19 januari OKEECHOBEE - Reisverslag uit Okeechobee, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu 19 januari OKEECHOBEE - Reisverslag uit Okeechobee, Verenigde Staten van Piet en Nellie Hoof - WaarBenJij.nu

19 januari OKEECHOBEE

Blijf op de hoogte en volg Piet en Nellie

20 Januari 2015 | Verenigde Staten, Okeechobee

We hebben vannacht heerlijk geslapen, het was heerlijk afgekoeld en we hadden weer een hotel waar de raam open kon, dus geen airco, maar frisse buitenlucht. Ook nu weer liep de temperatuur snel op. Was het om 9:00 uur 11 gr om 10:00 uur was het al opgelopen tot 16 gr. Dus heerlijk in korte broek, en dan te bedenken dat het in Nederland koud en guur is.

Vandaag is het hier Blue Monday, de maandag van de laatste volle week van januari. Je hoort dit dan ook op de radio, dat veel mensen depressief zijn, zou ook kunnen dat het wordt aangepraat, alsof het een feestdag is. Maar wij hebben nergens last van, wij genieten weer volop van het mooie weer. Vandaag gaan we een route rijden van Okeechobee via Lake Springs, Lake Placid weer terug naar Okeechobee.

We hadden gisteravond de kaart bekeken, en het zag er niet echt spectaculair uit. Dus hadden we geen hoge verwachtingen van de route. We zouden een rondje rijden, tenslotte zou het een lummeldagje worden, even time out voor de chauffeur. Op de kaart alleen lange rechte wegen door een moeras. Maar ja, wie zijn wij, als we een afslag zien, ook al is het een zandpad, slaan we af. Voor ons was het werkelijk een verrassing dat we hier zoveel natuurschoon tegen kwamen. Als we een uitnodigend bruin bord zien dan slaan wij af, niet wetend waar we uit komen. Soms is het een verharde maar ook vaak zandpaden, vol hobbels en kuilen (foto), je staat verbaasd hoe mooi de plaatjes zijn die we schieten.

Tommetje verbaasde ons door een alternatieve route voor te stellen, wij zijn altijd voor zoiets te porren, dus wij zijn alternatief gaan rijden. Zou Tommetje het op het einde van de vakantie toch leren wat wij willen? We reden nu door hele kleine dorpjes een daarvan was Lorida, het dorpje had niet meer dan enkele dood lopende zandpaadjes. Dit was echt verrassend sightseeing.

De lange rechte doorgaande wegen voeren je langs weilanden waar paarden en alle varianten gekleurde koeien lopen, wit, bruin, en zelfs gitzwarte koeien, maar die hebben misschien wel té veel zon gehad. Ook enorme grote velden met sinaasappel/mandarijnenstruiken, dat alles met afwisselend prachtige grote meren, soms aan weerszijde van de weg. Dan kunnen jullie je wel voorstellen dat er weer veel wauw momenten waren, en dat er geregeld omgedraaid werd, en uitgestapt om foto’s te maken. In Lake Placid zijn we naar DD geweest voor een bakje, zonder donut want we moeten wel een beetje op ons gewicht letten. Als we te zwaar worden mogen we misschien niet met het vliegtuig terug.

In Lake Placid hebben we aan Tommetje gevraagd of hij nog een leuk parkje wist voor te picknicken. Hij stuurde ons naar Lake June waar we hebben geluncht, en foto´s gemaakt (foto). Daarna hebben we de route van Tommetje weer opgenomen want hij wilde dat we naar Lake June In Winter Scrub State Park gingen. Een hele mond vol maar het was meer dan de moeite waard. We reden tussen 2 Lakes door en na wat afslagen te hebben genomen kwamen we op de Daffodil Avenue. De asfaltweg hield plots op en we gingen over een zandpad naar het park.

Daarna zijn we met een bocht via Moore Haven naar Okeechobee teruggereden. We hebben prachtige route gehad en gedaan wat we eigenlijk gewend zijn te doen, daar waar het mogelijk is de afslag te nemen en ons laten verrassen door hetgeen wat er op je pad komt. Vandaag liet ons weer zien, niks verwachten, brengt je veel. Al met al heeft het chauffeurtje deze lummeldag toch 255 km gereden, maar hij had het niet willen missen. Het was echt weer een meer dan bijzondere dag, prachtige blauwe luchten, met 23 gr. Sorry, we vallen steeds in herhaling, maar het is zoals het is.

Morgen gaan we richting Kissimmee, ook weer binnendoor, we verwachten toch stiekem wel een beetje hoor. We laten ons verrassen, volgen ons gevoel en onze eigen ideeën. Wat ons dat weer brengt lezen jullie morgen weer.

Toedeloe!

• 20 Januari 2015 - 04:55

Piet En Nellie Van Den Hoof:

Ranger Bob wrote

Such great photos. You have such a good trip.
    We are very envious of you and what you have found in our state!

We love you!

Bob & Pat

• 20 Januari 2015 - 08:04

Christiane:

Jeetje wat een verrassende route en mooie foto's. Ziet er echt uit als een vakantieland daar via de zandpaden!
    Mooi meegenieten hier achter glas!! Veel plezier morgen!

• 20 Januari 2015 - 08:09

Maria:

Wat een schitterend meer en heerlijk om daar te picknicken zeg.
    Veel plezier nog en geniet er maar flink van.

Liefs en knuffels van

Maria en Jan

• 20 Januari 2015 - 09:04

Nelly.:

Goede morgen vakantiegangers.
    Nooit geweten dat jullie Jezus ook bij jullie hadden.
    Geniet van al het moois wan hier is het wel gezellig ,maar ook redelijk koud.
    Maar dat mag voor de tijd van het jaar.
    Groeten Nelly.

• 20 Januari 2015 - 10:13

Jos En William :

Hallo amerika. Wat een mooi verslag,wat dacht je van de fotograaf normaal achter de camera.maar hij mag gezien worden.de foto,s zijn ook weer geweldig.tot morgen.groetjes uit weert.