26 oktober Crystal River FL - Reisverslag uit Crystal River, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 26 oktober Crystal River FL - Reisverslag uit Crystal River, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

26 oktober Crystal River FL

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

26 Oktober 2018 | Verenigde Staten, Crystal River

Door alle toestanden van de laatste 2 dagen waren we ’s avonds nog met van alles bezig, vooral de telefoongesprekken duurde in en uit. De papieren moesten binnen 3 dagen ingevuld zijn, dus was het laat naar bed. Ons ‘patroon’ is altijd een slaapmutsje en even de dingen van de dag de revue te laten passeren. Niet dat we het slaapmutsje nodig hebben om te slapen, maar het is gewoon heerlijk om even te relaxen, zeker na z’n emotionele gebeurtenis is het belangrijk nog even alles samen door te nemen.

Omdat in het hotel, waar we vannacht waren, het ontbijt tot 10 uur was hebben we eens lekker uitgeslapen om daarna weer een route te rijden, en gaan doen waar we mee bezig waren. We realiseren ons heel goed dat we heel goed weg zijn gekomen. Er zijn diverse scenario’s te bedenken waardoor hetzelfde ongeluk veel slechter afgelopen zou zijn. Maar dit is het leven, het kan zo weer anders zijn. Een voordeel is wel dat we nu in een auto zitten die veel hoger zit en comfortabeler is, plus meer bagageruimte heeft. Het nadeel is dat er geen vaste navigatie in zit, dat missen we wel, maar je kunt niet alles hebben. Er zit wel een open dak in. En heel wat meer knopjes, Piet heeft nog wel een vakantie nodig om te ontdekken waar alle knopjes voor dienen, hij kon in de andere auto net de betekenis van de knopjes.

Om half elf vertrokken we bij een temperatuur van 28 gr. We waren slechts 5 minuten aan het rijden toen voor ons een auto met grote vaart de weg op kwam gedraaid met gierende rokende banden, een andere auto ramde, er vandoor ging en in een oogwenk uit het zicht was verdwenen. Hier zijn veel mensen niet verzekerd en dan kun je meemaken dat ze de schade aan de auto accepteren en wegvluchten om niet met de politie in aanraking te hoeven komen. Op dat moment schrik je, word onze film weer gedraaid, en zie je hoe snel het anders kan zijn.

Het heeft deze vakantie bijna niet geregend, vandaag had men een regendag voorspeld en inderdaad we begonnen met een aantal fikse buien, we moesten toch langzaam rijden want het is erg druk in Kissimmee met al die pretparken in de omgeving. Hier ligt Epcot, Seaworld en Disneyworld gebroederlijk bij elkaar en dat zorgt voor de nodige drukte. De mensen rijden hier een stuk agressiever en daar moet je ook rekening mee houden en je op aanpassen.

De pretparken hebben we al eens gedaan, dus passeren we deze en rijden we door om zo snel mogelijk weer op de binnenwegen rustiger te kunnen rijden. Er waren geregeld mooie droge en zonnige momenten tussen de buien door. Bij Clermont hebben we onze eerste stop gehad en koffie gedronken bij Mac daarna weer rustig doorrijden en af en toe het water opzoeken want ook hier zijn prachtige meren waar veel aan watersport en vissen wordt gedaan (foto).

Na de middag werd het weer beter, nog wel wat spetters, de temperatuur liep weer op tot zo’n 29 gr. We reden via Floral City en Lecanto naar het hotel in Crystal River en ook hier blijven we weer 2 nachten. Wat we morgen doen weten we nog niet eerst even vanavond de kaart kijken, waar het er spannend uit ziet, waar we uiteindelijk uit komen lezen jullie morgen weer.

Tot morgen. Toedeloe!

• 27 Oktober 2018 - 06:11

Christiane:

Gelukkig zijn jullie er weer een beetje bovenop. Het moet heftig zijn om vlak daarop een aanrijding weer te zien.
    Prachtige foto’s van bomen zeg en de Halloween is daar natuurlijk nog groter dan wat ze er hier van maken!
    In eindhoven is het nu echt de eerste dagen vd herfst. Er is geen ontkomen aan en hopelijk met veel regen want dat is broodnodig in Europa!!
    Ik kan jullie avonturen nu weer zonder rara fratsen lezen en ervan genieten!!!!!

• 27 Oktober 2018 - 17:51

Antoinette:

Zo, nu weer heerlijk vooruitkijken en genieten.. geniet van het zonnetje en de buien zijn handig om de auto schoon te spoelen. Wij hadden vandaag de eerste sneeuw. De plantjes staan weer binnen vanwege nachtvorst. Liefs uit Zweden