5-7 Waycross - Reisverslag uit Waycross, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 5-7 Waycross - Reisverslag uit Waycross, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

5-7 Waycross

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

05 Juli 2012 | Verenigde Staten, Waycross

Gisteravond lagen we vroeg in bed, of het de naweeën van de jetlag was of de leeftijd weet ik niet maar het was nodig, dus op tijd in ons bedje. Vannacht had het nog flink geregend maar om 9:00 uur was het droog en dat is het de hele dag gebleven. De temperatuur is langzaam opgelopen tot 97 gr. F is ongeveer 38 gr. C en dan is airco echt geen luxe in de auto. Trouwens de auto luistert al goed naar ons en als wij niet meer weten waar hij op de immense parkeerplaats van Walmart staat dan druk ik op de rode knop van de afstandbediening en hij begint in auto taal, van blijdschap, te roepen “hier sta ik”. Kortom hij begint te toeteren als je op de rode knop drukt.
Onderweg stoppen wij als we iets interessants zien, soms gaan we er samen uit om te filmen en te fotograferen en soms gaat Nellie alleen om te fotograferen. Toen wij bij een brugje kwamen, stapte Nellie uit om te fotograferen en ik zette de auto even verderop in de berm. Even later stopten 2 meisjes om te vragen of we hulp nodig hadden. Kijk dat heb je hier mensen willen je meteen helpen, ze zijn, over het algemeen, echt vriendelijker dan bij ons.
Ook vandaag hebben we veel binnenwegen gehad waardoor we nogal wat extra km rijden. Maar we hebben het vandaag lekker rustig aan gedaan, en zijn even lekker wezen shoppen. De afstand van Atlanta naar Waycross, waar we nu zijn, is 385 km maar we hebben in totaal 570 km gereden, dus bijna 200 km extra. Maar rechtstreeks rijden doen wij nooit, wij zoeken de binnenwegen op. Alleen dan ook is er de mogelijkheid om geregeld te stoppen voor foto’s te maken.
Waarom we in Waycross zijn? Waycross ligt boven Okefenokee en morgenvroeg gaan we eerst naar het park om daar een boottoer te maken en daarna gaan we richting Tallahassee.

Tot morgen

• 06 Juli 2012 - 08:06

Joske En William:

PORLEZZA 6-7-2012.10.00 UUR.
    GOEDEN MORGEN FAMILIE. ER WORD NOGAL GEPOETST AAN DIE MURANO.
    MOOI GEPOETST IS FIJN RIJDEN. MAAR HET ZIET ER WEER GOED UIT.
    HET VERSLAG IS MOOI IN MEKAAR GEZET. LEEST MAKKELIJK.
    VERDER DE GROETJES UIT EEN WARM PORLEZZA.
    VAN JOSKE EN WILLIAM.

• 06 Juli 2012 - 08:49

Mayke:

Hallo Nellie en Piet,

Zo te horen en te zien (mooie plaatjes) gaat jullie reis voorspoedig..leuk om te lezen...
    Wij gaan met z'n vieren naar Cadzand...even geen internet ed uitwaaien aan de zee.
    Heb een fije tijd samen.

heel veel liefs van ons allen
    Mayke Angelo jeroen en marieke

• 06 Juli 2012 - 16:49

Miranda:

Piet, je wordt al aardig een Amerikaan want die overdrijven ook altijd erg graag. Het was namelijk 35 gr en geen 38gr volgens deze site, haha !

Het is weer erg leuk om jullie te volgens op de plaatsen waar ik zelf ook ben geweest, zo herkenbaar allemaal !

Geniet ! en tot snel weer.

Liefs X