Zondag 12 juli - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu Zondag 12 juli - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

Zondag 12 juli

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

12 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Het bleek uit foto's, dat het waar was dat John Wayne in een van onze bedden had geslapen. Wij hebben er in ieder geval niets van gemerkt. Het heeft niet gespookt en wij hebben er goed geslapen

We hebben in de afgelopen 2 weken al wat superlatieven gebruikt om proberen uit te leggen hoe mooi en indrukwekkend de natuur in Amerika is. Wij zijn vandaag naar Capitol Reef State Park geweest en Nellie heeft op de hele route zo'n 300 foto's gemaakt.(Ze heeft tussendoor ook nog gefilmd) Maar datgene wat je ziet is niet vast te leggen op foto of film. Maar geloof me Capitol Reef is indrukwekkend.

Het eerste park dat we vandaag in zijn gegaan was Goblin Valley State Park.Bij de ingang van het park was niemand aanwezig, maar er hing een brief met het verzoek het entreegeld in de bijgevoegde envelop te doen en in de brievenbus te stoppen. Wij hadden een Statepark pas, dus konden doorrijden. Het was prachtig om te zien dat wat in andere parken immens groot was nu klein werd getoond.

Op de terugweg zagen we een woestijnrat en een hert de weg oversteken. De rat hebben we niet kunnen filmen maar de oversteek van bambi is bijgevoegd.

Op weg naar Capitol Reef varieerden de kleuren van de rotsen van zwart naar grijs maar toen we bij Capitol Reef kwamen waren de rotsen weer terracotta rood met witte stukken tussendoor.
We hebben binnengekeken in de fruitschool die de mormonen in de Vallei hadden gebouwd. Je staat ook verbaasd dat er midden in de desert fruitbomen staan. en niet 2 of 3 maar verschillende boomgaaarden.

We hebben ongeveer 20 km tussen de rotsen gereden op een zandweg die amper breedgenoeg was voor 2 auto's. En meteen ernaast metershoge rotsen. (Frank en Rob dit is echt een aanrader.)

Bij het terugrijden zagen we enkele borden staan met een koe er op en daaronder de tekst "Open Range". Maar toen er enkele loslopende koeien wilden oversteken begrepen we pas wat "Open Range" betekende.

We hebben zoveel indrukken opgedaan en zoveel canyons gezien dat we besloten hebben om morgen een snipperdag te pakken. We gaan morgen naar Grand Junction in Colorado om te shoppen en misschien, daags daarop naar Gunisson om woensdag weer de draad op te pakken in het zuidelijke gedeelte van de canyons van Utah.

• 13 Juli 2009 - 17:51

Jacqueline:

Hoi Piet en Nellie,

Heb weer eens lekker even genoten van jullie verhalen, de prachtige foto's en de humor! Leuk hoor. Fijn om zo met julie mee te reizen en er ook van te kunnen genieten. Als julie terug zijn maar eens afspreken?

Groetjes, ook van Alwin en veel plezier verder.
    Jacqueline

• 13 Juli 2009 - 18:29

Fam Govers:

Hoi Piet,

hartstikke mooi.

Als je toch via Grand Junction naar Gunnison (daar hebben we in 2007 geslapen, echt een prachtige omgeving !!) gaat
    Denk dan ook eens aan ASPEN en iets naar oosten ligt Colorado Springs, daar is een dal, dat heet garden of the gods. >> Magnifique en daar vlakbij Manitou springs (leuk doprje), met hele mooie grot.