17 oktober St Augustine FL - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 17 oktober St Augustine FL - Reisverslag uit Saint Augustine, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

17 oktober St Augustine FL

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

17 Oktober 2018 | Verenigde Staten, Saint Augustine

Gisteravond was de tv uitgevallen, dus de frontdesk gebeld en even later stond er een dame aan de deur die de kabel kwam verwisselen. Helaas tv werkte nog niet, de monteuse mompelde iets en ging weg. Even later ging de telefoon en wist een baliemedewerkster ons te vertellen dat hij nog niet gerepareerd kon worden, we konden als we dat wilden een andere kamer hebben. Daar hadden wij geen zin in en zeiden dat we daar morgen tijdens het uitchecken wel op terug zouden komen.

Het ontbijt was prima, een van de beste die we ooit hier in Amerika hebben gehad. Bij het uitchecken hebben we dit ook vermeld maar zijn tevens teruggekomen op de defecte tv. We kregen een redelijke korting en men vroeg ons om wat reclame te maken, men was nog niet zo lang een zelfstandig hotel. Dus voor degene die in Amelia Island een goed hotel zoekt, Breakwater hotel aan de Sadler road is zeker aan te bevelen.

We vertrokken om half 10 en het was al 28 gr dus dat beloofde wat voor vandaag. De te rijden afstand naar St Augustine was ongeveer 65 mijl, een rit die je in enkele uren zou kunnen rijden. Wij reden de toeristische route en zoveel mogelijk langs de Atlantische oceaan. We passeerden diverse bruggen maar ook een vissers brug, speciaal gebouwd voor mensen die vissen als hobby hebben en waar geen doorgaand verkeer kon komen.

De bedoeling was dat we de Sint Johns Ferry zouden nemen maar die was tot het einde van de maand uit de vaart, dus geen ferry. Het gevolg was dat we dwars door Jacksonville moesten en dat is heel anders autorijden. Zoals in de meeste grote steden werd ook hier agressief gereden. Alle positieve dingen die we over het verkeer in Amerika vertellen wordt in zo’n grote stad teniet gedaan. We kregen dorst van het rijden dus hebben we onze eerste Mac stop in Jacksonville gehad.

Omdat we niet met de ferry konden werd de route geen 67 maar 92 mijl, we hebben dus een flinke extra bocht gemaakt. Bij Pont Vedra kwamen we weer aan de Atlantische kust en dat bleef zo duren tot St Augustine waar we weer even een rustpauze bij de Mac hadden. Na nog wat shoppen zijn we gaan inchecken bij Days Inn waar we voor 2 nachten verblijven. In de hotel kon ook het wasje gedraaid, dus voor we naar het centrum zouden lopen eerst ff het wasje draaien.

Dat liep even anders dan verwacht, de muntjes bleven steken en daar stond Nellie, het wasgoed zat onder de vloeibare zeep, en de machine deed niets. Er stond wel een tweede machine maar daar zat nog was van een ander in, en het is tegen de regels dat een ander die was eruit haalt. We waren inmiddels een uur verder, en nog geen wasje gedraaid. Uiteindelijk hebben we toch de machine leeg gehaald, en onze was erin gedaan. Na een half uur was de was klaar dus was ook dit probleem opgelost.

Het was inmiddels 4 uur en we wandelden bij een temperatuur van ongeveer 35 gr naar het centrum van St Augustine genietend van alle antieke gebouwen in het toeristische centrum (foto). Een van de vaste stekjes waar we binnen gaan is het Flagler College, eigenlijk een oud hotel dat 140 jaar geleden gebouwd is en later nog als College dienst heeft gedaan. Een prachtig gebouw dat nog in zijn volledige oude staat in takt is (foto). De laatste keer dat wij hier waren stond het nog in de steigers voor onderhoud

Na het Flagler College even de keel gaan smeren bij A1A, oorspronkelijk een brouwerij maar nu een bruin café, met boven een restaurant (foto). We bestelden hier altijd een flight bier (6 kleine glaasjes om de bieren op tap te testen) en een schaal chips met gesmolten Gorgonzola kaas en uitgebakken spekjes. Maar de brouwerij is vorig jaar gesloten, gevolg, geen flight meer. Nu kregen we ook te horen dat ook chips in Gorgonzola kaas niet meer op de kaart stond. We konden wel tortilla’s bestellen, de serveerster kon ze wel aanbevelen, maar had was anders dan de Gorgonzola chips, moesten we toch proberen hoe die smaakte. We kregen een schaal met tortilla’s met rode en zwarte chips met gesmolten kaas. Het smaakte wel maar onze voorkeur gaat toch uit naar de chips met Gorgonzola.

Het was vandaag een prachtige route, met veel water, soms links en rechts. Morgen is de planning dat we een route rijden hier in de omgeving. Waar we heen gaan en uitkomen lezen jullie morgen weer.

Tot morgen. Toedeloe