We zijn weer in de lucht - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu We zijn weer in de lucht - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

We zijn weer in de lucht

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

20 September 2022 | Verenigde Staten, Saint George

19-9-2022 St George Utah

Hallo Nederland, we zijn weer in de lucht. Jippie-Jippie!!

Laten we beginnen met een samenvatting van de voorgaande dagen. De bedoeling was om Yosemite te bezoeken. Helaas, we hadden vooraf moeten reserveren, de deur van het park bleef tot 4 uur dicht voor ons. We waren er om 1 uur, 3 uur wachten vonden wij wel wat veel. Dan maar terugrijden en een andere invulling zoeken.

De andere dag zijn we naar Sequoia gegaan. Het was een trieste aanblik, er was een enorme brand geweest en dat had zijn sporen duidelijk nagelaten. Maar deze bomen kunnen wel tegen een vuurtje en groeien gewoon door, soms tot wel 100 meter hoog. We hadden wel graag de Generaal op de foto vastgelegd maar het lukte Nellie niet om te voet de afstand af te leggen. Dus is het gebleven bij foto’s van enkele, toch wel enorme, bomen.

Het was echt wel een beleving om in een casinohotel te slapen. Met verbazing zie je dan hoe mensen de hele dag en nacht achter een gokkast zitten. Er waren erbij die we ’s avonds achter een gokkast zagen zitten, er ’s morgens nog zaten. Eigenlijk triest om te zien.

19-9-2022 St George.

Piet was met zijn mobiel op internet aan het struinen en ontdekte via Google een computer-dokter. Wij daar naar toe, in de hoop, dat de laptop gerepareerd kon worden, en YES, de dokter heeft de computer gemaakt. We zijn hier echt blij mee. Nu kunnen we weer het dag verslag met foto’s op onze site plaatsen. Ook kunnen we nu weer volop foto’s maken en deze op de laptop plaatsen zodat het kaartje niet overvol raakt.

Toen we bij de dokter wegreden bleek Tommetje ook weer problemen te hebben. Hij schakelde zichzelf regelmatig aan en uit. Bleek er een los contact bij het stekkertje te zitten. Nadat we hier een tandenstoker tussen hadden geplaatst werkte hij weer. Dus meteen even naar de Mall, een nieuwe stekker kopen. Het was echt de wet van Murphy, wat doe je met problemen. Wij hebben ze opgelost.

We hebben de dag hier in St George goed vol gekregen. Het was ‘weer’ warm, maar alles beter dan regen. Morgen gaan we naar Bryce Canyon, en laten we alle tegenslagen in St George achter. Het is mooi geweest.

In Utah kun je alleen bier kopen met een laag alcohol percentage. Als we morgen buiten Utah komen moeten we wijn inslaan, want zonder alcohol valt het niet mee.

P.s. Het tijdverschil met Nederland is nu 8 uur. Dus wij gaan onder zeil als jullie wakker worden.

Tot morgen!

Toedeloe

• 20 September 2022 - 10:25

Christiane:

Hallo lieve mensen! Ik had al eerder iets gestuurd maar dat is niet aangekomen! Blij weer wat van jullie te lezen!! Geniet maar van de prachtige natuur na alle technische pech, dan geniet ik mee met jullie! Liefs Christiane

• 20 September 2022 - 15:58

Petra:

Fijn dat het nu weer geregeld is en jullie het fijn hebben. Nu weer verder gaan met samen lekker genieten! Groetjes uit Nijmegen

• 20 September 2022 - 18:35

Henrie En Petra Van Den Hoof :

Hallo Luitjes,
    Fijn dat alles weer werkt en te lezen dat jullie aan het genieten zijn ! Nog een hele fijne reis tot het volgende verslag !
    Groetjes van ons