Dinsdag 14 juli - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu Dinsdag 14 juli - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

Dinsdag 14 juli

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

14 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Nellie heeft vandaag alle records gebroken, ze heeft 450 foto's gemaakt. Niet allemaal bruikbaar maar het vingertje is minimaal 450 keer naar beneden gegaan. Ze heeft er geen RSI aan overgehouden maar wel een foto-arm.
De route ging vandaag van Grand Junction naar Colorado Springs, en niet via de Interstate het was een bijzonder mooie landelijke route via de binnenwegen.
Het gedeelte tussen Montrose en Gunnisson was prachtig. Prachtige bergen met mooie vergezichten.We verbazen ons iedere dag weer over de ruimte en natuur. We stopten bij een winkeltje langs de weg om enkele foto's vanaf dit punt te maken. De eigenaar kwam vragen wat we kwamen doen.Nellie zij dat ze enkele foto's wilde maken. Na even met de mannen gepraat te hebben, want er had zich een man bijgevoegd, bleek dat zij van Nederlandse afkomst waren, de vader van hen was in de jaren 50 naar Amerika geëmigreerd. Zij adviseerden ons eens bij de Blue Mesa Dam te gaan kijken en een stukje richting Crawford te rijden, dat was een mooi gedeelte.
Nou ze hadden gelijk de bijgevoegde foto's bewijzen het,(Frank en Rob een echte aanrader).

Op de weg van Gunnison naar Salida stonden de berggeiten langs de weg, tegen de bergkant te grazen. Een groot gedeelte van de trip rij je met de cruisecontrol ingeschakelt. Dus blik op oneindig en verstand op nul. Dat laatste is voor ons het eenvoudigste.We hebben weer ontzettend genoten van alle pracht in de natuur.

Je rijdt het hele stuk van park naar park, als we alle parken zouden bezoeken hebben we wel 8 weken nodig, en in alle parken zijn openbare toiletten die netjes bijgehouden zijn. Wij spraken daar met een ranger en die zij dat we als we naar In the Garden of God gingen, het beste tegen 7 uur konden gaan kijken. De mogelijkheid bestond dat je dan bisons en beren tegenkwamen.Nou dat zou mooi zin voor Nellie om vast te leggen.

We hebben in dit motel voor 2 nachten geboekt, dus morgen naar Manitou springs en Garden of Gods.
Tot Morgen! Groetjes.

• 15 Juli 2009 - 07:55

William:

waar jullie komen kom je nederlanders tegen een reislustig volkje.mooi verslag en mooie foto,s tot morgen dan ben ik er weer.joske en william nog steeds in italie.gegroet.

• 15 Juli 2009 - 17:52

Fam Govers:

Hoi P+N, :)

Komen jullie nog terug ? :)
    Even over morgen, neeme xtra abatterijen mee ....ik denk dat Nellie niet meer stopt met fotograferen bij the garden of the gods (dit is trouwens een GRATIS park, ja echt iets voor ons Nederlanders :)
    En je hebt veel kans op herten en ander wild.

PS: we tellen nu zelf af ........

• 15 Juli 2009 - 19:41

Nico En Petra:

Hallo luitjes.
    Nou volgens ons gaat het buitengewoon goed met jullie, heerlijk dat shoppen,laat je eigen kleding maar daar en laad je koffers maar lekker vol voor die twee grietjes,geweldig.
    Nellie word je hobbie(fotografie)straks je nieuwe baan?
    Ja het zit er al weer voor een groot gedeelte op maar jullie hebben natuurlijk weer wel een machtig mooie tijd gehad en je hebt nog wat te gaan.
    We kijken weer een dezer dagen.
    Groetjes Nico en Petra

• 15 Juli 2009 - 20:07

Frans En Marijke:

pffff we zijn stikjaloers op jullie hoor.
    maar lieve mensen geniet met volle teugen!!!
    wij ga nu voor 3 weekjes naar die Heimat, maar als het enigszins kan blijven we jullie volgen hoor.
    enne nellie, ik zal je wel genezen van je fotovingertje ...
    dikke knuffel voor jullie 2-tjes van ons