6 januari BONITA SPRINGS - Reisverslag uit Bonita Springs, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 6 januari BONITA SPRINGS - Reisverslag uit Bonita Springs, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

6 januari BONITA SPRINGS

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

07 Januari 2015 | Verenigde Staten, Bonita Springs

Om half 10 waren we uitgecheckt en op weg naar Bonita Springs, 200 mijl zuidwestelijk van Melbourne. De reden van het omgooien van de route, was dat de weersvoorspellingen een behoorlijke temperatuur dip lieten zien, en dat het zeker op donderdag erg koud zou zijn. Laat dat de dag zijn die we gepland hadden voor St Augustine, een vaste plaats in onze route waar we altijd ook nog veel wandelen.

Dus werd St Augustine neer een latere datum doorgeschoven en gingen we nu naar het zuiden waar de weersvooruitzichten er heel wat beter uit zag. Piet had op internet een leuke aanbieding gezien in Bonita Springs en dus wij daar naar toe. En dat is voor ons vakantie, makkelijk van richting veranderen, en ’s morgens niet weten waar je ’s avonds slaapt. Het leven is net als het weer, niet te plannen, niets is zeker, als het weer onverwachts veranderd, passen wij ons aan en gaan wij kijken of we naar beter weer kunnen.

Wij moesten eerst naar het postkantoor en bij navraag in de lobby van het motel lag het postkantoor ongeveer meteen om de hoek. Dat meteen om de hoek is dan ruim 4 kilometer verder. Men praat hier wat makkelijker over afstanden als wij doen, dichtbij kan zo maar 10 mijl zijn. Maar wij maken ons niet zo druk over afstanden, als het weer maar goed was en onze dag was zonnig begonnen bij een temperatuur van 21 graden. We zitten niet op hoge temperaturen te wachten, deze temperatuur is helemaal prima, en het is genieten met een comfortabele auto, lekker muziekje, en een mooie omgeving.

Het eerste gedeelte van onze route, tot Okeechobee, ging door een moerassig gebied, rechte wegen en veel aasgieren die op een elektriciteitspaal zaten te wachten tot er weer iets eetbaars in hun vizier kwam. Ook zie je ze vaak, in grote groepen, boven een boerderij zwermen. Het valt niet mee om ze voor de lens te krijgen, maar vandaag is het me gelukt. (zie foto). Soms lijkt het of we alleen op de wereld zijn, wat een rust, we rijden langs uitgestrekte rietsuikervelden.

In Okeechobee zijn we eerst bij McDonalds een kopje koffie gaan drinken. We hebben heerlijk buiten op het terras gezeten en onze mail gecontroleerd, en een praatje gemaakt. Daarna reden we een groot gedeelte langs Lake Okeechobee via de scenic route, hier en daar uitstappen om foto’s te maken. We passeerden een bord waarop stond dat er langs de weg gewerkt werd door gedetineerden. Even verder zag je mensen aan de weg werken onder toezicht van een bewaker.

Rond half drie zijn de scholen uit en stappen de kinderen in de gele schoolbussen. Je ziet dan overal om je heen, die gele bussen rijden (foto), stopt de bus om de kinderen uit te laten stappen dan staat het hele verkeer stil en pas als de bordjes STOP worden ingeklapt mogen de auto’s weer rijden.

Naarmate we zuidelijker kwamen ging de temperatuur omhoog, om half 2, we zaten toen in de buurt van LaBelle, was het 31 graden. In de buurt van Fort Myers kwamen we verkeersborden tegen waar de maximum snelheid niet alleen in mijlen maar ook in km aangegeven werd (foto).

Om 3:00 uur waren we in Bonita Springs en gingen we naar een van de motels die een aanbieding op internet en in een couponboekje had. Maar couponboekjes en discounts werden niet geaccepteerd, je kon de normale prijs, of zelfs meer, betalen. Dus hier werden geen discounts gegeven, of dit nu kwam dat het op andere plaatsen extreem koud is, en ze daardoor meer gasten verwachten weten we niet. Morgen gaan we eerst even naar zee, en daarna naar Fort Myers. Hoe morgen de dag verloopt lezen jullie morgen weer.

Groetjes, tot morgen!

• 07 Januari 2015 - 07:13

Miranda:

Hi Moeders en Piet,

Jeetje die temperatuur.....heerlijk zeg. Voor jullie mssn ietsje TE warm maar beter dan vorig jaar in januari toch?!
    Ben jaloers :-)

Geniet ervan samen XXX

• 07 Januari 2015 - 10:13

Jos En William:

Goede morgen amerika.tja dat was weer een heel relaas. Lekker temperatuurtje mooie omgeving.ook mooie foto,s .geniet er van. Piet en nellie ik mis de auto,welke heb je dit jaar ter beschikking? En rijd hij fijn,en genoeg knopjes voor mijn broer.gegroet en tot morgen.

• 08 Januari 2015 - 09:11

Maria:

Aloha lieve vakantiegangers,

Zo te lezen en te zien hebben jullie het toppie.
    Geweldig om jullie zo te zien genieten van een portie bami, koffie, pilsje hoort er ook bij en dan de jolige Nellie op de schommel. Heel erg leuk om de foto's te bekijken en zo reis ik ook een beetje met jullie mee.
    Jongens op naar de volgende kilometers en avontuur.

Heel veel liefs en dikke knuffels van
    Jan en Maria