28-juli South Jordan - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 28-juli South Jordan - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

28-juli South Jordan

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

29 Juli 2014 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Gisteravond 22.30 was het nog 28 gr. Om 9.30 vanmorgen was het al 30 gr. Ondanks dat we een vrije dag hadden zijn we toch steeds rond dezelfde tijd wakker. Komt goed uit, want we konden ontbijten tot 9 uur, en het is toch lekker met iets gegeten te hebben te gaan shoppen. Daarna op weg, Piet de adressen van 3 Mall’s in de navigatie gezet en dat zou toch voldoende moeten zijn om de dag door te komen.

Meteen bij de eerste afslag zagen we een Mall die we niet in de navigatie waren tegen gekomen. Dus ons Belske was niet alert geweest. Te voet er naar toe was korter geweest dan met de auto. Maar we zaten al op de snelweg toen we de Mall zagen, daarom hebben we maar de eerste afslag genomen en weer terug gereden, we wilde toch even kijken wat voor een Mall het was, omdat er veel verschil in zit. Naast ons wachtend op groen licht, was iemand op z’n gemakske aan het telefoneren. Dat mag hier, maar in Nevada zagen wij een bord dat aangaf dat je daar niet achter het stuur mocht bellen.

Ondanks de vertraging waren we toch nog te vroeg, de Mall’s gaan om 10 uur open en het was kwart voor tien. Dus bleven we net als de andere shoppers, een kwartier in de auto blijven zitten, en ook wachten leer je hier. Amerikanen kunnen dat veel beter, ook als ze in een winkel per ongeluk voor je langs schieten, zullen ze altijd sorry zeggen.

Deze Mall was wel redelijk groot maar er waren weinig bezoekers en de foodcorner was ook niet uitnodigend. Nellie kon ook bij Forever 21 niets leuks vinden, (zie foto) daarom zijn we, na eerst een vers bakje bij Subway gedronken te hebben, door gereden naar de volgende Mall die in het centrum van Salt Lake was. Helaas leek deze Mall meer op een outlet, vele losse zaakjes, dus niet overdekt, en ook het parkeren kon alleen in een garage. Voor ons dus een reden om door het centrum te sightseeën. We passeerden de grootste mormonen tempel van de wereld maar we konden er niet dichtbij komen, dus foto vanuit de auto genomen. (zie foto)

Daarna naar de 2e Mall deze had wel een mooie foodcorner, het was inmiddels lunch tijd. Wij hebben eerst de ronde gemaakt, in een Mall heeft de foodcorner allerlei kleine zaakjes. Wij kozen voor Tepanyaki, je kon kiezen met rijst of noedels. Een item was voor ons beiden voldoende geweest, ongelooflijk zo groot de porties zijn. We hebben een doggybag meegenomen, in onze hotel kamer hebben we ook een magnetron, mochten we nog zin hebben kan het zo even opgewarmd worden.

Nu de Mall verkennen, hier was ook een H M, het gekke is dat er hier veel meer synthetische kleding wordt gedragen dan bij ons. Er was ook een LEGO winkel. (zie foto). Als je de winkel binnenkwam leek het een wand vol met snoeppotten, maar in de wand zaten potten waar de steentjes kleurrijk geheel gaven. Hier kon men bekers zelf met steentjes vullen, er waren drie verschillende grootte van bekers, aan de kassa werd op grootte van beker afgerekend.

Daarna zijn we toch nog even naar de favoriete winkel, Walmart, gereden om de levensmiddelen aan te vullen die we misschien de komende dagen nodig hebben. Buiten gekomen regende het, de mensen waren blij met de bui, het stoffige was nu weg, het rook wel heerlijk. Veel is er niet gevallen, het leek meer maar dan het was. We hebben met het shoppen meer kilometers gemaakt dan de auto, maar morgen zal dat wel anders zijn.

We zijn nu bijna op de helft van onze vakantie en hebben ook het noordelijkste punt bereikt. Morgen gaan we, door Nevada, naar het westen richting California. We zullen Reno morgen niet bereiken, want dat is 1000 km en dat gaan wij niet in een dag rijden. We hebben geen keuze, we moeten de snelweg nemen, binnendoor is het nog meer km. maar na deze route hebben we de woestijn gehad. Hoever we zijn gekomen lezen jullie morgen weer.

Tot morgen!

• 29 Juli 2014 - 10:18

Jos En William:

hallo amerika. zelfs een dagje shoppen is goed leesbaar gemaakt. maar morgen richting nevada, wat voor soort zandfoto,s krijgen we dan te zien . en de temperatuur is ook bij jullie geweldig. hier in in italie is het beduidend lager en veel onweer.maar wie weet.he familie we gaan voor morgen .groetjes uit een nat italie.