26 januari St Petersburg - Reisverslag uit Saint Petersburg, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 26 januari St Petersburg - Reisverslag uit Saint Petersburg, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

26 januari St Petersburg

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

27 Januari 2016 | Verenigde Staten, Saint Petersburg

Vanmorgen om 8:00 uur was het wel bewolkt , het had weinig afgekoeld vannacht, zo vroeg al 17 gr. dus dat beloofde wat voor vandaag. Bob en Pat zouden ons om 12:30 op komen halen, dus hadden we nog alle tijd om na het ontbijt even te shoppen. Even naar Walmart om water te kopen(foto). We zaten alweer in de auto en realiseerde ons dat we geen water hadden gekocht. Als we vocht met alcohol moesten kopen waren we het vast niet vergeten.

Maar we hadden nog voorraad, dus morgen was nog tijd genoeg. Hoewel je hier niet zonder flesjes water kunt, het kraan water is echt niet te drinken, we zouden er waarschijnlijk wel maag/darm klachten aan over houden. We waren aan een lekker bakje koffie toe, dus even kijken waar dichtbij een Starbucks was. Dat is nooit een probleem, er zijn er plenty. Het was inmiddels 20 gr. dus heerlijk buiten op het terras zitten. Daarna weer naar het hotel.

Precies om 12:30 waren Bob en Pat bij het hotel en begonnen we onze verrassing tour. Eerst naar Tampa waar we eerst gingen sightseeing door het oudste gedeelte van Tampa. We stopten bij Tropicana, een Cubaans restaurant, waar we een heerlijke lunch voorgeschoteld kregen. Een bonensoep met een heerlijk broodje met ham, kaas en worst. Het klinkt simpel maar de wijze waarop het bereid was maakte het verschil.

Volgende halte was via Apollo Beach, daarna door naar het Manatee Viewing Center. Hier komen de Manatees in de winter naar toe omdat het water hier warm is, en in de oceaan voor hen te koud. Je zag er voldoende in het water liggen, maar het waren maar bultjes , slechts een stukje rug, die boven het water uit kwamen. Door de stand van de zon waren ze niet goed zichtbaar. Soms zag je ook nog even een snuitje boven het water uitkomen om lucht te happen. Je zag ook, hier en daar, een haai een salto maken maar voor je ze kon vast leggen waren ze weer onder water. We zagen ook hele scholen baby haaitjes (foto).Het was inmiddels behoorlijk warm geworden, 24 gr.

Vanuit het Viewing Center zijn we over de Sunshine Sky Bridge weer naar St Petersburg gereden (foto). Als afscheid van Pat en Bob zijn we nog een laatste afzakkertje gaan nemen bij Green Bench Brewery (foto). Een kleine brouwerij die ook een drinklokaal aan de voorzijde hebben waar veel gebruik van wordt gemaakt. De barman informeert van welke smaken je houd, en aan de hand van deze vragen krijg je enkele bier sampels voorgeschoteld. Heb je ze goedgekeurd dan wordt het glas gevuld aan een van de 15 tapkranen (foto).

Om half zes zijn we door Bob en Pat, weer voor de deur van het hotel afgezet. Het waren mooie dagen hier in St Petersburg. Bob en Pat hebben er alles aan gedaan om het ons naar de zin te maken. Weer mooie herinneringen. Thanks, voor de mooie dagen hier in St Pete, en we hopen volgend jaar elkaar weer te ontmoeten.

Morgen gaan we naar Kissimmee, lekker op ons gemakje binnendoor tuffen, geen racebaan maar de kleine wegen.

Toedeloe!

• 27 Januari 2016 - 05:35

Ranger BOB:

Piet and Nellie, when you wake up Wednesday that is not rain you see. It is tears from the sky from Bob & Pat that you must leave us now after a fun filled 3 days ! Lots of fun food to eat and much beer to drink. Yes, it was a good time. Have fun on lthe rest of the trip and don't let the weather today spoil your holiday.

Till the next time ....... Ranger Bob in St. Pete Florida

• 27 Januari 2016 - 09:42

Jos En William.:

Mooi verslag. Dit is het waar het om draait.veel genieten en veel lol. Groetjes uit weert. Tot morgen .

• 27 Januari 2016 - 20:12

Ranger BOB:

Vandaag was een droevige dag in St. Petersburg. Piet en Nellie moest vertrekken. Toen ze vanochtend wakker werd was het niet regende. Dat waren de tranen van de ogen van vrienden Ranger Bob en zijn vriend Pat. Het was een geweldige 3 dagen de tijd om ze hier te hebben. Maar ze moeten gaan. Veel meer te ontdekken in onze grote staat van Florida.

Tot de volgende keer! CHEERS

• 27 Januari 2016 - 21:44

Esther:

Lieverds, dat waren weer leuke verhalen en foto's samen met Bob en Pat. Heb er van genoten. Wens jullie nog een fijne paar weken toe. Liefs Esther