7-7 Lake City - Reisverslag uit Lake City, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 7-7 Lake City - Reisverslag uit Lake City, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

7-7 Lake City

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

07 Juli 2012 | Verenigde Staten, Lake City

Gisteravond hebben we bij IHOP gevraagd hoe we het beste naar de Oost ingang van het Okefenokee Wildlife Park konden rijden, want er is een West en een Oost ingang en omdat wij (de wijze) uit het oosten kwamen kozen wij voor deze ingang. Het hele personeel van IHOP heeft er zich mee bemoeid, maar we kregen wel een briefje mee waar de route op uitgetekend stond.

Vanmorgen gingen we eerst tanken en naast ons kwam een camper te staan. Nou een camper, een behoorlijke stadsbus was kleiner dan deze camper, en hij had er ook nog een auto achter hangen. Ik denk voor het kleine werk. Daarna richting Okefenokee met het briefje dat we bij IHOP hadden meegekregen, uiteindelijk bleek dat het een kwestie was van de borden volgen.

Bij aankomst in het park was het eerst kaartjes kopen voor de boottrip en omdat de boot vol zat moesten wij tot 11 uur wachten op de 1 ½ uur durende tour door het moeras. We hadden een gids die een kruising was tussen Sinterklaas en de Beverly Hillbillies. Hij vertelde dat hij stipt om 11 uur vertrok en wij de enige in de boot waren. We hebben dus een privé tour gehad. Helaas, geen krokodillen gezien. Het had de laatste tijd te veel geregend waardoor waterstand zo hoog was dat alle moerasgronden ondergelopen waren. Omdat krokodillen graag op het zand liggen te zonnen waren ze nergens te bekennen. Ook de vogels waren gevlogen maar er waren wel veel grote vlinders en libellen.

We hebben gezien wat de brand, waardoor we vorig jaar niet de tour konden doen, aangericht had. Het eerste gedeelte was echt troosteloos, veel verbrande bomen met hier en daar een stukje groen ertussen. Daarna kwam er een stuk waar het vuur minder schade had aangericht. Het was een prachtige tour met een privé gids die echt in zijn werk op ging.

De keuze van de Oost ingang bleek een gouden greep te zijn, want de NMF (Nellie’s Mosquito Fanclub) stond ons op te wachten bij de West ingang, daarom hebben wij geen last van deze aanhouders gehad, wat best stekend voor hen was.

Na de tour gingen we richting Tallahassee Florida. Onderweg er naar toe ging een vrachtauto, ondanks het feit dat wij de maximum snelheid reden van 60 mijl, ons passeren. Het werd een hachelijke situatie want hij had zich vergist in de tegenliggers die allemaal de berm in moesten. Dat was even peentjes zweten en ik denk niet allen wij.

Het moet een dezer dagen flink gehoosd hebben want wij zagen wel dat er weilanden ondergelopen waren maar een beetje Hollander is daaraan gewend. Maar opeens zagen we een benzinepomp voor driekwart onder water staan en even later was de weg afgezet moesten we terug. Vandaar dat we niet in Tallahassee maar in Lake City overnachten. Morgen gaan we richting Marianne dus tot morgen.

• 08 Juli 2012 - 07:37

Joske En William:

was je je ochtend ontbijt verloren , daar die kraaien aan het eten waren?
    mooie foto,s en aparte omgeving.en zo,n gids lijkt op mozes.
    we toeren met jullie mee,dat is het leuke er van.
    groetjes uit italie.

• 08 Juli 2012 - 13:12

Rob En Miranda:

De gids lijkt wel op `ketwiezel`, haha!
    Leuk verhaal en mooie foto´s. Tot morgen.

XXX

• 08 Juli 2012 - 13:38

Nico En Petra:

Nou het ziet er allemaal heel gelikt uit. Jullie hebben het goed geregeld zo te zien. Waarom hebben jullie die camper niet genomen je had toch gewoon kunnen ruilen.
    We blijven jullie volgen de foto's zijn allemaal heel mooi en met jullie tweetjes komt het helemaal goed.
    We hoeven ons daar geen zorgen om te maken.
    Groetjes van ons, doei

• 08 Juli 2012 - 22:11

Nellie En Piet:

William en Jos even een korte reactie op enkele vragen die bij jullie opgekomen zijn. Eerst de manier waarop Piet zijn pet op had. Piet is nogal ruimdenkend en heeft daarom veel ruimte boven zijn hoofd nodig om zijn hersens te laten werken. Wat betreft de muggen hier, die zijn een stuk kleiner want ze worden kort gehouden. Maar als je geen Amerikaans staatsburger bent ben je een prooi voor hen en komen ze in grote zwermen op je af.

Groetjes Nellie en Piet