2 juli Montgomery Al - Reisverslag uit Montgomery, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 2 juli Montgomery Al - Reisverslag uit Montgomery, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

2 juli Montgomery Al

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

03 Juli 2017 | Verenigde Staten, Montgomery

Gisteravond schreven wij dat we vandaag naar Meridian in Mississippi zouden gaan. Maar onze plannen zijn veranderd omdat overmorgen het 4 juli is, en om de drukte voor te zijn besloten we naar een grotere stad te gaan, waar ook weer meer hotels zijn. Wij kozen voor Montgomery een grote stad ten noorden van Mobile en ook meer in de richting van Atlanta waar we uiteindelijk uit moeten komen.

Binnendoor van Mobile naar Montgomery is 220 mijl en dat vonden we wel wat veel. Daarom besloten we de route in twee stukken te verdelen. Dus het eerste deel van Mobile naar Evergreen via de snelweg te nemen, en het tweede gedeelte van Evergreen binnendoor via smallere wegen naar Montgomery. Door een stuk de snelweg te nemen zouden we ook vroeger in Montgomery zijn, dus alle tijd om naar een hotel te kijken.

Zoals je ziet is bij ons is niets zeker, we gooien zomaar het roer om en nemen dan een andere route. Wij weten vaak ’s morgens niet waar we ’s avonds slapen. Dat vinden wij heerlijk om het avontuur aan te gaan en, ongepland, afslagen nemen en maar zien waar we uitkomen.

Het was weer klokslag 9 uur toen we vertrokken, de zon stond hoog aan de hemel en het was al 30 gr, en dat al zo vroeg. We zaten meteen op de snelweg waar een maximum snelheid geld van 70 mijl, wij vonden 60 per uur voldoende. Toen we goed en wel Mobile uit waren kwamen we bij een prachtige dubbele brug over de Mobile river (foto), tenminste wij dachten dat hij alleen over deze rivier ging. Het bleek dat deze brug, die achteraf 9 mijl lang was, ook als overbrugging gold voor de Middle River, Negro Lake en Tensaw River. In het open gedeelte tussen de bruggen zag je de uitlopers van de diverse rivieren (foto). Werkelijk een bijzonder plaatje.

Bij Evergreen gingen we van de snelweg af om de binnenwegen te nemen. Maar eerst koffie, Tommetje gaf aan dat er dichtbij een Mac was dus dan maar even een korte omweg voor een bakje. Na de koffie is Nellie bij een pompstation gaan vragen waar ze couponboekjes hadden voor hotels. Het bleek dat bij een andere benzinepomp deze boekjes lagen, achteraf kwamen we ze op diverse andere plaatsen tegen, iets wat we deze vakantie nog niet meegemaakt hebben.

Daarna hebben we de route weer opgepakt en reden we weer, binnendoor, richting Montgomery. De binnenweg liep, sinds de afslag in Evergreen, vaak parallel met snelweg. De snelweg is goed om ergens snel te komen maar in een vakantie vinden wij het prettiger om relaxt via de binnenwegen te rijden en zeker nu, zondag, was het lekker rustig op de weg. En wij reden met een snelheid van maximaal 45 mijl over de golvende wegen van Alabama (foto). Het zonnetje werd soms afgewisseld met een wolkje maar het bleef droog en dat bij een dikke 30 gr. We hebben weer veel foto’s gemaakt maar de werkelijkheid is niet met foto’s weer te geven (foto).

Langs de kust rijden was mooi en daar hebben we zeker ook van genoten, maar de glooiende wegen met de prachtige groene omgeving, waar we vandaag in rondtoerde is voor ons heel rustgevend, het lijkt op een sprookjesboek. 2 jaar geleden, rond deze tijd, reden we door Kentucky en West Virginia en toen regende het dagen aan een stuk, waardoor er gedeeltes van de weg weggeslagen waren en we erg op ons qui-vive moesten zijn want je wist niet of om de hoek de weg ondergelopen was.

Dit jaar hebben we veel meer geluk met het weer, alle voorspellingen ten spijt, we hebben alleen maar mooi weer gehad en we genieten iedere dag weer intens van onze route. De route van vandaag liep voorspoedig en we hadden geen vertraging, daardoor arriveerden we vroeg in Montgomery en hadden, dankzij de couponboekjes, al snel een hotel naar onze zin gevonden waar we 3 nachten blijven. We kregen vanavond om 7 uur een buitje, maar de temperatuur is nog heerlijk. En….wat nu valt, valt morgen niet. Morgen gaan we hier in de omgeving toeren. Wat we dan zien en beleven horen jullie morgen weer. Tot morgen.

Toedeloe!

• 03 Juli 2017 - 20:14

Nieske:

Lieve luitjes,
    Heb het ff druk de laatste dagen maar ik ben er weer. Heb alles gelezen en ik heb er van genoten.. heerlijk om te lezen hoe jullie genieten..jullie hebben er al veel km-tjes op zitten..leuke verslagen en prachtige foto's.
    Liefs Nieske

• 03 Juli 2017 - 20:44

Christiane:

Lieve luitjes, jullie zijn aan het tweede gedeelte begonnen, maar het ziet er allemaal prachtig uit. Geniet van de 4th of July festiviteiten en de mooie landschappen!
    Liefs,
    Chris