31 januari Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 31 januari Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

31 januari Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

01 Februari 2016 | Verenigde Staten, Melbourne

Vandaag hebben we lekker wat uitgeslapen, het ontbijt was weliswaar tot 9 uur maar gisteren hadden we ontdekt dat het niet veel voorstelde en de ontbijtruimte erg klein was, dus hadden we besloten om uit te slapen en ons eigen ontbijtje te maken met een vers bakje koffie. Toch zaten we al om 10 uur in de auto om aan onze route te beginnen en dat met een temperatuur van 20 gr. maar wel met een bewolkte hemel.

Het was rustig op de weg, zondagmorgen, mensen zitten in de kerk. Eerst naar de pier van Fort Pierce, hier konden we gisteren de auto niet parkeren vanwege de markt, maar nu was er ruimte voldoende. We zagen wel dat er heel wat verandert was sinds de laatste keer dat we hier waren. Een deel van de haven was kleiner gemaakt voor aanlegplaatsen van de boten. Dus minder ruimte voor de pelikanen en meeuwen.

Daarna verder, ditmaal met de reserve TomTom want de oude kregen we niet meer in de startblokken. Hij had echt de geest gegeven, wij denken dat hij oververhit is geweest. Jammer, na zoveel jaren trouwe dienst, vooral voor ons zo vertrouwd. Maar de laatste vakantie had Tommetje ook al nukken. Het was voor Piet echt wennen aan de nieuwe Tom, want deze werkte heel anders. En de instellingen waren niet altijd even prettig, dus werd er nogal eens gemopperd tegen Tom. Het is net als bij een andere auto, veel knopjes, vele mogelijkheden, maar vooral het wennen is het punt.

Om elf uur koffietijd, er was een Starbucks in Vero Beach, dus praktisch op de route die we reden. We hebben er heerlijk op het terras ons kopje koffie gedronken, het was buiten beter dan binnen waar de airco aan stond. Helaas lukte het de zon niet om er door te komen maar de temperatuur bleef heel prettig, tussen 20 en 23 gr.

Na de koffie vervolgde we onze weg richting Melbourne. We reden over de Atlantic Avenue, ofwel de A1A. Dit is de weg die over de landstrook loopt tussen de Indian River en de Atlantische oceaan. We zijn geregeld gestopt, ook even naar het strand waar surfers gebruik maakte van de wilde zee (foto). Er waren, op dit gedeelte, ook veel fietsers bijna allemaal met valhelmen op. We zagen een fietser die een knipperlicht en een achteruitkijkspiegel op de helm had gemonteerd. Dat is toch echt wel het toppunt van veiligheid.

Via Melbourne Beach, waar we de pelikanen gefotografeerd hebben, gingen we over de Indian River terug naar het vaste land en kwamen we Melbourne binnen. Het was vandaag geen grote route, maar door de vele stops hebben we er toch uren over gedaan. Het is echt genieten om bij deze temperatuur op je gemakje rond te toeren. De planning voor morgen is naar Merritt Island, en we zullen waarschijnlijk Cape Canaveral wel passeren. Morgen horen jullie weer hoe we de dag zijn doorgekomen.
Toedeloe!

• 01 Februari 2016 - 10:48

Maria:

Hallo vakantie gangers,

Wederom prachtige foto's, geniet er maar van.
    Nog een goede voortzetting van de reis met veel mooie ervaringen.

Groetjes

Maria

• 01 Februari 2016 - 12:34

Jos En William:

heb mijn krantje weer gelezen. en er van genoten. de knopjes piet zijn altijd een probleem. dus maar eerst de instructie lezen. en foto,s zijn mooi. he familie tot morgen. groeten uit weert.

• 01 Februari 2016 - 21:56

Traudi:

Gelukkig nu beter weer en meer de auto uit kunnen voor de prachtige foto's. Geniet er echt van. Fietsen moeten de Amerikanen maar eerst komen leren in Nederland samen met ons drukke autoverkeer, maar gelukkig alles goed afgelopen, zonder ongelukken. Geniet maar lekker verder en we zien uit naar het volgende verslag.
    Groetjes uit Eindhoven