West Haven CT - Reisverslag uit New Haven, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu West Haven CT - Reisverslag uit New Haven, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

West Haven CT

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

13 Juni 2018 | Verenigde Staten, New Haven

We zijn dankbaar dat we dit jaar toch weer zo’n avontuur kunnen beleven, afgelopen jaar hebben we weer mogen ervaren hoe breekbaar het leven is. Er is maar weinig nodig om de balans de andere kant in te laten slaan. Wij zijn gelukkig nog in goede gezondheid en in staat om de uitdaging weer aan te gaan en zo samen ons avontuur te beleven.

We zijn de avond voor de vlucht richting Amsterdam gereden. De laatste keer hadden we vanaf Den Bosch tot Amsterdam een grote file. Dus deze keer geen stress, en lekker op ons gemakje naar Schiphol. Precies op tijd, 10:50 vertrok het vliegtuig naar New York. Dit keer vlogen we met Delta Airlines in plaats van KLM, maar het principe is het zelfde. Ze zorgen dat de mensen rustig blijven tijdens de vlucht en dat kun je het beste doen door ze te laten eten en drinken. Men begint met een drankje, daarna een warme maaltijd. Als alles opgeruimd is komen ze met een flesje water, met tussendoor alcoholische drankjes en fris naar behoefte, en kort voor dat de landing krijg je nog een lunch.

Om 12:45 New York tijd, landde we op JFK Airport en dan moet je ook nog door de douane, en deze mensen hebben alle tijd en voor je er door bent is het al gauw een uur later. Wij hadden verwacht dat we door Trump verwelkomd zouden worden maar hij was het land uitgevlucht en zat nu met een of andere Koreaan ergens in Maleisië koffie te drinken en recepten uit te wisselen.

Nadat we de koffers opgepikt hadden was de volgende stap het ophalen van de auto. Hiervoor moesten we met een trein naar de andere zijde van het vliegveld om daar een mooie auto uit te kiezen. Of hij mooi is durven we niet zeggen maar groot is hij zeker wel. Om in te stappen moet je eerst op een treeplank gaan staan, en aan de handgreep hijs je jezelf in de auto. Bij het uitstappen wil Piet nogal eens vergeten dat hij eerst een tussenstapje moet maken want dat wil hij graag vergeten met als gevolg dat hij dan rare buitelingen maakt en nog geluk heeft gehad dat hij nog niet zijn enkels gebroken heeft.

Om ongeveer 3 uur zijn we richting hotel vertrokken, een rit van 158 km, want we wilde uit de hectiek. Tommetje gaf aan dat we tegen 5:00 uur er wel zouden arriveren maar de praktijk was anders. We moesten door New York en dat is andere koek als een ritje door Amsterdam. Heel New York was een grote file en de autobestuurders waren echte kamikaze piloten.

Ze sneden je van alle kanten en bij het minste gaatje was er wel iemand die meende dat hij zijn auto daar wel in kon schuiven dat hij een deukje riskeerde maakte niet uit. Het was een rijstijl die wij van Amerikanen niet gewend zijn, wat wij tot nu toe hebben meegemaakt is dat ze correct in het verkeer zijn, hier is dat schijnbaar anders.
Na 2 uur file te hebben gereden en ongeveer 30 mijl opgeschoten te zijn konden we eindelijk doorrijden. Hoewel daarna zijn er nog enkele kleine files geweest maar als je New York doorstaan hebt dan zijn dit peanuts.
Om 7:15 kwamen we bij het hotel in West Haven aan, meer dan 2 uur later dan we verwacht hadden. We hebben nog wat kleine boodschapjes gedaan maar omdat het laat was en we moe waren gaan we morgen de rest van de boodschappen doen. We hadden toch voor 2 dagen hier geboekt, dit om wat bij te komen en te wennen aan de andere omgeving.

Dit is ons eerste verslag, morgen hopen we meer beleefd te hebben.
Toedeloe!!

• 13 Juni 2018 - 04:10

Marijke Albers:

Welcome in USA ! And yes traffic is hectic around that city but it gets lighter out in the country ! I am in New Orleans enjoying the city still ! Cindy Ranero is planning a trip to Houston to take a friend in Need to the cancer treatment center MD Anderson !again enjoy the trip you are undertaking / love Marijke

• 13 Juni 2018 - 09:11

Traudi:

Eindelijk weer in jullie favoriete land. De eerste vuurdoop is doorstaan, dus nu uitrusten en daarna genieten.
    Veel plezier en we wachten op de vele mooie foto's en verslagen, zijn we er hier vanuit Eindhoven ook een beetje bij.

Groetjes en een super mooie tijd gewenst.

Traudi

• 13 Juni 2018 - 09:17

Josenwilliam:

Goed zo. Nu begint de vakantie. Geniet er van. We gaan julli volgen.groetjes uit italie.

• 13 Juni 2018 - 09:28

Christiane:

Lieve luitjes!
    De start is weer gemaakt! Heel veel plezier samen.
    Ik verheug me op jullie nieuwe avonturen aan de oostkant vd usa.
    Wij zijn gisteren 12/6 teruggekomen van corfu, net op tijd om jullie te volgen!!
    Groetjes, Christiane

• 13 Juni 2018 - 09:42

Tecla:

Wat fijn om te lezen dat jullie wer gezellig naar Amerika zijn gevlogen maak er een mooie tijd van samen en geniet met volle teugen door te lezen reizen wecweer met jullie mee en genieten hier ook van.