23-7 Hamburg (New York) - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 23-7 Hamburg (New York) - Reisverslag uit Buffalo, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

23-7 Hamburg (New York)

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

24 Juli 2013 | Verenigde Staten, Buffalo

Om kwart voor 10 zijn we vertrokken richting Buffalo NY, nadat we eerst een continental breakfast hadden genuttigd. Nou ja, zoals gewoonlijk werd er meer beloofd als wat men kreeg. Er konden wel wafels gebakken worden maar brood roosteren lukte niet goed omdat er geen brood was. Op ons verzoek kwamen er enkele beagles te liggen, maar degene die na ons kwamen hadden helemaal geen broodjes of beagles meer. Maar verder was het een prima motel met grote recent gerenoveerde kamers.

Eerst weer gaan tanken bij een Shell tankstation in de buurt, hier was de gallon prijs $ 3,56. Maar tijdens het tanken kwam ook de politie weer aanrijden, ze hebben ons dus weer getraceerd. Voorzichtig zijn we in de auto gestapt en weggereden.

We moesten dwars door Cleveland rijden om bij Lake Erie te komen. Het eerste gedeelte was een achterstandswijk. En hier had werkelijk alles achterstand, de weg leek wel op een wasbord met kuilen. Je werd zo door elkaar gerammeld dat het continental breakfast, wat toch niet veel voorstelde, zwaar om de maag begon te liggen. Veel huizen stonden leeg en waren dichtgetimmerd of de ruiten waren stuk gegooid. Er liepen mensen met een oortje in, zingend en swingend door de straat, die mensen gaven ons de indruk dat alles hebben niet betekend dat je gelukkiger bent.

Door Cleveland rijden is een hele opgave, na de achterstandswijken worden de wegen niet beter en als ze beter zijn dan kom je niet vooruit omdat iedere 50 tot 100 meter een stoplicht is geplaatst en deze zijn niet op elkaar afgesteld. Wij hebben nog nooit, in zo’n korte tijd, zo vaak stil gestaan. Maar bij Eastlake kwamen we toch uiteindelijk aan Lake Erie. We zijn hier uitgestapt en hebben een korte wandeling langs het meer gemaakt.

De rest van de route hebben we constant langs het meer gereden, soms was het vlak soms heuvelachtig. Geneva on the Lake was een circus, echt toeristisch, een mooie afwisseling. We zagen er een Dairy Queen en hier konden we de verleiding niet weerstaan om te stoppen en een ijsje te eten. We bestelden een bananensplit. Nog nooit hebben we zo’n grote bananensplit gehad. We konden hem niet op en dat wil bij Piet wel wat zeggen, want hij is gewend zijn bordje leeg te eten en dat lukte deze keer echt niet.

Op het moment dat we met onze bananensplit aan het vechten waren begon het te regenen, nou ja regen het was een echte stortbui. Op zo’n moment kun je beter een bananensplit eten als in de auto rijden. Maar als de bui over is begint de zon weer te schijnen en is de temperatuur weer behaaglijk.

Bij alle verkeersborden die we tegenkwamen was er een waar op verzocht werd om voorzichtig te rijden omdat er een blinde in de buurt woonde. Vanaf de grens met Pensylvanië werd het heuvelachtig en reden we constant tussen grote druivenvelden door. Hier en daar was er ook een wijnproeverij. Dit keer hebben we er geen gebruik van gemaakt, maar misschien in de toekomst, wie weet.

De temperatuur is de hele dag constant rond de 25 graden gebleven. Het is wel raar als je weet dat hier de temperatuur altijd in Fahrenheit is, je ineens op de radio de temperatuur in Celsius hoort weergegeven.

We zijn nu in Hamburg New York en morgen hebben we een shop of snipperdag ingepland.
We blijven 2 nachten in dit motel, even een rustdag, shopdag, en wasjes draaien.

Tot morgen.

• 24 Juli 2013 - 07:49

Maaike:

Hoi Piet en Nelly.

Leuk om te leen dat jullie het zo goed maken. Wel een beetje jaloers geworden door de bananensplit. Kunnen we hier ook wel gebruiken. Geniet ze. Groetjes uit de Zandhoen.

• 24 Juli 2013 - 10:03

Joske En William:

hallo amerika,hier italie. zo te lezen heb jullie weer genoeg ellende gezien. achterstandwijken maar die hebben ze bij ons ook.niets is ons vreemd.maar dat eten ,da,s toch ook niet alles, waarom geen donut?maar toch een fijn leesbaar verslag. tot morgen .groetjes van jos en william

• 24 Juli 2013 - 18:15

Lizeth:

We genieten van jullie foto's. Zo te zien genieten jullie van jullie reis en komen jullie van alles tegen. Van grote huizen aan het water tot achterstandswijken. Erg leuk allemaal. En wat een mooie auto hebben jullie gehuurd! Toch een beetje thuisgevoel. Zie jullie verslag van morgen weer tegemoet! Oh ja, politie is er overal !!