10-7 Hattiesburg - Reisverslag uit Hattiesburg, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 10-7 Hattiesburg - Reisverslag uit Hattiesburg, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

10-7 Hattiesburg

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

10 Juli 2012 | Verenigde Staten, Hattiesburg

Op het ogenblik is het in heel de VS slecht weer, wij hebben geluk gehad dat we nog geen regen hebben gehad. Maar de voorspellingen zijn niet goed, het hele zuiden heeft last van regen en onweersbuien. Vannacht heeft het geonweerd zonder regen, nou ja bijna geen regen. Toch is het hier ’s morgens om 9:30 ruim 30 graden en dat loopt in de dag op tot 35 tot 38 graden.

Vandaag vertrokken uit Pensacola Florida richting Mobile Alabama. De mensen hier zijn wat minder vriendelijker en agressiever in het verkeer, maar dat heb je wel meer in grote steden. We konden rechtstreeks rijden naar Mobile maar we kozen er voor om langs de kust via de eilanden naar Alabama te rijden. En dan is het genieten van de onvoorstelbaar prachtige onweersluchten.

Tijden de rit begon het, voor de eerste keer deze vakantie, te regenen. Eerst was het wat gezever, zoals we wel van Piet kennen, maar later werd het een echte hoosbui. Tijdens zo’n hoosbui zakt de temperatuur terug naar, ongeveer 25 graden, wat nog aangenaam is. Het eerste gedeelte van de trip ging over de boulevard met hotels en appartementen. Deze appartementen en hotels hebben zo’n 30 tot 40 etages en de hele kust staat er vol van. Het is aan beide zijden van de weg een groot circus.

Er was een stuk bij waar alleen maar huizen op palen stonden, daar zijn we even op het strand geweest wat foto’s genomen en wat rondgewandeld. Je zag daar zeker 10 boorplatformen in de Golf van Mexico staan. En een van deze heeft een paar jaar geleden voor heel wat ellende gezorgd.

Het laatste gedeelte voor Mobile hebben we met een veerboot gedaan, je passeert daar ook diverse platforms. De hele reis met de boot was het droog dus hebben we mooie kiekjes kunnen nemen. Toen we van de boot kwamen moesten we over een brug van zo’n 8 km lang met nogal wat hoogteverschillen, het leek wel een rollercoaster.

Omdat we om half een al in Mobil waren besloten we door te rijden naar Biloxi in Missisipi. Onderweg ging Nellie foto’s maken van een brug over de West Fowl River. Het leek wel of Nellie een nieuwe fanclub bij heeft gekregen. Buiten de NMF, die vandaag niet aanwezig was, hebben de sheriffs van de diverse plaatsen in de gaten wanneer Nellie foto’s gaat maken via de brug. Telkens als zij met de camera klaarstaat komt er zo’n auto langs die eerst wat afremt, afkeurend kijkt en dan zwaait en weer doorrijd. Het begint erop te lijken dat Nellie ook hier een bekende Nederlander begint te worden.

Om half 3 waren we in Biloxi, een zeer moderne stad met veel faciliteiten voor het strandleven. De bedoeling was dat we daar 1 of 2 nachtjes zouden blijven maar de motelprijzen waren daar torenhoog net als de gebouwen, we besloten om wat verder van de kust te gaan. Daarom zitten we nu in Hattiesburg en blijven hier 2 dagen want wij vinden dat we na een week toeren wel een rustdag verdiend hebben. In deze week hebben we de grenzen van 5 staten gepasseerd en vandaag alleen al 3. We hebben zo’n 1200 mijl gereden en dat is bijna 2000 km, daarom wordt het morgen lekker shoppen en niet toeren. Tot morgen.

• 11 Juli 2012 - 08:04

Joske En William:

goeden morgen nellie en piet. zo dat zijn donkere luchten . hier heeft het ook gehoost .dusalles is weer stofvrij. mooi verslag nellie en piet. heb morgen een fijne rust of shopdag. dan ben je weer bij getankt voor he volgend avontuur. tot morgen. joske en william.

• 11 Juli 2012 - 11:07

Miranda:

Oooo die mooie huizen aan zee. Is dat niks voor jullie ? Dan weten wij waar we de komende jaren vakantie vieren :-) !!
    Hier komt het af en toe met bakken uit de hemel en is 18gr ! Maar we moeten werken dus voor ons geen probleem. Medelijden met de kampeerders in NL !!

Luv u XXX

• 11 Juli 2012 - 14:27

Piet & Mama:

Hey vrouwke,
    Wij hebben het daarook over gehad. Een palen-huis aan zee. Er lagen lappen grond te koop, voor $49.000 kan je gaan bouwen. Er is één min punt!!!! Het is altijd eerst trappen lopen voor je binnen bent. Maar dat het er mooi is, dat is zeker. Goh, in Hollland wil het dus ook nog niks met de zomer. Hier is de temp. steeds goed, we gaan vandaag eens rustig shoppen, en kijken waar we morgen heen gaan.
    Love you 2 xxx

• 11 Juli 2012 - 15:07

Nico En Petra:

Nou het ziet er daar allemaal best goed uit, en honger lijden jullie ook niet zien we wel. Na 4 weken meteen aan het lijnen natuurlijk.

Er staan inderdaad heel mooie huisjes is dat niets voor jullie?

Het weer is hier ook niet zo geweldig jammer voor degene die nu met kinderen in een tent zitten.

Nellie en Piet jullie maken het daar wel daar twijfelen wij echt niet aan.

Groetjes en tot de volgende keer

Doei

• 11 Juli 2012 - 16:25

Henny En Ger:

Hallo luitjes,

We zien dat jullie je weer kostelijk vermaken. Mooie foto's weer en wat het weer betreft het is heilig bij het weer bij ons.
    Geniet ervan en nog veel mooie en veilige kilometers toegewenst.

Henny en Ger

• 15 Juli 2012 - 17:30

Nelly B:

hallo Nellie en Piet.
    Ik ben weer terug uit een nat Duitsland,de zomer moet hier nog steeds komen ,maar vakantie is vakantie met zon of regen het leven gaat gewoon door,en elke vrije dag is er een.
    Je kan genieten van niets en van alles ,zo is het leven.
    ik ga straks de rest van jullie vakantie bekijken,en wens jullie nog veel zon en plezier toe .
    Groeten Nelly B.