6 juni Atlanta GA - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 6 juni Atlanta GA - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

6 juni Atlanta GA

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

07 Juni 2017 | Verenigde Staten, Atlanta

Na 2 jaar gesukkeld te hebben met de gezondheid van Nellie, hebben we onze States vakantie weer opgepakt, en nu zonder medicatie.

We hadden wat zitten rekenen hoe laat we zouden moeten vertrekken want, in verband met de drukte op Schiphol, werd ons aangeraden om minimaal 3 uur van te voren aanwezig te zijn. Wij vinden stressen helemaal niks, dus zijn we om 7:15 thuis weggereden. Met wat file erbij zouden we dan om 9:00 op het vliegveld zijn, dus 4 uur van tevoren. Dat viel zwaar tegen want bij Den Bosch begonnen de lampjes boven de weg al te knipperen en we moesten er aan wennen dat we dat een groot gedeelte van de route zouden hebben. Er waren wel stukken waar we een beetje door konden rijden maar het meeste zag je die matrix borden met 50 erop.

Om 10 uur waren we bij de Schiphol Parking en om 10:30 stapten we het hoofdgebouw binnen, wel een beetje gestrest maar eigenlijk nog best mooi op tijd. We werden bij het inchecken wat gerust gesteld dus het eerste wat we deden, toen we door de douane waren, een lekker bakkie koffie bij de Mac pakken.

Mooi op tijd, om 13:00 uur, gingen we de lucht in. Het werd weer een hele zit 8 uur, maar er is nu eenmaal geen andere manier om in de USA te komen. Maar we werden tijdens de vlucht goed bezig gehouden, het grootste gedeelte was gevuld met eten en drinken. Als je vaak met Delta vliegt zou je gewicht ook wel een hele vlucht nemen. Maar USA was blij ons weer te zien, we werden verwelkomd met vuurwerk (bliksem) en een mooie tickertape parade (een stevige regenbui). Om 4 uur zijn we geland, sneller dan verwacht. En om 5 uur stonden we buiten, het was inmiddels gestopt met regenen en het was 27 graden.

Eerst de huurauto ophalen, ditmaal een Ford EDGE, weer zo’n mooi groot beest waar veel knopjes in zitten, moeten nog uitgevogeld worden hoe ze werken, en een open dak, dus dat wordt weer 5 weken genieten. Tommetje had streken, hij kon een gedeelte van het vernieuwde wegennet niet dus stuurde hij ons telkens de verkeerde kant op, zo kom je nooit bij het hotel. Daarom besloten we eerst de nodige boodschappen te gaan doen bij Wal-Mart en van daaruit naar het hotel te rijden. Dat lukte beter en om 8:00 uur stapten we het hotel binnen.

Morgen gaat onze eerste route naar Anderson in South Carolina, eerst uit de heksenketel van Atlanta weg en de rust van de binnenwegen opzoeken. Een beetje planning hebben we wel gedaan, we rijden, naar de kust en volgen deze tot Fort Pierce. Daarna gaan we van de oostkust naar St Petersburg aan de westkust van Florida. Tot zover ligt onze ‘planning’ vast, bij ons is niets zeker. Want wanneer we daar zijn weten we nog niet want we rijden niet iedere dag van stad naar stad, we moeten ook de omgeving bekijken en daarom zullen we op diverse plaatsen 2 of 3 dagen blijven.

Morgen dus richting Anderson, maar of we daar aankomen lezen jullie morgen.
Lieve mensen dit is weer ons eerste vakantiekrantje, tot morgen.
Toedeloe!

• 07 Juni 2017 - 07:54

Christiane :

Lieve Nellie en Piet,
    Heerlijk weer een verslag van jullie te lezen! En dat in goede gezondheid de reis mag worden genoten.
    Nellie, ik wilde nog antwoorden op jouw email maar het is er helaas niet van gekomen, sorry. Maar heel fijn om te lezen hoe je je nu voelt! Bij ons is alles prima.
    Snel uit de drukte en ik kijk weer uit naar jullie avonturen!!
    Liefs, Chris

• 07 Juni 2017 - 08:17

Nieske:

Lieve Nellie en Piet,

Heerlijk om jullie reisverslag te lezen.Erg leuk.Ver weg en toch zo dichtbij.Wens jullie alle goeds en geniet heerlijk van jullie welverdiende vakantie.Erg fijn dat het met de gezondheid van Nellie nu goed gaat.Ik kijk nu al uit naar morgen naar het volgende verslag.

• 07 Juni 2017 - 08:19

Mirella:

Ik wens jullie hele mooie weken inde usa :)
    En lees de avonturen graag.

Groetjes Mirella

• 07 Juni 2017 - 08:26

Harry Van Den Heuvel:

fijn nellie en piet jullie verslag te lezen mogelijk kom je nog in savanah we hebben daar kennissen wonen die we op een cruise hebben ontmoet de fam.bob ventura.fijne weken gewenst en behouden vaart. en veel liefs harry

• 07 Juni 2017 - 08:28

Tecla:

Lieve Nellie en Piet
    Wat fijn dat jullie eindelijk weer geland zijn in de state,sik zie met plezier uit naar jullie reisverhalen. Geniet samen met volle teugen maar dat zal wel lukken. Veel plezier.
    Groetjes van hier tecla

• 07 Juni 2017 - 09:07

Cindy:

Lieve Nellie en Piet,

De eerste keer dat ik dit mag mogen lezen en samen met jullie "mee maken".

Wat fijn en leuk dit te lezen. En ook dat het met jou, Nellie, goed gaat :)

Geniet van al het moois.

Gr Cindy

• 07 Juni 2017 - 13:11

Jos En William:

Nou familie de vakantie kan weer beginnen..Wij zijn er klaar voor om de dagelijkse krantje te lezen.inmiddels hebben wij daar voor tijd vrij gemaakt. En nou maar rond hobbelen wij lezen wel waar naar toe.veel succes en een hele fijne toer Door de u.s.a.

• 07 Juni 2017 - 14:04

Traudi:

Fijn, dat jullie op tijd en goed aangekomen zijn. Wens jullie een paar hele mooie weken toe en ik zie uit naar jullie reisverslagen en mooie foto's. Dat wordt weer genieten en dat doen jullie zelf ook, dat weet ik zeker.

groetjes Traudi

• 08 Juni 2017 - 19:26

Bob:

Kan ik deze website vertalen naar engels?

Can I translate this this web site to English?
    Last year I did it with no problem. I forgot how?

It's nice to follow my Dutch friends on their holiday.

BOB in Florida USA