23 oktober Kissimmee FL - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 23 oktober Kissimmee FL - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

23 oktober Kissimmee FL

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

24 Oktober 2018 | Verenigde Staten, Kissimmee

Het was lekker afgekoeld vannacht, alleen is het jammer dat er geen raam open kan, dat is hier bij de meeste hotels zo. Je bent dus afhankelijk van de airco en dat is ook niet alles. Het was mooi zonnig weer toen we om 9:15 vertrokken en de temperatuur was inmiddels opgelopen tot 24 gr. Eerst tanken want ook hier rijdt geen enkele auto op water. Bij de eerste pompstation werd de credit of debet kaart niet geaccepteerd daarom naar een andere pomp en die zijn er volop hier in de States, vanmorgen stond er wel iedere 200 meter een pomp.

Bij de volgende pomp werd de creditcard wel geaccepteerd dus konden we de tank volgooien en de ruiten wassen om heldere foto’s te kunnen maken. Tijdens het tanken kwam een jonge man vragen of we nog wat geld voor hem hadden want de auto van zijn vriendin stond zonder benzine. Je maakt dit meer mee, het zijn meestal zwervers die op deze manier aan geld proberen te komen. Wij zijn wat kritisch hierop, toch zijn er Amerikanen die de instelling hebben dat zij ook wel eens zonder benzine en geld kunnen zitten en dan is het wel prettig dat er mensen zijn die je willen helpen.

We hebben het zuidelijkste punt van onze reis gehad en gaan vandaag naar Kissimmee dat iets noordelijker ligt even onder Orlando maar wel in de buurt van de pretparken. Wij gingen niet rechtstreeks naar Kissimmee maar over de eilanden tussen Banana river en de Atlantische oceaan door. Wij hebben dit al vaker gereden maar het rijdt heerlijk rustig.

De temperatuur liep hard op, om 10:30 was het 28 gr, koffietijd, we kregen zin in een bakje. We hebben op de vaste en losse navigatie gezocht naar een Mac maar deze was in geen velden of wegen te vinden. Gelukkig bleek er nu wel een Starbucks enkele mijlen verder te zijn, buiten in de schaduw aan zee, hebben we genoten van een lekker bakje. Even de parkeerplaats overgestoken om de
life-guard vast te leggen (foto). De arme man zat te bakken in de zon, terwijl er niemand in het water was. We passeerden ook een Walmart, dus nog even wat fruit gekocht. Daarna vervolgde we de route en stonden verbaasd dat slechts enkele mijlen verder we een Mac tegenkwamen en dat terwijl de navigatie ’s er geen wist te vinden.

We hebben tot 1:00 uur langs het water gereden en zijn toen bij Cocoa via een lange brug weer op het vaste land gekomen. Om 2:00 uur begon de lucht te betrekken, maar het bleef droog, inmiddels was het ruim 30 gr. Onderweg zagen we een lokale bus rijden met daarop een grote foto van een vermiste persoon. Hier kijken wij dan weer raar bij op maar hier schijnt dat heel normaal te zijn.

Omdat we redelijk op tijd in Kissimmee arriveerden zijn we doorgereden naar Celebrations, een klein dorpje even buiten Kissimmee. Dit dorpje heeft een prachtig park waar wij al enkele malen gewandeld hebben. Er was slechts een probleem, probeer maar eens door Kissimmee te rijden, het lijkt wel New York alleen wat geciviliseerder. Maar het is er, vanwege alle pretparken in de omgeving, ontzettend druk op de weg. En dan hebben we het nog niet over de vele stoplichten die niet elkaar afgesteld zijn, dus sta je vaak stil.

Wat misten in het park de vogeltjes en eekhoorntjes die andere jaren veel meer aanwezig waren. Nu hebben we slechts één eekhoorntje gezien, enkele eenden een paar ibissen en dan nog enkele vogels waar we de naam niet van kennen. Maar het blijft een mooi park waar je heerlijk kunt wandelen of fietsen. Het valt ons op dat fietsen hier steeds populairder wordt. Om bij het hotel te komen moesten we weer terug door Kissimmee het was net zo’n crime als de heenweg, ook nu deden we zo’n 3 kwartier over 10 mijl. Maar het was de file waard, al met al was het wéér een mooie ‘droge’ dag.

Waar we morgen heen gaan bekijken we vanavond wel.
Tot morgen. Toedeloe!

• 24 Oktober 2018 - 05:26

W.a.f Van Den Hoof:

betere temperatuur als hier. Maar hier begint de herfst.mooie foto's. En het verslag smaakvol gemaakt.genieten jullie nog maar even. groetjes uit weert. toedeloe.