7 januari FORT MYERS - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 7 januari FORT MYERS - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

7 januari FORT MYERS

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

08 Januari 2015 | Verenigde Staten, Fort Myers

Het ontbijt was van 6:00 tot 9:00 uur gepland dus moesten wij er op tijd uit om toch een hapje mee te kunnen eten. Het viel een beetje tegen, niet dat het ontbijt slecht was, maar naargelang de prijs, had je wel wat meer verwacht. Als we dit hotel ‘Best Western’ vergelijken met het hotel van gisteren, ‘American Best Value’, waar wij 2 dagen waren, was het enige verschil dat het werkblad van het buffet van graniet was en dat er hardgekookte eieren waren.

Ook de zitruimte hier was beperkt, maar in Bonito Springs is alles duur, ook de benzine is 20 cent per gallon duurder als in andere plaatsen. Om 8.30 hadden we ontbeten. Ze zon stond al hoog aan de hemel, een beetje wind maar toch al lekker om buiten bij het zwembad, een kopje thee te kunnen drinken.Piet beheert het stuur, en de taak van Nellie is om iedere morgen meteen bij de opstart aantekeningen te maken, om ’s avonds een plezant verslag aan elkaar te breien. Dus begon het notuleren vanmorgen lekker bij het zwembad.(foto).

Om 9:30 hebben we uitgecheckt en zijn toen gaan kijken waar we een strandwandeling konden maken, maar je kon nergens je auto parkeren, alleen als je in een van de aangrenzende appartementen een kamer had dan kon je via de lobby naar het strand. Omdat wij niet het plan hadden om daar in te checken was het voor ons niet mogelijk om hier aan het strand te komen. Maar wij laten ons niet zo makkelijk ontmoedigen, want na enkele mijlen richting Fort Myers Beach rijden zagen we een supermarkt met parkeerplaatsen, aan de andere kant van de straat was naast een hotel een doorgang naar het strand.

Er stond wel een bord dat deze doorgang alleen voor hotelgasten was, maar als het ons uitkomt kennen wij geen Engels lezen. Ook bij de parkeerplaats stond een bord dat je alleen mocht parkeren om je boodschappen te doen. Als je de parkeerplaats verliet zonder auto, kon deze weggesleept worden. Wij hadden niet de intentie om lang op het strand te blijven, alleen even lekker op je blote voeten door het lossen zand lopen was voor ons al voldoende. Dus hebben we het risico genomen.

Bij terugkomst was er niets weggesleept, de auto stond er nog, het was er alleen wat drukker geworden. We zouden eerst bij IHOP kijken of ze nog boekjes met hotelcoupons hadden. Onderweg passeerden we een Walmart, en die roept ons altijd binnen. Kwam goed uit, onze biervoorraad was flink geslonken. Dat krijg je met warm weer, alle vocht verdampt erg snel. Walmart had yuengling bier in de aanbieding, een heerlijk amber biertje te vergelijken met Palm. Ranger Bob had ons dit leren drinken en daar zijn we hem nog steeds dankbaar voor.

Na een traytje gekocht te hebben stapten we weer in de auto om richting IHOP te gaan. Nu passeerden we een Barnes en Noble boekenwinkel, niet dat we zo’n lezers zijn maar daar was ook een Starbucks koffiecorner bij en in een kopje koffie hadden we wel zin. Ze hebben bij Starbucks ook gratis wifi, dus konden we gelijk ook even de mail lezen. Je kunt er, zonder consumptie te gebruiken gaan zitten je laptop of tablet pakken en je werk gaan doen of je eigen krantje of boek lezen, niemand die iets vraagt of je stoort. En dit kan op zoveel plaatsen. Mooi toch, als je maar alleen bent heb je op deze manier altijd aanspraak als je daar even behoefte aan hebt.

Uiteindelijk zijn we toch bij IHOP gekomen en daar enkele couponboekjes meegenomen. Je hoeft hier niets voor te betalen en ook geen consumptie gebruiken, ze liggen daar in een bak en je neemt ze gewoon mee. Daarna zijn we gaan picknicken in een speeltuin met een mooie picknickplaats. Na het eten kon Nellie het niet laten om nog eens de schommel uit te proberen, ze wilde nog eens kind zijn en zich hier even uitleven. Heerlijk om het kind in je nog eens naar boven te halen. (foto)

Omdat morgen de koude dip is blijven we hier in Fort Myers 2 dagen. Als je het temperatuurverschil ziet dan zitten we hier comfortabel. In St Augustine, waar we donderdag en vrijdag naar toe zouden gaan, is de maximum temperatuur voor deze dagen 14 en 16 gr en hier in het zuidwesten van Florida is het 18 en 22 gr.

We zijn om 3 uur naar het motel gegaan, dat we in de couponboekjes hadden gevonden, om in te checken. Toen we klaar en gesetteld waren bleek dat de TV een zeer slecht beeld had, dus wij weer naar de balie en ons probleem uitgelegd. Het werd ook niet beter nadat hij een aantal wijzigingen had uitgevoerd dus zat er niets anders op om alles weer in te pakken en een andere kamer te pakken.

Uiteindelijk zaten we om 5 uur aan een heerlijke yuengling (foto). We maken deze dagen meteen ook van de gelegenheid gebruik om enkele wasjes te doen, is alles weer lekker fris. We zien wel wat we morgen gaan doen, eerst wat uitslapen en daarna ergens ontbijten, dit hotel heeft geen ontbijt. Morgen lezen jullie weer hoe we de dag zijn door gekomen. Maar dat dit ons lukt op een prettige manier is zeker.

Even nog voor William, wij rijden hier in een Hyundai SantaFe (foto). Een heerlijke comfortabele auto met veel knopjes, een auto die heerlijk over de weg glijd. Hij heeft ook dorst maar drinkt ‘gelukkig’ geen bier.

Tot morgen allemaal!

• 08 Januari 2015 - 06:49

Miranda :

Leuk en lang verslag!! Mooie fotos! Ben jaloers

• 08 Januari 2015 - 09:46

Jos En William. :

Goedemorgen Amerika, het was weer een hele krant met vele belevenissen met prachtige foto,s.en de big car mag er ook zijn.geniet nog even.tot morgen.groetjes.