22-7 Cleveland - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 22-7 Cleveland - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

22-7 Cleveland

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

23 Juli 2013 | Verenigde Staten, Cleveland

Iedereen hartelijk bedankt voor alle felicitaties en reacties op mijn verjaardag.
Het continental breakfast, in motel Clair Inn, mocht de naam breakfast niet hebben. Vandaag was er koffie, die waarschijnlijk de hele nacht had staan pruttelen, en lauw water voor de thee. Daarbij een donut en dat was het. Op de kamer was geen internet, terwijl ze dat wel aanboden. Internet was er enkel in de lobby, er waren allerlei excuses om zich eruit te praten. Dit motel zag er van buiten prima uit lag erg mooi, maar was van binnen erg veroudert. Geen aanrader. (Zie foto)

Om kwart over 9 zijn we bij een bewolkte hemel en een temperatuur van 23 graden, bij het motel vertrokken, met onze standaard rituelen. Eerst naar de benzinepomp om te tanken en de ramen te wassen, want de ramen moeten schoon zijn om goede foto’s vanuit de auto te maken. De route vandaag ging eerst via de snelweg naar Detroit. De snelweg was onze bewuste keuze omdat een rit door Detroit gezien de huidige omstandigheden ons niet zo aantrekkelijk leek.

Eerst zagen we een bord met daarop de melding dat we in de buurt van een gevangenis kwamen. Daarna was er een bord met de waarschuwing om geen lifters mee te nemen. Hoe dichter je bij Detroit kwam hoe hectischer het verkeer. De auto’s schoten van links naar rechts en andersom, zonder richting aan te geven. Even verder kwam een grote vrachtwagen met oplegger met een rot vaart van de zeer korte invoegstrook afgedenderd. We moesten vol op de rem om een aanrijding te voorkomen, want tegen deze bakbeesten heb je niets in te brengen. We zijn behoorlijk geschrokken. Duidelijk is dat we goede beschermengeltjes hebben.

Rond 11:30, we waren Detroit voorbij, zijn we snelweg afgegaan en daar zagen we een bord van IHOP. Daar hebben we van een heerlijke 50+ brunch genoten, want seniors hebben extra privileges en krijgen korting. Ze weten hier wel wat ze moeten doen voor de oudere generatie, die het vaak niet zo breed hebben, en wij genieten daarvan.

We reden nu OHIO binnen deze vakantie de 4e staat al, ja wij zijn soms in alle staten. Tijdens de rit is het ineens stapvoets rijden, wij snapte niet waarom, er was een hele file auto’s voor ons terwijl er gepasseerd mocht worden. Toen bleek dat we achter een rouwstoet aangesloten waren die stapvoets reed. Niemand haalt het in zijn hoofd om de stoet te passeren, hoe lang de rit ook duurt. Ook het tegemoetkomend verkeer stopt en blijft staan tot de auto met de kist gepasseerd is, dit uit respect voor de overledene.

Onderweg passeerden we een pompstation met een benzineprijs van $3,40 per gallon, in Chicago was deze nog $4,20. Een enorm prijsverschil.

Tegen 12 uur begon het een beetje te regenen, nou ja regenen, het was meer gezever. Eindelijk was alles met de natuur in evenwicht, er werd zowel binnen als buiten de auto gezeverd. Wij hadden er geen last van, wij zijn dat gewend. Maar ondanks de regen bleef de temperatuur zo rond de 28 graden. Alleen dan stap je minder uit om foto’s te maken.

Rond half 4 zijn we een motel gaan zoeken en dat viel deze keer niet mee. Er was morgen een marathon in Cleveland en daarom waren veel motels vol. Maar na 40 mijl rondrijden hebben we toch een motel gevonden, zag er van buiten niet uit, maar we hebben een mooie grote schone kamer, en morgen wel een continental breakfast met wafels. Als het bij Piet maar eten is.

We zijn nog niet aan het gebak voor Piet’s verjaardag toe gekomen. We zijn wel een Dunkin Donuts tegen gekomen maar dat was op het verkeerde moment. Maar dat komt wel goed want wat in het vat zit……. We hebben nog alle tijd, hoewel we nog maar 4 dagen aan het toeren zijn lijkt het echt veel langer.
Morgen rijden we weer verder langs Lake Erie richting Buffalo in de staat New York maar daartussen ligt nog de staat Pensylvania die we ook nog door moeten.
Morgen weer het verslag van het wel en wee van onze rit.

Tot morgen.

• 23 Juli 2013 - 10:07

Joske En William:

hallo amerika hier italie. piet heb jij een nieuwe bij verdienste aan het pompstation? de foto is duidelijk.mooie opname. en een goede hulp is nellie voor jou. de ramen kuisen. mooi verslag en foto,s. tot morgen tot de volgende donut.groetjes van joske en william.