14 januari St Petersburg - Reisverslag uit Saint Petersburg, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 14 januari St Petersburg - Reisverslag uit Saint Petersburg, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

14 januari St Petersburg

Door: Nellie en Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

15 Januari 2013 | Verenigde Staten, Saint Petersburg

Vandaag beloofde het een speciale dag te worden, vanmiddag zouden we Ranger Bob weer eens ontmoeten. Bob hebben we 17 geleden ontmoet tijdens een bowlingtoernooi hier in St Petersburg. Bob was toen getrouwd met Karen die enkele jaren geleden overleden is. 2 jaar geleden hebben we Bob weer ontmoet tijdens onze vakantie in Florida. Nu zouden we hem om 2 uur weer ontmoeten. Na wat mail-contacten heen en weer besloten we vanochtend om te verkassen naar St Petersburg om wat dichterbij te zijn zodat hij niet zoveel kilometers hoefde te rijden voor onze afspraak.

Maar we hebben eerst een heerlijke strandwandeling gemaakt, aan het strand van Indian Rocks want het was prachtig weer en gelukkig stond er een heerlijk windje. Na onze wandeling zijn we herinneringen gaan ophalen door de weg te vervolgen richting Indian Shores waar toen, in 1995 en 1996, een appartement tijdens het bowlingtoernooi hadden. Daarna zijn we naar het andere motel gegaan voor deze nacht.

Bob, Ranger Bob, was precies op tijd en na wat sightseeing zijn we eerst naar zijn appartement gegaan om wat bij te kletsen en pilsje te keuren. We werden uitgenodigd om mee naar een speciaal restaurant te gaan. Eerst zijn we Pat, zijn vriendin, op gaan halen om van daaruit naar Cody’s te gaan. Voor ons ook een verrassing.
Nou horen wij jullie al zeggen, “wat is Cody”. Cody is een café dat je kunt vergelijken met Cheers uit de gelijknamige TV serie. Echt een café waar iedereen elkaar kent en het drankje al klaar staat voor je gaat zitten. Zó gezellig, zó gemoedelijk.

We werden er voorgesteld aan Ted die uit Makkum kwam en al ruim 50 jaar in de States woonde en nog steeds Nederlands en Fries sprak. Er stonden bakjes met pel pinda’s op tafel en de schil gooi je ‘gezellig’ op de grond. Meteen stond er een heerlijk glas Yuengling bier voor ons klaar en het is niet bij een pilsje gebleven. Ze kwamen rond met (gratis) gestoomde patatoes, die bestrooid waren met kaas en bacon stukjes, apart en super lekker. Het is de gewoonte dat ze daar met van alles rondkomen, net wat er in de keuken over is. Voor we terug naar het motel werden gebracht hebben we nog een lekker hapje gegeten, en Ranger Bob beloofd dat we volgend jaar terug komen, als we gezond mogen blijven, maar dat lag al in de planning. We hebben vandaag werkelijk enorm genoten van deze ontmoeting en bijzondere vriendschap.

Morgen gaan we richting Sarasota, maar waar we uitkomen en wat we dan weer meemaken wachten we maar af. Niks strak plannen en genieten iedere dag weer, we go with the flo, dat mag duidelijk zijn.

Tot morgen allemaal.

• 15 Januari 2013 - 05:11

Ranger Bob:

What a fun day we had with our friends fro the Netherlands, Piet and Nellie.
    We met them many years ago when they mnade a holiday here to be in a bowling tournament.
    Today I treat them to a genuine American Pub where we had many beers and good food.

I look forward to when they again return to Florida.

Ranger Bob Fort DeSoto Park St. Petersburg, Florida

• 15 Januari 2013 - 10:08

Jos En William:

goeden morgen amerkia. dit is echt mooi zo,n ontmoeting.en dan in de pub dit samen zijn.waar je het afval op grond gooit. de foto,s zijn ook weer van grote klasse.het hoofd doel van deze vakantie is genieten.
    zand zee eten en drinken.he he dat was het weer. tot morgen. o ja wij hebben inmiddels sneeuw.
    groetjes joske en william.