18 oktober St Augustine FL - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 18 oktober St Augustine FL - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

18 oktober St Augustine FL

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

18 Oktober 2018 | Verenigde Staten, Saint Augustine

Dit hotel had geen ontbijt, dus een beetje uitgeslapen, automatisch waren we toch rond dezelfde tijd wakker. Voor het eerst ons noodrantsoen aangesproken. Dat is niet erg, want crackers met kaas en een kop koffie is ook lekker, het hoeven ook niet elke dag wafels en worstjes te zijn. Het was om 9.30 al 29 gr en erg benauwd, er was wel onweer en regen voorspeld maar wij weten dat voorspellingen ook anders kunnen uitpakken. We kunnen altijd nog naar een mall gaan om te shoppen. Wie weet is het grootste gedeelte van de dag wel droog. Maar een goed buitje zou wel verfrissend zijn en de benauwdheid wat weghalen.

Om 10 uur, nog mooi op tijd, vertrokken we om een route te rijden langs St. Johns River. Nellie zag onderweg een grote vogel op een elektriciteitskabel zitten, dus Piet is even omgedraaid om te kijken of de vogel er nog zat (foto). Bij Elkton gingen we van de grote weg af en kwamen op een mooie smalle binnenweg met prachtige imposante bomen (foto). Pas bij Picolata kwamen we bij het water maar je kunt er niet dichtbij komen want tussen het water en de weg staan huizen en je moet wel voorzichtig zijn om op privé terrein te komen. Er is wel eens een hond op Nellie afgestuurd toen ze op privé terrein enkele foto’s van de omgeving wilde maken. Nellie heeft bij Switzerland, de stoute schoenen aangetrokken om een foto te maken van een spook dat in een boom hing, hiervoor moest ze even de oprit op maar niemand heeft commentaar geleverd ook het spook niet (foto).

De bedoeling was dat we bij Fruit Cove de St John’s River zouden oversteken, Tommetje gaf wel steeds aan dat we om moesten keren, maar wij waren zo eigenwijs om toch door te rijden, er bleek geen brug en geen pontje te zijn, dus moesten we toch terug. Bij Green Cove Springs was wel een brug dus zijn we hier de rivier over gestoken. Omdat we al enige tijd gereden hadden was het tijd voor een rustpauze met een bakje koffie. Dus hier even een Mac opzoeken en even rust nemen.

Na de rustpauze reden we naar Palatka, niet rechtstreeks via de racebaan maar binnendoor. Toen we de binnenweg namen bleek dat binnendoor hier een zandweg was (foto). Het was een goed aangereden en gladgeschoven zandweg, dus geen kuilen of gaten, dat is op verharde wegen wel eens anders. Wel lieten enkele tegenliggers flinke stofwolken achter, hoewel het hier recent geregend had, aan de randen van het zandpad stond water. Na 8 mijl zandweg ging hij over op een asfaltweg.

We zijn in Palatka nog even bij Walmart binnengewipt want we wilde graag dezelfde wijn die we bij aankomst hadden gekocht, een reserve flesje altijd handig. Wij zitten niet graag op een droogje. Van Palatka zijn we teruggereden naar het hotel en toen we op de highway zaten begon het te regenen, de eerste regen deze vakantie. Het was een korte hevige bui maar het leverde een mooi dubbele regenboog op (foto). Door de regenbui zakte de temperatuur van 33 naar 26 graden, nog warm genoeg. Maar goed dat we ons niet hadden laten beïnvloeden door de weersvoorspellingen. De route was weer de moeite waard, mooie natuur, prachtige omgeving, mede vooral door de imposante bomen.

Morgen gaan we verder richting Titusville wat we dan zien en meemaken lezen jullie morgen

Tot morgen. Toedeloe!

• 20 Oktober 2018 - 09:21

Christiane:

Wat een mooie tochten maken jullie!!
    Foto’s geven een goede indruk en geluk met het weer!!
    Kon de vorige mail niet openen maar deze wel dus terug gelezen en weer genoten!!
    Alles nog ok op het gezondheidsfront??
    Geniet maar heerlijk van deze bonus vakantie he!
    Tot de volgende keer vanuit heerlijk mooi oktober eindhoven
    (En nu geen x keer op plaatsen drukken hahaha!)