Route door Yellowstone - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu Route door Yellowstone - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

Route door Yellowstone

Door: P van den Hoof

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

27 September 2022 | Verenigde Staten, Cody

10.30 uur Volle tank, schone ruiten, Nellie zit geïnstalleerd met fototoestel, pen en papier, om foto’s en aantekeningen te maken. Zo hebben we aan het einde van onze route alles om onze ervaringen van de dag te delen.

We waren in een groot hotel in Cody, het hotel had niet alleen kamers maar ook een hele straat met cabbins. Een grappig gezicht. De ontbijtruimte was niet groot genoeg voor alle gasten, we moesten een paar meter lopen, achterin een souvenir winkeltje was een grote eetruimte. Het was een goed ontbijt.

Vandaag ging de route door Yellowstone park. Ook in dit park waren er grote stukken verbrand, zo jammer. We hadden een brochure gekregen met wat we er ‘mogelijk’ tegen konden komen aan loslopend wild. En echt wij hadden het geluk om de bizons lekker op zijn gemakje op de weg te zien lopen, voor de auto’s ze stoorde zich nergens aan, alsof ze wilde zeggen hier wonen wij. Heel indrukwekkend om z’n imposant beest op zijn gemakje te zien passeren (foto). Het was een geweldig mooie natuur, met eindeloze Lake’s (foto’s). Nellie vergat soms foto’s te maken. Plots in de verte zagen we een grijze wolf, we zijn omgedraaid, en jawel we hebben hem kunnen vastleggen (foto). Ook passeerde we geysers, hete lucht (stoom) die ontsnapt uit de bodem (foto). Prachtig!!

We hadden Tommetje op een redelijk grote stad gezet, en geprogrammeerd op een hotel. We werden in een sjieke buurt gezet, maar geen enkel hotel in zicht. Misschien is Tommetje ff aan een beetje rustige dag toe, of misschien is het door alle indrukken van de laatste dagen in zijn bol geslagen.

Het westen (waar wij nu zijn) is veel uitgestrekter dan het oosten. Vandaar dat de afstanden veel groter zijn om van A naar B te komen. Bij aankomst in het hotel was het fijn te constateren dat wij weer in de lucht waren. Dus hebben jullie 2 verslagen, ook die van gisteren nog. Het was opnieuw weer een hele indrukwekkende dag, wat een belevenis, wat een ervaringen. Mooi weer, lekker 28 gr. Waar ons avontuur ons morgen brengt lezen jullie morgen.

Toedeloe!!

• 27 September 2022 - 08:40

Antoinette :

Het ziet er weer schitterend uit , geniet ervan!

• 27 September 2022 - 08:46

Trudy:

Bedankt weer voor de prachtige foto’s!
    Het moet inderdaad een geweldige belevenis zijn. Die indrukwekkende dieren zo dichtbij te zien, fantastisch. Veel plezier!

• 27 September 2022 - 10:28

William:

geweldig dat park. dat zijn beesten die we hier niet tegen komen. nog een fijne tijd.

• 28 September 2022 - 08:48

Christiane :

Nou die foto’s! Het is of ik 50 jaar terug ben!! Toen kampeerde ik later aan de oever vd Yellowstone rivier en de familie waarmee ik was, vingen ( de vader) 80 forellen daar. Dat was buiten het park uiteraard.
    Wat leuk om dit alles weer te zien.
    Ook de omgeving is mooi daar. Net of je in een oude western film rondrijdt!!