Naar Modesto - Reisverslag uit Modesto, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu Naar Modesto - Reisverslag uit Modesto, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

Naar Modesto

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

05 Oktober 2022 | Verenigde Staten, Modesto

4-10-’22 Monterey Bay

Toen we om 8 uur opstonden was het bewolkt, dat hadden we nog niet meegemaakt. Maar om 10.00 uur kwam het zonneke alweer door. We hadden vandaag geen vaste route, we zien wel waar we uitkomen.

Meteen reden we al weer langs de oceaan, alleen niet zo dichtbij dat we die konden zien. We hadden 10 min gereden, zagen een Starbucks, daar waren we gisteren niet aan toe gekomen. Halloween is hier echt een happening, winkels, huizen, tuinen, zelfs balies in de hotels zijn versierd. In de winkels hele wanden met Halloween kaarten.

Na 60 km rijden konden we van de snelweg af, en lekker binnendoor tuffen. We waren om 1.30 uur weer blij met ons noodrantsoen, het was inmiddels 32 gr. Geweldig de route binnendoor, een drukte van jewelste, links en rechts van de weg werd de fruitteelt geoogst. Dubbelen opleggers reden af en aan tot de top gevuld (foto). De treinen hier kunnen km lang zijn, met dubbele containers. Je staat wel ff voor het spoor voor je door kunt rijden.

Wij hebben deze vakantie veel daklozen gezien, ook veel jonge mensen. Het zijn dan wel geen echt koude winters hier, maar het blijft toch ontzettend triest. Ook de hoge benzineprijs van de laatste dagen is hier het thema voor TV nieuws. Het is nog niet zo duur als bij ons, maar het gaat hard die kant in.

Het was tijd om een hotel te gaan zoeken. We staan te wachten voor rood licht, zien we op een plaat onze naam geschreven (foto). We hadden toch echt niets gereserveerd, niets gebeurd zonder rede, dus wij namen die afslag. We zitten nu in het hotel waar we naar verwezen zijn. We hadden weer een spiekoog in de badkamer, pleisters waren niet voldoende om het oog af te plakken. Dan maar grover geschud, een inlegkruisje loste ons probleem wel op, haha.

Het is vandaag 34 gr geworden. We blijven 2 nachten in dit hotel, gaan hier morgen wat rondtoeren, dan gaan we donderdag in de buurt van San Francisco een laatste hotelnachtje zoeken, zodat we vrijdag dicht in de buurt zitten om eerst de auto in te ruilen. Daar hebben we nog een appeltje te schillen met de trubbel die we onderweg met de auto gehad.

Jullie lezen morgen hoe we de dag hebben doorgebracht. Toedeloe!!!

• 05 Oktober 2022 - 09:00

Christiane:

Weer een mooi verslag en grappig die foto met jullie naam erop!!! Leuke foto’s. Echt a
    Usa die eindeloze vrachttreinen!!!
    Mooie laatste dagen nog en goede vlucht naar Nederland!
    Ik heb even WiFi dus snel m’n laatste boodschap misschien!!

• 05 Oktober 2022 - 09:36

Mayke:

Hallo Nellie en piet weer genoten van jullie reisverslag mijn dag begint weer zeer positief....fijne dag liefs mayke

• 05 Oktober 2022 - 09:39

Albert Knigge:

Zo zie je maar wat een onthaal, wereld beroemd.

• 05 Oktober 2022 - 10:47

William :

wat een sappige verhalen . nog even genieten de komende dagen. groetjes.

• 05 Oktober 2022 - 12:38

Petra:

Mooi verhaal weer. Leuke foto met kullie naam. Geniet nog v.d. lastste dagen en vast een goede terugteis.

Liefs Petra!