Hoe we dat ervaren horen jullie morgen weer.

Tot morgen!

• 03 Augustus 2013 - 12:55

Miranda En Rob:

Hallo vakantiegangers,
    prachtig prachtig ! Wat mooi die meren, enorm groot! Echt zo anders als Florida ! Je zou er zo een heerlijke duik in willen nemen.
    Jullie genieten heerlijk samen dat is wel duidelijk !

Iedere ochtend om half 8 lees ik jullie verslag en bekijk ik jullie foto's terwijl ik op de trein sta te wachten om naar mijn werk te gaan. Helaas blijft er voor een reactie niet altijd tijd over maar jullie weten wel dat ik alles lees en met jullie mee reis :-)

Tot morgen weel ! Luve u xxx

• 03 Augustus 2013 - 14:29

Christiane:

hoihoi, nou dat is echt 'mee' genieten met jullie. Wat een prachtig stuk
    USA en wat een bof met dat motel. Tot volgende keer (ben blij dat ik nou alles kan lezen!)
    Christiane

• 03 Augustus 2013 - 15:07

Sjan Rutten.:

Als ik de foto`s zo zie dan begrijp ik waarom jullie daar telkens naar toe gaan.

dat is genieten, groetjes San en Piet,

• 03 Augustus 2013 - 17:30

Joske En William:

hallo amerka hier italie. zo dat is nog een verslag, daar kan je wat mee. geweldige foto,s. de video,s kan ik hier af en toe bekijken. dat komt om dat het internet hier nogal traag is. maar verder kunnen we alles volgen. uit een zeer warm italie de groeten van joaske en william. en tot morgen.