20 juni Saint Petersburg Fl - Reisverslag uit Saint Petersburg, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 20 juni Saint Petersburg Fl - Reisverslag uit Saint Petersburg, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

20 juni Saint Petersburg Fl

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

21 Juni 2017 | Verenigde Staten, Saint Petersburg

Toen we vanochtend uit Ocala vertrokken was het bewolkt, de zon had een snipperdag, maar het was wel droog en 26 gr. Het was niet benauwd, dat zal er wel uitgeregend zijn gisteravond. Vandaag stonden er geen binnenwegen gepland, maar bij ons moet je niet komen met plannen, want zien we een mooi zijwegje wijken we zo weer van de route af.

De eerste verrassing was al Beverly Hills, wij dachten dat we per ongeluk een verkeerde weg waren ingeslagen en in Californië zaten, maar ook hier in Florida is een Beverly Hills. Of er filmsterren wonen weten we niet, er stonden wel mooie huizen maar we hebben nergens aangebeld om te vragen in welke film men had gespeelt. Er waren wel mooie watertjes in de omgeving maar, zoals gewoonlijk, staan er huizen voor en kom je niet in de buurt van het water. We kwamen wel waarschuwingsborden tegen met ‘oppassen beren op de weg over 15 mijl’ (foto). Wij hebben geen enkele beer gezien, en wij creëren toch geen beren op onze weg, dus voor ons hadden ze het bord weg mogen laten.

Vandaag zijn we hier 14 dagen, het voelt zo vertrouwd, en het lijkt veel langer. We hebben inmiddels zo’n 2000 mijl gereden en dat is voor ons echt geen straf. Iedere dag zijn we gestart met mooi droog weer en hebben, uitgezonderd een ‘bui’ in de namiddag, zo goed als geen regen gehad. Het is hier heerlijk ontspannen rijden en dat met een lekker muziekje op de achtergrond. We hebben besloten dat als het regent we gaan shoppen in een mall. Dit is er tot nu toe niet van gekomen, het shoppen wat hebben we hebben gedaan was nodig voor onze noodzakelijke rantsoenen. Dus als het droog blijft overdag houden we alleen maar geld over, maar dan wordt ook de USA minder gesteund.

Bij Hudson Bay zijn we nog een keer van de weg afgeweken. We wilden naar de kust en de vaste navigatie liet zien dat deze dichtbij was. Zoals gewoonlijk liepen de eerste pogingen, om de kust te bereiken vast omdat er huizen in de weg stonden. Uiteindelijk hebben we toch een straatje gevonden dat ons naar de beach leidde. Jammer dat het bewolkt was, toch heeft Nellie enkele foto’s gemaakt (foto).

Het laatste stuk naar St Petersburg duurde langer dan we gedacht hadden. Buiten het feit dat er druk verkeer was stonden er ontzettend veel stoplichten die niet op elkaar waren afgestemd. We kregen daardoor wel de kans om de omgeving te bekijken. Buiten het enorme aantal stoplichten zijn we, op dit relatief kleine stukje, minstens 15 Mac Donalds en evenzoveel Burger Kings tegengekomen. Het aantal Dunkin Donuts bleef steken op 10 stuks. Dit is dus een ideale route voor snelle happen.

Om 4 uur reden we St Petersburg binnen bij een temperatuur van 33 graden. Er vielen enkele druppeltjes, wat voor ons betekende dat St Pete ontroerd was ons weer terug te zien. Wij waren net zo blij dat we weer terug waren. Het begon echt te regenen om 7 uur, maar wat er vannacht valt, valt er morgen niet.

We hoorde dat het in Nederland ook extreem warm is. Ook hier is het weer van slag. Normaal is het hier warm en droog, nu valt er heel veel regen. Op andere plaatsen zijn er veel bosbranden, en ongelooflijk hoge temperaturen van 49 gr. Maar je hoort ons niet klagen. Ook al zijn we geen groot fan van airco, het is toch héél prettig als je die hebt in de auto, maar zeker ook in het motel, slaapt toch lekker.

Morgen ontmoetten we onze vrienden hier uit St Pete, ze hebben dan enkele verrassingen in petto. Wij kijken er naar uit. Hoe dat gaat verlopen lezen jullie morgen.

Toedeloe!

• 21 Juni 2017 - 09:37

Jos En William :

Hallo daar ,weer de belevenissen gelezen van de reizende familie. Eerst krokodillen en nu weer beren op de weg.zitten jullie niet in een groot natuurpark ? De foto,s zijn mooi. Goede reis voor morgen.groetjes

• 21 Juni 2017 - 12:15

Christiane:

Mooie foto's zeg! Mooi wonen aan die Mexicaanse golf!!!
    Vraag me af hoe die beren in zo'n temperatuur kunnen leven haha
    Veel plezier met Bob en vrouw. Dat komt wel goed morgen!!!!!