12 augustus El Cajon - Reisverslag uit El Cajon, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 12 augustus El Cajon - Reisverslag uit El Cajon, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

12 augustus El Cajon

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

13 Augustus 2014 | Verenigde Staten, El Cajon

Vanmorgen lekker geen wekker, we hebben heerlijk uitslapen vandaag, niet dat je vooruit kunt slapen, maar goed uitgerust voor de grote trip van morgen is wel belangrijk, zeker als je een beetje minder jong bent. Heel de vakantie was het om kwart voor 8 eruit omdat het ontbijt meestal van 6 tot 9 was. Nu was in dit hotel het ontbijt niet zo uitgebreid, en we konden zelf koffie op de kamer zetten dus zeiden wij, lekker uitslapen, zelf koffie zetten, en gebruik maken van ons noodrantsoen.

Rond half elf waren we er klaar voor, bij een temperatuur van 28 gr, om voor het laatst, deze vakantie wel te verstaan, afscheid te nemen van Walmart. Het eerste wat we met verbazing zagen dat de benzineprijs hier bij de pomp om de hoek naast het hotel $ 4,26 was, het was ook rustig bij deze pomp, en een 1 km verder kon je tanken voor de $ 3,69 per gallon. Toen we bij Walmart arriveerden waren we wel verbaasd, Walmart was een onderdeel van een Mall, en niet zomaar een Mall het was een van de grootste Mall’s die wij tot nu toe gezien hebben. Walmart zelf had 2 verdiepingen, ook nieuw voor ons, beneden de standaard artikelen zoals levensmiddelen dames en heren kleding, en boven de elektronica en huishoudartikelen. Wij konden er onze draai niet echt vinden, alles was anders ingedeeld, dus zijn we de Mall verder gaan verkennen. Het zou hier kicken zijn geweest voor jou Miranda!!!

Het was geen luxe Mall, want vaak vind je in Mall’s veel exclusieve zaken, hier waren ontzettend veel ‘gewone’ winkeltjes, met diverse speelhoeken voor de kinderen inclusief een draaimolen met 2 verdiepingen. (zie foto’s) Tussendoor even een bakje bij Starbucks gedaan. Inmiddels was het lunchtijd, dus terug naar de foodcorner, een lekkere laatste US BLT bij Subway, daarna zijn we verder gegaan.( foto foodcorner) Daarna hebben we nog diverse winkeltjes in de omgeving gehad en rond 4 uur waren we uitgeshopt, en zijn we teruggegaan naar het hotel. Eerst de gemaakte foto’s bekeken, en het verslag schrijven. Dan kunnen de koffers weer ingepakt worden.

Nellie heeft tijdens de vakantie evenveel foto’s gemaakt als Piet kilometers heeft gereden, we komen beiden op 7500 uit. Morgen krijgen we verplichte ‘rust’, met het tijd verschil van 9 uur zijn we 24 uur op de been voor we thuis zijn. Eerst de auto inleveren, we zullen hem missen met zijn luxe en relaxte rijstijl, de achterklep de je met je afstandsbediening kon open en sluiten. Het was een fijne auto met als enig nadeel de leren bekleding, dat was warm en plakte nogal eens als hij in de zon had gestaan. Maar vanavond moeten we hem leegmaken, ons 2e huis want we hebben er 4 weken in gewoond en geleefd.

Nadat we de auto hebben ingeleverd worden we met de shuttlebus naar het vliegveld gebracht en na inchecken gaan we, als alles volgens planning verloopt, om 3:00 uur de lucht in. Via Minneapolis vliegen we dan naar Amsterdam waar we donderdagmiddag om 1:00 uur landen, dan met de trein naar Eindhoven, we hopen dan rond 5 uur thuis over de drempel te stappen. Dat is dan het einde van ons wederom fantastische avontuur in de US. We hebben enorm genoten, tijd is voorbij gevlogen. Wat hebben we een ontzettend variërend geweldig indrukwekkend natuurschoon gezien. Voor het weekend hopen we het laatste gedeelte van ons verslag op de site te zetten, met een terugblik op deze magnifieke rondreis door Californië en omstreken.

We hebben de US weer gesteund, en Obama was ons hier weer zeer erkentelijk voor.

Groetjes allemaal!

• 13 Augustus 2014 - 06:04

Maria Blom:

Aloha levensgenieters,

Wat een prachtige foto's weer en die Wallmart is ook wel iets voor mij, heerlijk shoppen daarna een bakske en een broodje.
    Ontzettend gezellig lijkt mij dat. Jullie hebben inderdaad een prachtige vakantie gehad met al dat natuurschoon wat jullie van dichtbij hebben kunnen aanschouwen.
    Heb genoten van de reisverslagen en de mooie foto's van jullie.

Wij wensen jullie een behouden terugkomst en voor donderdag welkom terug in Nederland.
    Als jullie landen dan ga ik de lucht in richting Indonesie. Aflossing van de wacht hahahahahahaha.

Heel veel liefs en dikken knuffels, Maria en Jan

• 13 Augustus 2014 - 09:29

Miranda:

Hi lieve Mams en Piet,

Walmart met 2 verdieping......pppfff daar zou ik me een hele dag kunnen vermaken denk ik. Gewelidig. Walmart keten moet richting NL komen vinden jullie ook niet?

We hebben genoten van jullie verhalen en foto's ook al hebben we niet erg veel gereageerd :-)
    Maar ik ben ook weer blij als jullie veilig thuis zijn! Eten staat klaar voor jullie in de koelkast. Voor Piet verse soep want die heb ik niet voorbij zien komen de laatste 3 weken, haha.

Hele goede reis en tot morgen.

Kus xxx

• 13 Augustus 2014 - 12:16

Josenwilliam:

hallo amerika. dus de vakantie zit er bijna op. nou we hebben toch wel genoten van alle verhalen en natuurlijk ,de geweldige foto,s. voor jullie beiden een goede reis naar eindhoven. en ja we wachten op het afsluitende verslag veel groetjes uit italie van joske en william.

• 13 Augustus 2014 - 16:54

Piet En Nellie Van Den Hoof:

Soon you will be home.

Enjoyed daily reports very much. Will miss reading them with my morning coffee.
    It is for sure that you have enjoyed another trip to our country. It makes us very happy that you had a good holiday!

I tried to 'respond' to your daily mail, but could not figure out how to "SEND" my message. So I write this way with my e-mail.

BOB

• 15 Augustus 2014 - 22:12

Johanna En Piet:

Welkom thuis (in het regenachtig NL), Betty had toch gelijk wat de thuiskomst betreft.
    Gr J+P