11 juni Summerville S C - Reisverslag uit Summerville, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 11 juni Summerville S C - Reisverslag uit Summerville, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

11 juni Summerville S C

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

11 Juni 2017 | Verenigde Staten, Summerville

Onze biologische klok heeft zich snel aangepast, ondanks de 6 uur tijdverschil, waar we dinsdag mee startte zijn we nu iedere morgen tussen 7:00 en 7:30 wakker, en dat zonder wekker. Het eerste wat we dan doen is de reacties te lezen. Het is heerlijk te weten dat er zoveel mensen iedere dag naar onze site kijken en meegenieten met onze ervaringen. Wij zijn er best trots op dat er iedere dag onze site ruim honderd keer bezocht wordt, wij kunnen ons dan wel niet meten met de bekende bloggers en vloggers maar vinden het fijn dat de site zo goed bekeken wordt.

We zijn om 9.15 vertrokken, het beloofd wat vandaag het is nu al 29 gr. Vandaag ging de route rond Lake Moultrie en Lake Marion, achteraf een grote route want we hebben totaal 230 mijl gereden en dat is toch zo’n 370 km. We reden Summerville eerst naar Bonneau en daarna Pineville. We kwamen niet dicht bij het water, en dat komt omdat Tommetje dan weliswaar niet de snelwegen opzoekt maar de echte kleine wegen die dicht bij het water liggen zoekt hij ook niet op.

We hebben het geluk dat de auto ook een navigatie heeft en dat met een scherm van 7 inch en die laat ons andere dingen van de omgeving zien. Want toen we van Pineville naar Eutaville reden, dat is een weg tussen de 2 lakes door, zagen we op het grote scherm wegen liggen die naar het water leidden. Dus was het de afslagnemen en op het grote scherm de wegen naar het water volgen. Tommetje sputterde wel tegen maar we reden toch door om zo aan het water te komen.

Nellie kreeg de eerste tegenslag, de batterij van de camera was plotseling leeg, schijnbaar was hij gisteren niet goed opgeladen. We zijn toen alles gaan proberen om de batterij op te laden. Via de USB aansluiting in het dashboard, maar dat werkte niet. Dan maar via de dubbele USB aansluiting van de aansteker, ook dat zorgde voor problemen want Tommetje zat op de andere poort van de aansteker en was niet blij met de concurrentie.

Toen hebben we laptop in de auto aangezet en via een USB van hem de batterij opgeladen. Dit werkte goed en de batterij was vrij snel opgeladen. Achteraf bleek er een gewone stekkeraansluiting in de auto zat waar een normale oplader in paste. Een goede les voor de volgende keer, maar het was geen ramp, Piet heeft ook een camera alleen is deze een stuk zwaarder en dat vind Nellie niet prettig om mee te werken.

In de buurt van Vance zagen we een klein weggetje tussen 2 tuinen dat naar het water leidde. Wij erin om bij het water te komen. Het bleek dat we toen bij mensen in de achtertuin stonden, dit was niet de eerste keer, hebben we al vaker gedaan. Er stonden mensen op het einde van de weg, het bleken de bewoners te zijn, wij vroegen of we wat foto’s mochten maken. Het was voor hen geen probleem als we foto’s maakten als we maar geen zand meenamen want dat gebeurde te vaak en het was ook te zien aan de kuilen in het strand. We mochten ook geen discoparty houden, dat hadden afgelopen nacht jongeren gedaan. De mensen hadden téveel overlast van de jongeren.
Gisteren konden we geen afslagen nemen maar nu deden we niets anders als van de vaste route af te wijken. Tommetje is hees geworden van al dat terugroepen en volgens ons had ze er ook nog hoofdpijn aan overgehouden. De keren dat we uit de auto stapte was wel van hele korte duur, het was te warm. Om 3:00 uur was het 33 graden en dan blijf je liever in de auto bij de airco zitten. Om 17.00 uur waren we weer terug in het motel.

Morgen gaan we richting Savannah, dus weer terug naar Georgia. Hoe dat verloopt, en wat we dan beleven, lezen jullie morgen weer.

Toedeloe

• 12 Juni 2017 - 03:54

Nieske:

Wat weer mooi geschreven , ik heb er van genoten.
    wat fijn dat het goed gekomen is met de batterij van de camera.
    Misschien tommetje wat keelsnoepjes geven

• 12 Juni 2017 - 07:40

Christiane:

Haha die bomen in het water!! Leuk verslag hoor, en mooie foto's !
    Tot morgen!

• 12 Juni 2017 - 10:22

Jos En William :

Hallo amerika hier italie. Daar net zo heet als hier.maar dan houd het ook op. Mooie foto,s van de omgeving. Er zijn echt mooie bij. Daar bij die visplaats inclusief humor.mooi man. Succes voor morgen groetjes.

• 12 Juni 2017 - 14:59

Tecla:

Hallo wat weer een mooi traject en prachtige foto,s ik heb het gevoel nu heerlijk daar in Amerika te zijn en reis mee waarom staan daar bomen in het water.

Tot morgen

• 12 Juni 2017 - 22:57

Cindy:

Geweldig verslag om te lezen en mooie foto's! Vooral de bomen in het water.
    Ben benieuwd naar het volgende verhaal.