1 februari Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 1 februari Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

1 februari Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

02 Februari 2016 | Verenigde Staten, Melbourne

Om 10 uur zijn we weer opgestart, de temperatuur was al opgelopen tot 22 gr. Eerst tanken want het rijd prettiger met een volle tank, en je weet bij ons nooit waar we uitkomomen. Het is dan wel een grote auto maar zijn verbruik valt best mee. Wat betreft grootte, als Nellie de voorruit wast kan ze niet het midden van de ruit wassen, dus dat gedeelte moet de ruitenwisser maar doen.

We zijn gisteren bij Best Buy gaan kijken voor een nieuwe navigatie. We kregen een prachtige aanbieding op een Garmin en met de mededeling, als hij niet bevalt kun je hem binnen 14 dagen terugbrengen. Piet is de hele avond bezig geweest met hem te testen om zo uit te vogelen wat de sterke en zwakke punten waren.

Maar wij zijn zo aan TomTom gewend, en die heeft andere mogelijkheden als de Garmin. Voor de manier waarop wij rijden is TomTom prettiger. Dus zei Piet ’s avonds, hij gaat terug en als we in Nederland terug zijn zien we nog wel wat we doen. Het terugbrengen was geen probleem, met de garantie dat het volledige bedrag zo spoedig op de rekening teruggestort zou worden.

Nu begon de route echt, voor we over de brug over de Indian River reden zijn we eerst even afgeslagen bij een parkje om wat foto’s te maken. Hier raakten we in gesprek met mensen uit Michigan die ons vertelde dat een groot deel van de hoge hotelprijzen kwam door de mensen, uit de noordelijke staten en Canada, die de kou ontvluchtten.

We reden via de A1A, de hoofdweg van het stuk land (de keys) dat tussen de Indian River en Atlanische oceaan is. Je rijdt er langs het water, er staan geregeld hotels of appartementen tussen maar je ziet, of links of rechts, bijna constant water. Om 11 uur was het voor ons koffietijd en, of het zo moest, we passeerden een Starbucks ,en hebben daar lekker in de schaduw op het terrasje genoten van een lekker bakje koffie. Het was vooral genieten van de ongelooflijk heerlijke temperatuur, niet té warm.

De route liep via Cocoa Beach naar Merrit Island. We zijn niet doorgereden naar Cape Canaveral, dat gedeelte bewaren we tot later deze week. Wel zijn we even aan strand geweest, het was er druk. Alles is daar aanwezig, de reddingsdiensten die vanuit een torentje de strandbezoekers in de gaten houden, maar ook de netjes bijgehouden toiletten die, in tegenstelling tot in Nederland, hier gratis zijn. Wij zijn geen watermensen, we genieten ervan om mensen te observeren, (commentaar geven) we vinden het leuk om foto’s te maken.

We reden over een smalle landtong, die de Indian River splitst, naar Palm Shores om van daaruit weer richting Melbourne te rijden. Het was nog vroeg en zijn dus in de Melbourne Mall een kopje koffie drinken. We zagen wel dat de Mall er, in vergelijking met vorig jaar, wat verlopen uitzag , er stonden ook verschillende winkelunits leeg.

We hebben vandaag weer een magnifieke dag gehad, met een temperatuur van 28 gr. Een week geleden waren de voorspellingen voor vandaag veel somberder, dus zie je weer dat je je plannen niet van de weersvoorspellingen moet laten afhangen. Belangrijk is je vooraf niet druk te maken, maar genieten van het moment. En het was opnieuw genieten, toen we om 5 uur in het hotel een heerlijk koel biertje hadden.

Morgen wordt hier, ‘volgens de weerman’ het warmterecord voor februari gebroken, men verwacht dat het 30 gr wordt. We zien wel wat het wordt. Wij gaan morgen naar Celebration, een plaatsje waar we vorige week al naar toe hadden willen gaan toen we in Kissimmee waren, maar toen regende het zo dat we de hele dag in de Florida Mall zijn geweest.

Toedeloe!