16 juli New York NY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 16 juli New York NY - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

16 juli New York NY

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

17 Juli 2018 | Verenigde Staten, New York

We zijn vandaag om 10:00 uur vertrokken voor onze laatste rit van deze vakantie bij een temperatuur van 30 gr. Voor de laatste keer, ‘deze vakantie’ nog even naar de Walmart. Klein foutje was, we hadden niet de dichtstbijzijnde ‘op de route’ gekozen. De dichtstbijzijnde was in het zuiden van Allentown en wij zaten in het noorden en dat was toch weer 10 mijl.

Nadat we nog even geshopt hadden, en de route echt gingen starten kwamen we op de highway in een file terecht. Na verschillende mijlen stapvoets te hebben gereden, zagen we een takelwagen als een spookrijden op het andere weggedeelte rijden. Dat zag er niet goed uit en toen we bij de plaats des onheils kwamen zagen we dat het een flink ongeluk was. Er stonden diverse politie, ambulances, brandweerauto’s, en enkele takelwagens die de weg vrij aan het maken waren. Een grote vrachtwagen met oplegger stond geschaard op de weg en er waren nog diverse andere auto’s bij betrokken. Het ongeluk was gebeurd precies bij de afslag van het hotel waar we de nacht hadden doorgebracht (foto). Bewondering voor alle hulpverleners, die in een bloedheten zon met z’n 33 gr stonden te werken.

We hadden dus 20 mijl gereden, waren inmiddels ruim 2 uur onderweg en we moesten nog 119 mijl rijden naar New York. Daarom namen we een stuk snelweg om niet al te laat in ons hotel aan te komen, want we moesten de koffers nog pakken. Bij Philipsburg besloten we toch maar een korte pauze in te lassen om een lichte lunch met koffie te pakken. We zaten nu in New Jersey en deze staat moesten we nog door om in New York te komen.

Het werd steeds drukker op de weg en de rijstijl agressiever en daaraan merk je dat je in grote steden aan het rijden bent. In Newark gingen we door de Holland tunnel waar we 15 dollar tol moesten betalen, en dat is niet mis voor arme vakantiegangers. Zo kwamen we in New York en daar was het echt een gekkenhuis. Het is niet alleen een smeltkroes maar ook een mierenhoop, zonder richting aan te geven schieten ze van links naar rechts. Op de toch al smalle en slechte rijbanen met zijn diep liggende putten schieten de pizzakoeriers op hun fietsen langs en tussen de auto’s door.

Men laat de auto zo midden op de weg staan om te lossen, wel met knipperlichten aan, maar ook met de deur open. Op de stoep staan overal kraampjes waar van alle soorten etenswaar aangeboden wordt (foto). Bij iedere kruising is een stoplicht vaak nog met een agent die het verkeer staat te regelen. Zo kan het dus zijn dat de politie zegt dat je moet doorrijden terwijl het stoplicht op rood staat. Hier is het opletten in het kwadraat, je moet eigenlijk zes ogen hebben om alles bij te houden. Maar we zijn er heelhuids doorheen gekomen en je snapt niet dat er niet meer auto’s met deuken rijden.

We reden door de Bowery naar Brooklyn, en konden even doorrijden, even maar want toen was het weer stil staan. Het stuk van Newark door New York tot Queens hebben we ongeveer 2 uur over gedaan, constant stoppen en optrekken.

We hebben bewust dit hotel voor de laatste nacht gekozen, om niet gestrest morgen in het vliegtuig te stappen. Morgen eerst de auto inleveren en dan om 17:30 de lucht in richting Amsterdam. De 5 weken zijn omgevlogen, we kunnen terugkijken op een mooie vakantie waarin we hebben gezien hoe mooi het is in het gedeelte tussen New York en de Great Lakes. Dit was het voorlaatste verslag van onze vakantie tour door het noordoosten van de USA. Later deze week zullen we nog een verslag schrijven met daarin een terugblik.

Tot later. Toedeloe!!

• 17 Juli 2018 - 03:00

Ranger Bob:

So the end is near. Sadly we must say good bye until next time.
    We hope there is a next time because we so much enjoy your daily reports.
    We feel like we were on the holiday with you!
    Please write and let us know when you get back home safely.

HAPPY TRAVELS MY FRIENDS .... RANGER BOB in FLORIDA U.S.A.

• 17 Juli 2018 - 07:35

Josenwilliam@gmail.com:

Nou komt er aan alles een eind. Hier dus ook. We wensen jullie een goede vlucht terug
    En hopen dat het volgende jaar weer kunnen genieten van jullie verhalen. Ondanks alle storingen. Groetjes uit Italië van joske en William.

• 18 Juli 2018 - 10:48

Marijke:

Jullie zijn onderweg VLIEGEN en komen aan in de vroege ochtend.
    Well thuis terug! Welcome sweet home!

Marijke