9-7 Pensacola - Reisverslag uit Pensacola, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 9-7 Pensacola - Reisverslag uit Pensacola, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

9-7 Pensacola

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

09 Juli 2012 | Verenigde Staten, Pensacola

Vandaag naar Eden State Garden, een park waar wij vorig jaar al een keer weer waren geweest maar door de regenval toen was niet alles bereikbaar vandaar, omdat het toch op de route lag even een bezoekje aan dit mooie park. Om 9:30 zijn we in Marianna vertrokken, eerst even wat laatste inkopen bij Wal*mart en daarna via de byway’s naar Santa Rosa Beach een rit van ongeveer 150 km.

Onderweg passeerden we Choctawhatchee rivier, zeg dat maar eens 3 x achter elkaar hardop, en daar wilde Nellie foto’s van maken, maar daar mocht je niet stilstaan. Dus werd ze in het midden van de brug gedropt en reed Piet door. Maar omdat je je eigen vrouw niet zomaar in de middle of nowhere kunt achterlaten ging hij, na 2 km gereden te hebben, zijn auto keren. Maar achter hem reed een auto met op de zijkant de woorden Sheriff, iets dat hij nog kon uit Colorado waar hij door de dienstdoende sheriff werd rechtgezet wegens overschrijden van een dubbel doorgetrokken streep. Ook op deze weg was een dubbel doorgetrokken streep maar deze keer had hij geluk. Piet zwaaide een keer naar de sheriff en deze zwaaide naar hem terug, begrijpend dat je je vrouw niet zomaar op een brug in Florida kunt achterlaten.

Nellie had haar foto’s en Piet de bibbers in de knieën. Even verder was er een postbode die de post aan het bezorgen en ophalen was. Ja, jullie lezen het goed bezorgen en ophalen. Iedereen heeft een brievenbus aan de kant van de weg, op de postbox zit een handeltje dat omhoog en omlaag kan staan. Als het omlaag staat, niks aan de hand, alleen post bezorgen. Maar staat het handeltje omhoog, dan liggen er brieven in de bus die de postman mee moet nemen.

Nadat we bij Subway een BLT hadden gegeten kwamen we om half 2 bij Eden House aan. De entree moet je betalen door het geld in een envelop in de brievenbus te doen en het gedeelte van de envelop met het codenummer afscheuren en aan de spiegel te hangen. Het park was nu overal toegankelijk en ook het huis was open. Je kon een tour door het huis maken met een gids, maar deze gids lag ons niet, hij lachte en liep vreemd dus geen toer want er lag geen klik.

Na een uur rondlopen, filmen en foto’s maken zijn we richting Pensacola gegaan. Dan realiseren wij ons dat we enkele dagen geleden nog aan de Atlantische Oceaan stond en nu aan de Golf van Mexico. Onderweg kwamen ons 2 vrachtauto’s tegemoet met achterop ieder een Mobile Home. Ze hadden de 2 banen oostwaarts nodig dus niemand kon hen passeren. Dit was iets wat je in Nederland alleen in de nacht mag vervoeren.

Voor we in Pensacola arriveerden moesten we eerst over een brug van 5 km en wat schetst onze verbazing, aan de rechterkant was het of men aan nieuwe brug aan het werken was. Later bleek dat deze brug speciaal gemaakt was om te vissen, je kon er met de auto zo op rijden, en daar werd dan ook druk gevist. Vissen is een van de top sporten hier. We moesten wel de klok weer een uur verzetten want we zitten weer in een andere tijdzone. Het tijdverschil met Nederland is nu 7 uur vroeger.

Vanavond zijn we pizza gaan halen bij Figaro Pizza, een aanrader als je in de buurt bent. Wij hadden de middelmaat gepakt en deze was nog zo’n 30 cm groot, maar hij was wel lekker. Morgen gaan we naar Mobile in Alabama, dus tot morgen.

• 10 Juli 2012 - 08:35

Joske En William:

goeden morgen amerika. we zijn vandaag wat later.
    boodschappen gedaan en alles bijgevuld.moet ook
    gebeuren. heb jullie verslag gelezen en de foto,s bekeken
    wat een pizza. zo,n lummels kennen ze hier niet.
    veel soorten en 2 maten.hebben ze hier.
    we gaan voor morgen tot dan.
    groetjes joske en william.

• 10 Juli 2012 - 09:52

Christiane:

ik zit echt te genieten achter de computer en met honger is dat niet slim want wat ziet die BLT en pizza er goed uit. Piet ook hoor!!! Echt aan het relaxen en wat een leuke verhalen, tot volgende keer

• 10 Juli 2012 - 16:55

Miranda:

Denken jullie wel een klein beetje aan de lijn ? Dit gaat zo niet goed komen als je dit 4 weken vol blijft houden !

Liefs van ons XXX

• 11 Juli 2012 - 03:08

Nellie En Piet:

Hey meisje,
    Wat goed van jou dat jij daar aan denkt. We zijn zo aan het genieten dat we dat zouden vergeten. Nee hoor, komt echt wel goed.
    We hebben vanavond wéér getrimd voor we een hapje gingen eten. Restaurant tegenover motel, we moesten een hele straat over steken,ha-ha.

Dikke kus xxx

• 11 Juli 2012 - 12:18

Narda En Adri:

jA OOK WIJ VOLGEN JULLIE REISVERSLAG PRACHTIG HOUDOE

• 11 Juli 2012 - 14:04

Theo Megens:

bedankt voor de mooie opname,s heelaas krijg ik ze niet iedere dag
    door maar toch bedanktvoor wat wel geslaagd is.