26 juni Concord NH - Reisverslag uit Concord, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 26 juni Concord NH - Reisverslag uit Concord, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

26 juni Concord NH

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

27 Juni 2018 | Verenigde Staten, Concord

We zijn vandaag 2 weken in de US, voor ons lijkt het al veel langer. We genieten van onze reis en hopen dat jullie ook meegenieten van de verhalen. Vandaag vertrokken we wat later, Piet had nog wat voor hem vreemde knopjes ontdekt. De meeste knopjes zitten dan wel op dezelfde plaats maar er zitten wat andere functies bij en de navigatie liet het donkere avondscherm zien, ook overdag. Piet heeft van alles geprobeerd om hem op dag weergave te zetten maar het lukte steeds niet. Na verloop van tijd heeft hij hem in de fabrieksinstellingen teruggezet en toen was het beeld weer een stuk beter. Ook moesten we alles opnieuw indelen, want deze auto is zowel in de lengte als in de breedte een stuk kleiner.

Om 10:30 waren we zover, we vertrokken bij een temperatuur van 22 gr. Bij Warren passeerden we een K Mart. We stonden verbaasd dat we er toch nog een zagen want de meeste waren gesloten. Dus omdraaien en kijken wat er te koop was. We hebben daar langer geshopt dan de bedoeling was maar wel met resultaat. Om 2 uur zaten we pas aan de koffie maar we hadden de K Mart niet willen missen. Het volgende dorp was Holland (foto), waar hebben we deze naam meer gehoord, wij voelden ons meteen thuis.

De route ging nu noordelijk richting New Hampshire, het was een strak blauwe lucht terwijl we gisteren van die mooi wolkjes hadden die de foto’s iets speciaals gaven. Meestal gingen we binnendoor maar soms moesten we de Interstate gebruiken met als voordeel dat we dan wel goed opschoten. We weten dat er in Amerika veel kerken zijn, soms zie je er zo’n zes bij elkaar staan. Dat er veel Mac Donalds zijn is ons ook bekend maar we hebben in deze 14 dagen meer Dunkin Donuts gezien als kerken en Mac Donalds bij elkaar. Niet alleen hier in Massachusetts maar ook in New York of Vermont.

Om 4:30 reden we Manchester NH binnen met als bedoeling daar een kamer te bemachtigen maar niets was minder waar. Niemand kon vertellen waardoor, maar alle hotels waren volgeboekt. Soms waren ze zo behulpzaam dat ze bij andere hotels gingen informeren maar heel Manchester was volgeboekt. We werden geadviseerd om in Londonderry te gaan kijken, dus wij weer de auto in en naar Londonderry, we waren inmiddels 1,5 uur aan het rondrijden. Ook in Londonderry was alles volgeboekt ook hier wist men niet hoe het kon dat midden in de week alle hotels vol waren.

Het volgend advies was ga eens in Concord kijken, dat ligt wat verder van Manchester en heb je meer kans op een kamer. In Concord kwamen we bij een Comfort Inn, die ook volgeboekt was. De baliemedewerkster belde rond om te informeren naar kamers. Bij de Holiday Inn was er nog één kamer beschikbaar dus wij vlug naar Holiday Inn en kwamen juist op tijd om de laatste kamer van het hotel te boeken.

Dat is het risico als je niets van te voren bespreekt en op de bonnefooi een hotel gaat zoeken. Maar in de jaren dat wij zo in Amerika rondrijden hebben wij nog nooit meegemaakt dat alle hotels in een straal van 20 mijl volledig volgeboekt waren. We hebben alles bij elkaar zo’n 2,5 uur rondgereden.
We hebben voor 2 nachten geboekt. Weer een geluk dat we niet op straat hoeven te slapen. In deze auto kunnen we niet slapen, zou in andere wel hebben gekund. Eerst een nachtje lekker slapen in een hoog bed, we hadden het trapje wat we bij de vorige auto nodig hadden om in de auto te komen, ook goed kunnen gebruiken om hier in bed te klimmen.

Het word eentonig, maar het was wéér een mooie dag, met een temperatuur van 27 gr. Het fijne hier is dat het ’s nachts goed afkoelt. Morgen misschien een route langs de zee? We zien morgen wel weer wat we gaan doen, het kan bij ons ook zomaar heel anders uitpakken.

Tot morgen. Toedeloe!!

• 27 Juni 2018 - 08:35

Josenwilliam@gmail.com:

Zo ik ben nu helemaal bij . Het heeft even geduurd. Maar ik ben ook op vakantie. En de foto's zijn zeer mooi. Geniet van jullie vakantie. Ik lees regelmatig jullie berichten. Groetjes uit Italië.

• 29 Juni 2018 - 13:46

Nieske:

Weer een prachtig avontuur die jullie maken.
    Dank jullie voor het delen er van.
    Zelf zit ik dit keer niet in Cuba maar in Zuid Frankrijk.
    In Les Adres de Lesteral Heerlijke omgeving , boven in de bergen en vlakbij Cannes.
    Geniet nog maar van jullie heerlijke vakantie.
    Groetjes Nieske