20-7 Savannah - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 20-7 Savannah - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

20-7 Savannah

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

20 Juli 2012 | Verenigde Staten, Savannah

Vannacht heeft het flink geonweerd en dit keer met regen. Wij zijn gisteravond wel droog thuisgekomen maar toen we naar bed gingen brak het pas los. Het lijkt wel dat in Nashville na iedere warme dag een onweersbui moet komen. Echt afkoelen deed het niet want vanmorgen om half tien was het alweer 27 graden. We hebben Nashville echt anders ervaren als 4 jaar geleden. Het was er minder druk, zowel op straat als in de bar en de consumpties waren ook goedkoper. Wat wel grappig is dat er voor iedere oversteekplaats, op het moment dat je over mocht steken er uit een kast een country muziekje werd gespeeld, een vogeltje begon te fluiten of kikkertjes begonnen te kwaken.
Maar het blijft iedere keer weer een heerlijke belevenis, genieten van onze favoriete muziek en het circus wat je om je heen ziet.

We moeten wel wennen aan onze Yankee Tom, hij is meer van het laatste moment en gaf zeer laat de route aanwijzingen aan, nadat we hem daar op aangesproken hadden werd het beter. De andere, Nederlandse Tom, zit nu op de reservebank en wacht af tot de Yankee Tom in de fout gaat. Tot nu toe heeft de Yankee wel laten zien dat hij in deze omgeving beter bekend is, hij is tenslotte 4 jaar geleden hier in Tennessee door ons geadopteerd. Hij voerde ons door de smalste weggetjes, zie foto, over zand en grintpaden en liet ons Tennessee binnendoor op zijn mooist zien.

Om half twee vielen we om van de honger en stuurde Yankee Tom ons naar “Miss Marie’s Tuckers Restaurant”. Wij bestelden koffie en een BLT en ondanks dat er nog een halve kan koffie stond ging Marie verse koffie zetten. Piet kreeg vandaag, als vervroegd verjaardagscadeau, een meet en greet met Miss Marie. Je kon beter een meet en greet met haar hebben als onenigheid. Ik denk dat als je, tijdens zo’n onenigheid, in haar armen terecht komt, je met niemand meer een meet en greet krijgt. Maar Marie was een bijzonder aardig mens en hoopte ons volgend jaar weer te begroeten in haar restaurant.

Maar de BLT was voortreffelijk, wel MET friet want of het ochtend of avond is, als je een BLT bestelt krijg je er ook French Fries bij. Ook de koffie wordt, na ieder slokje dat je pakt, bijgevuld. In ieder, restaurant of bar, staat altijd minstens 1 tv aan met daarop het nieuws. Dit was bij Marie ook zo en alle aanwezigen waren zwaar aangeslagen door de schietpartij in Colorado. Men raakte er niet over uitgepraat en de tv zend praktisch op alle zenders niets anders uit met commentaar van ooggetuigen en “deskundigen”.

Vanmiddag om 3 uur kwamen we in Savannah aan en vonden dat we weer voldoende hadden gezien en gereden. Dus weer een motel zoeken, wat ditmaal snel was gebeurd. De temperatuur buiten was toen 35 graden en het was licht bewolkt. Morgen gaan we weer verder, waarschijnlijk dat het eindpunt dan Grenada Mississippi wordt, nog zo’n 100 km van onze vuile was.

Lieve mensen, bedankt allemaal voor alle leuke reacties, vooral doorgaan. Een mooie herinnering voor ons foto/reactieboek.

Tot morgen allemaal.

• 21 Juli 2012 - 07:22

Joske En William:

goedenmorgen amerika hier italie. hiep hiep hoera en dat 3x. piet van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en nellie natuurlijk ook. heb het verslag gelezen ,lijkt op italie wat het weer betreft , bloedheet en met regelmaat een onweersbui. de foto,s zijn mooi en zeker die waar de bomen in het water staan. familie maak er vandaag een mooie dag van. wij proosten hier in italie op jullie.en morgen zijn we er weer. groetjes van joske en william.

• 21 Juli 2012 - 07:27

Miranda:

Hallo samen,

Dat hadden mijn inkopen kunnen zijn bij Walmart :-) haha

De komende dagen gaan wij ook weer eens genieten van het mooie weer EINDELIJK !!
    Mike maakt het goed en Liz haar koffertje gaan we vandaag inpakken !
    Verder geen bijzonderheden.

Jullie genieten samen nog ruim een week ! Tot snel XXX

• 21 Juli 2012 - 07:28

Frank En Marianne :

Ha piet en Nellie
    Even vanuit Holland

Heeeeeel veel plezier en kom weer veilig terug

Alvast gefeliciteerd en neem er een ( of meer) op ons

We zijn aan het aftellen, nog 4 dagen

Grtz frank en Marianne

• 21 Juli 2012 - 08:16

Nico En Petra:

Hallo Lui.

Dus uit het reisverslag mag ik opmaken dat je een dezer dagen jarig bent Piet? Nou nog heel veel gezonde en gelukkige jaren samen met Nellie.

Geniet nog even van jullie vakantie en we kijken morgen weer even naar jullie reisverslag.

Doei Nico & Petra

• 21 Juli 2012 - 10:15

Christiane:

Van harte proficiat vanuit een zonnig/bewolkt Nederland. Nog vele jaren samen met nog heel veel reisverhalen om te lezen door ons!
    Maak er een leuke dag van, en we hopen op een foto van Piet in verjaardags tenu met slingers en ballonnen!
    liefs, Christiane en Pieter

• 21 Juli 2012 - 13:06

Nelie En Piet:

Hartelijk bedankt voor alle felicitaties, ook de mensen die me midden in de nacht uit bed bellen. Het is uiteindelijk lief bedoeld. We zullen vandaag zeker op onze gezondheid proosten.

Groetjes Nellie en Piet

• 21 Juli 2012 - 16:54

Koos En Theo:

Wij willen graag de jarige Piet feliciteren
    en dat jullie samen nog veel plezier hebben deze dag.

• 21 Juli 2012 - 19:08

Mayke:

Piet van harte gefeliciteerd fijne dag samen.
    groetjes mayke