11-7 Hattiesburg - Reisverslag uit Hattiesburg, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 11-7 Hattiesburg - Reisverslag uit Hattiesburg, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

11-7 Hattiesburg

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

11 Juli 2012 | Verenigde Staten, Hattiesburg

Aan de overkant van ons motel is een Mc Donald en een Farmers Market Restaurant, wij kozen gisteravond voor de laatste. Hier kon je voor 10 dollar gebruik maken van het buffet en zo vaak terug gaan als je wilde en ook de drankjes, geen alcohol, waren er bij inbegrepen. Ik heb daar o.a. spare ribs op, deze waren niet alleen groot maar het leek wel of ze er een half varken aan hadden laten zitten. Een beetje overdrijven mag, daarvoor ben je in de USA.

Vandaag hadden we een rustdag, nou ja rustdag, een dag shoppen is vaak vermoeiender als 400 km rijden in de regen. De eerste halte was Starbucks om een echt kopje koffie te drinken, hier hebben ze lekkere koffie en heel wat anders als het bruine gekleurde water in de motels. We hebben daar heerlijk buiten op het terras gezeten niet met een kopje want die kennen ze niet bij Starbucks. Je krijgt een, tot de nok, gevulde beker met een los kartonnetje er omheen om je vingers niet te branden. Het was bewolkt, droog en 30 graden en dan kun je beter buiten zitten als binnen waar het koud is van de airco die altijd aanstaat. Toen we op het terras zaten zagen we de benzineprijs bij het pompstation tegenover stijgen van 2,99 naar 3,01. Een raar gezicht.

Daarna naar de mall, je auto parkeren opeen van de parkeerplaatsen en een aanknopingspunt vinden waar en op welke parkeerplaats je auto staat, want we zijn al eens aan de verkeerde zijde van een mall de auto gaan zoeken. Ditmaal stapten we bij Dillard binnen en dit is een van de vaste winkels in een mall de andere die je vaak tegenkomt zijn Maceys, JC Penney en Victoria Secret. Er is altijd een eethoek en kinderhoek. Het parkeren is gratis en het gebruik maken van het toilet is overal mogelijk en gratis. Je kunt hier zo een winkel, benzinepomp, Mc Donald of ander “restaurant” binnenstappen om naar het toilet te gaan, je hoeft het niet eens te vragen, er is niemand die je daar op aan kijkt.

Na de mall zijn we nog bij Target, Dollar 3 en Wal*mart geweest dus we hebben wij de economie in de USA weer flink geholpen. Obama is echt blij met ons en heeft al gevraagd wanneer we weer terugkomen, en dan zijn we nog maar aan het begin van onze vakantie, en nog niet weg. Morgen gaan we eerst richting Jackson en dan noordelijk richting Kosciusco dus, we proberen zo de regen voor te zijn.
Thanks allemaal voor jullie reacties, kei leuk voor ons foto/reisverslagboek straks.
Tot morgen.

• 12 Juli 2012 - 07:11

Joske En William:

hallo amerika. uitgerust. het is wat anders als rijden maar nog vermoeiender.ook daar stijgen de prijzen het zal wel in de lucht zitten,hier is het niet anders. mode verschijnsel.alles wat het eten betreft is duidelijk anders als bij ons. morgen een mooie rit. dan lezen we dat morgen wel . groetjes joske en william.

• 12 Juli 2012 - 09:26

Nico En Petra:

Hallo lui, ik mis een foto van jullie met het bungy jampen, Piet vooruit waarom waag je je daar niet aan, zo'n jonge god dat moet toch nog kunnen.

Leuk hoor jullie verhaal te lezen.

Jullie horen weer van ons en geniet.
    Groetjes

• 12 Juli 2012 - 09:59

Johanna En Piet:

Hallo Nellie en Piet,
    Zo te zien genieten jullie wel weer volop.
    Het weer lijkt een beetje op dat in NL, wel heel mooie luchten.
    Hier wil het nog niet erg zomeren, kwakkelen heet dat hier en hoe heet dat daar?????
    Probeer de regen daar maar een beetje te ontwijken, dat is beter voor de moraal.
    Geniet ervan, doe voorzichtig, wij blijven jullie volgen.
    Groetjes

• 12 Juli 2012 - 10:54

Miranda:

Jullie hebben toch zeker wel aan je dochter gedacht tijdens het shoppen :-)

Ik ben zo jaloers ! Zeker als ik de foto's van de Mall zie ! Had er graag een dagje rond willen lopen ook al is het heeeeel vermoeiend !

XXX

• 12 Juli 2012 - 13:28

Mama:

Ja, hoor we denken echt wel eens aan jou! We zijn vaak druk met genieten.
    Want...andere omgeving, is andere beleving.
    xxx

• 12 Juli 2012 - 13:31

Hey Petra en Nico,

We jumpen wat af hier, alleen er is niemand die dat vast legt, ha-ha.

Groetjes.

• 12 Juli 2012 - 13:34

Hey Johanna en Piet,

Hier zijn in dit plaatsje, zijn ze blij met regen. De temp. is dan nog steeds een dikke 20 gr. Maar op veel andere plaatsen is het triest wat daar gebeurd.

Groetjes.

• 12 Juli 2012 - 13:39

Hallio Italië,

Zeker weer uitgerust en klaar voor het volgend avontuur. Spannend steeds wat we tegen komen.
    We genieten en relaxen, en dat is belangrijk.

Ook jullie genieten van jullie vakantie, en van het mooie weer. Wij mogen beiden niet klagen als je hoort hoe het weer in Holland is.

Groetjes, uit de USA

• 12 Juli 2012 - 14:16

Esther (Isential):

Hoi Piet en Nellie,

Het ziet er allemaal weer prachtig uit! Mooie foto's :)
    Geniet van jullie verdere reis!

Groetjes,
    Esther (Isential)

• 12 Juli 2012 - 15:26

De Buurtjes:

Hey Piet en Nelly.

Wij willen jullie even laten weten dat de bliksem is ingeslagen, dat jullie huis is leeggeroofd en dat er een grote lekkage is............ :-) Nee hoor, wij hebben alles onder controle.

Jullie nog lekker genieten.

Groetjes John, Maaike & de kids

• 12 Juli 2012 - 18:12

Koosje:

mooi om te zien geweldig.
    geniet er van want hier is alleen maar water en nog eens water.

• 15 Juli 2012 - 19:44

Narda En Adri:

Fantastisch wat een mooie beelden . Geniet er maar van .

Groetjes Narda en Adri