Gestart - Reisverslag uit Los Banos, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu Gestart - Reisverslag uit Los Banos, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

Gestart

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

10 September 2022 | Verenigde Staten, Los Banos

Hier is ons krantje van het begin van onze vakantie. Na aankomst in San Francisco duurde het 2 uur voordat we de douane gepasseerd waren, we deden er 4 uur over om de auto op te halen en moesten daarna naar het hotel dat we besproken hadden. Dat was ook weer een 40 km rijden dus het werd laat voor we aan slapen toekwamen. We waren zo’n 24 uur in touw geweest voor we op onze kamer kwamen, nou dan ben je wel aan vakantie toe.

We hadden wel het geluk dat de buurman van het hotel een slijterij was, dus konden we eerst onze eerste levensbehoefte inslaan. Ook wat flesjes water gekocht want wat hier uit de kraan komt is niet te drinken. Dus hadden we een slaapmutsje erbij gekocht eigenlijk hadden we dat om te slapen niet nodig.

We hadden er aan gedacht om een nachtje bij te boeken in dit hotel. Maar het viel tegen, dus hebben we eerst onze sleutel ingeleverd en zijn voor we aan de route begonnen. We passeerden een Walmart waarin ook een Subway aanwezig was. Dus meteen daar ontbeten, het broodje smaakte goed, maar de koffie was niet te drinken. Wij kregen hem niet door onze strot, dus hebben we de koffie maar weggegooid.

We zijn daarna onze route gestart. Deze ging via de woestijn van Californië naar Los Banos. We passeerden een MacDonalds en dachten even een bakje koffie te pakken, want daar waren we wel aan toe. Mooi niet, ze hadden alleen een pruttelpotje.

Even nog door de woestijn rijden en daarna in Los Banos even zoeken naar een hotel. We stopten bij een La Quinta, een mooie locatie, met bijna tegenover het hotel een winkelcentrum waar we ook maar even wat extra inkopen hebben gedaan. Morgen zien we wel wat we gaan doen, wordt het een vervolg van de route of een dag extra om Los Banos te bezoeken. Dat lees je morgen wel, dus tot morgen.

De thermostaat mag, voor ons morgen best wat lager gezet worden want het was vandaag 40 graden. We klagen niet, we hebben airco.

Toedeloe

• 10 September 2022 - 09:58

William:

beetje stroeve start. maar toch genieten. nog een fijne vakantie.

• 10 September 2022 - 10:14

Antoinette:

Geniet ervan!

• 10 September 2022 - 10:51

Ger En Henny:

Ha, lieve luitjes, hé hé uiteindelijk kunnen jullie dan starten met deze nieuwe uitdaging.
    Fijne reis en take care.

Groetjes van ons Ger & Henny

• 10 September 2022 - 18:32

Truus Smits:

Wat een start zeg , wat zullen jullie moe zijn geweest maar nu kan het beginnen.
    ik heb even gegoocheld
    en de burgemeester van Los Banos heet Tom Faria niet dat het belangrijk is,.
    Vond het gewoon leuk om even te doen . prettige door reis nog .

• 10 September 2022 - 19:22

Albert En Marianne:

Hoihoi , nou het moet nu maar de positieve kant op vallen wat een begin van jullie vakantie. Nog vele dagen te gaan om te genieten. Groetjes.