24 juni Chicopee - Reisverslag uit Chicopee, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 24 juni Chicopee - Reisverslag uit Chicopee, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

24 juni Chicopee

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

25 Juni 2018 | Verenigde Staten, Chicopee

De weerbericht voor vandaag voorspelde ons dat het bewolkt zou zijn, om 1 uur zou gaan regenen en om 3 uur gaan onweren. Nellie hield hier rekening mee en had al wat andere kleding klaargelegd, dus de korte broeken werden lange en de regenjassen lagen al in de auto. Maar vanmorgen stond de zon hoog aan de hemel met een lichte bewolking en een temperatuur van 22 gr. Dus warmere kleding was helemaal niet nodig en blijkt dat je gewoon dat moet doen wat je van plan was want er is niets zo veranderlijk als het weer.

Met de waarschuwing van slecht met de mogelijkheid van heftige buien, iets wat hier zomaar ineens kan gebeuren, had Piet de route zo samengesteld dat hij heel makkelijk in te korten of uit te breiden was. Onze eerste halte was Shutesbury een route van ongeveer 30 mijl. Na 10 mijl rijden kwamen bij een meer waar alles ingericht was voor vissers, een verharde inrit, een toilet, waarvan je aan de buitenkant niet zou verwachten dat alles zo netjes bijgehouden werd, met toiletpapier en sanetiser. Er hingen vuilniszakken waar de mensen de afval in konden stoppen en je zag ook nergens afval rondzwerven.

Omdat het zondagmorgen was, was het rustig op de weg, de meeste mensen zaten in de kerk en dat is wat anders als in Nederland waar de kerken leeg blijven. Hier struikel je zowat over de kerken en die worden ’s zondags goed bezocht. Waar men hier goed van voorzien is zijn benzinepompen. Het is misschien wat overdreven dat je er een vind op iedere hoek maar er staan er veel en de prijzen lopen uiteen, niet alleen per staat maar ook per gebied. De hoogste prijs die we hebben gezien was in New York waar een gallon 3,30 kost, de laagste prijs was hier in Chicopee, hier betaal je 2,72 per gallon. Maar 20 cent verschil binnen enkele mijlen is heel normaal.

Toen we rond 12 uur in Shutesbury kwamen, begon het een klein beetje meer te betrekken maar het bleef droog, met een lekkere temperatuur van 24 gr. We besloten de route uit te breiden tot Westhampton een plaatsje dat zo’n 25 mijl westelijk lag. Een slingerwegje dwars door de heuvels en niet altijd even goed bestraat dus soms was het flink schudden. We zijn gaan zoeken naar een Mac om een kopje koffie te gaan drinken maar de dichtstbijzijnde was zo’n 35 mijl verder in Blandford en Tommetje wilde ons ook nog de berg op sturen via een zandweg. Wij vonden dat niet aantrekkelijk en braken deze route af.

Het was inmiddels lunchtijd, het meest ideale was weer te picknicken maar we zagen nergens een bankje, daarom ons noodrantsoen maar in de auto genuttigd. We besloten, omdat de zon inmiddels weer scheen, de route verder voort te zetten en gingen richting Huntington. Het was inmiddels 3 uur en nog geen drupje regen gehad, met 24 gr. Piet had op internet gezien dat er in Chicopee een K-Mart was, vorig jaar zijn we er nog eentje tegengekomen is South Carolina maar de meeste winkels waren inmiddels gesloten.

We besloten eens te gaan kijken of deze winkel er ook echt was. We zijn toen via Westfield en Springfield gereden en toen Tommetje zei dat we onze bestemming hadden bereikt bleek dat we wel voor een winkel stonden maar geen K-Mart, waarschijnlijk had deze hier wel gezeten maar was de plaats nu ingenomen door een ander bedrijf. Toen we uit de auto stapte, vielen er enkele druppeltjes, ook niet meer dan dat. Tegen 5 uur waren we bij het hotel toen het begon te gieten en dat was precies op tijd want in zo’n heftige bui kan het zicht nog geen meter zijn. Het kan hier echt hozen. Een bui van ruim een uur, het was nog warm buiten.

Duidelijk was het ons weer, neem de waarschuwing van slecht weer als kennisgeving aan, maar laat het je niet weerhouden van wat je plannen zijn. Misschien hebben we het geluk afgedwongen door ons eigen gang te gaan. Het was vandaag weer slingeren, klimmen en dalen, zeker weer een mooie dag. Voor morgen zijn de berichten mooi weer. We gaan in ieder geval weer een route rijden, waarheen weten we nog niet, die stippelen we vanavond uit. Maar bij ons is niets zeker, het kan toch weer anders uitpakken.

Tot morgen. Toedeloe!!

• 25 Juni 2018 - 12:59

Wil Van Veen:

Hallo Nellie en Piet,

Bedankt voor je bericht, fijn dat jullie altijd wel een oplossing vinden.
    Ook fijn dat jullie er weer voor zijn gegaan. Mooie foto’s , heb ik ook een beetje vakantie.
    De eekhoorn had ook wel een MC Donald figuur, haha.
    Heb nog vele mooie dagen. Geniet ik met jullie mee.

Warme groetjes,
    Wil

• 25 Juni 2018 - 13:01

Nellie Brugel:

Goedemorgen Nellie en Piet.
    Zola’s jullie weten bezet ik elke dag jullie derde stoel in de auto.
    Maar Piet sinds de 21 e donderdag ontvang ik geen bericht meer.
    Misschien is er bij mij iets fout gegaan en hebben jullie die meereizende niet betalende passagier eruit geschopt waar ik me wel iets bij kan voorstellen.
    Kakelt mee en levert niets toe.
    Ik merk dat jullie zoals altijd erg genieten van de reis.
    Dus wens ik jullie nog erg veel plezier en wacht rustig elke morgen af of er nog plek is op de reserve stoel.

Lieve groeten Nelly

• 25 Juni 2018 - 13:04

Lia En Bern Hack:

hallo Nellie en Piet,
    hoop dat jullie het naar jullie zin hebben en genieten. Ik krijg niks binnen, maar wens jullie nog veel goede en mooie dagen,
    liefs, Lia