20 oktober Cocoa FL - Reisverslag uit Cocoa West, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 20 oktober Cocoa FL - Reisverslag uit Cocoa West, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

20 oktober Cocoa FL

20 Oktober 2018 | Verenigde Staten, Cocoa West

We hebben vanmorgen een bijzonder ontbijt gehad voor een hotel. Dit keer geen Continental breakfast zoals jam met geroosterd brood en eventueel eitje, worstje, pancake, wat gewoonlijk is in een hotel. Nee we hadden een meer keuze menu en wij kozen voor gebakken ei met baconstrips, geroosterd brood en hash browns (foto). De eitjes werden gebakken naar ieders wens, maar ook de ontbijtruimte was anders dan normaal, een erg sfeervol ingerichte ruimte. We hebben genoten van deze uitzondering op de regel en kunnen wel stellen dat IHOP het niet beter had kunnen doen.

We ontmoette in de ontbijtruimte ook nog mensen uit Nederland, specifiek uit Son en Breugel, ofwel bij ons in Meerhoven om de hoek. Hebben wat lekker zitten kletsen en zijn daarna aan onze route begonnen, inmiddels was het kwart voor 10 geworden en de temperatuur was al 30 gr dus dat beloofde weer wat voor de rest van de dag. Het eerste gedeelte was een route die we al eens hebben gereden, het was de Tropical Trail die loopt vanaf Cocoa over Merritt Island tot Indian Harbour Beach. Een ongelooflijk mooie route, zeker met z’n stralend weer.

Tijdens deze route rijd je over een smalle weg met vaak links en rechts water. Aan de westzijde de Indian River en oostzijde de Banana River en dit is ook de weg waar Nellie eens een visarend fotografeerde die een vis klem hield met zijn poot. Dat was ook de rede dat hij rustig bleef zitten om op de foto gezet te worden, want als hij wegvloog zou hij waarschijnlijk zijn menu hebben verloren. Vandaag was het een reiger die ook een visje verschalkt had en deze in een oogwenk inslikte, want rustig dooreten is er bij een reiger niet bij. Het valt niet mee om op dit weggetje foto’s te maken, het is er best druk, en weinig gelegenheid om stil te staan om vanuit de auto even foto’s te maken. Nellie stapt meestal uit en Piet probeert dan op het gras te rijden, maar de bewoners hebben daar vaak grote keien neergelegd. Maar het is toch weer gelukt wat mooie foto’s te maken. De temperatuur was inmiddels flink opgelopen, het weer was weer heel anders dan voorspelt had.

Bij Indian Harbour Beach was een Mac dus werd het tijd om een kopje koffie, het was inmiddels 12:30 uur. De Mac zat midden in een winkel gedeelte dus zijn we ook even gaan shoppen. We vonden wel dat het naar vis stonk en wat bleek, op tv zagen we dat langs de hele kust duizenden dode vissen lagen, wat de oorzaak hiervan was weten ze niet. Vrijwilligers waren het strand aan het schoonmaken.

We kwamen bij Bealls, een kledingzaak, buiten en konden de auto niet meer vinden, heel normaal met zoveel winkeluitgangen en grote parkeerterreinen. Dus even op de claxon toets drukken en de auto toetert naar je, ‘hier sta ik’. Maar wij Nederlanders waren niet de enige die dit probleem had, een vrouwtje sprak ons aan omdat ook zij haar auto niet kon vinden.

De hele route vandaag ging langs het water, het was niet altijd mogelijk om er dichtbij het water te rijden want vaak stonden er grote hotels of appartement gebouwen tussen de weg en het water. Bij Cocoa Beach hebben we weer ff een koffie stop bij de Mac gehad. Hier kun je zo binnenstappen om naar de toilet te gaan, maar nu kwamen enkele grietjes van strand en gingen zich op de toilet opfrissen en omkleden, ook dat kan hier. Ook zie je mensen bij Starbucks of Mac met hun laptop hun werk doen, misschien hebben ze thuis geen internet of vinden ze het heerlijk om tussen de mensen te zitten in plaats van alleen thuis. Maar niemand die zich hieraan stoort.

We vallen in herhaling, het was weer genieten, het was weer een mooie route vandaag met 32 gr. Op het moment dat we dit verslag schrijven valt het er weer met bakken uit. Morgen gaan we een ander gedeelte van deze eilanden bekijken en waar we dan uitkomen lezen jullie morgen weer.

Tot morgen. Toedeloe

• 21 Oktober 2018 - 00:58

Robert Lartz:

Did you visit the Space Center? It is our most favorite attraction in the country. And reasonable too. You could spend the whole day here visiting all the space stuff that man has conquered.

Just a look at the space ship that put a man on the moon is thrilling. See you soon. Off to the Caribbean for a week. BOB